Pri razvoju močnih dizelskih avtomobilskih motorjev verjetno nobena znamka ni šla tako daleč kot BMW. Krona njihovega razvoja je zadnja generacija šestvaljnega motorja iz družine s skupnim imenom B57. Gre za motor s tremi litri delovne prostornine, ki pa je na voljo v večih različicah. Čisto na vrhu je oznaka M50d, ki ima štiri turbine in moč kar 294 kW (400 KM) ter 760 Nm navora.
Serija 5 M550d xDrive denimo s tem avtom do 100 km/h pospeši v pičlih 4,4 sekunde, to pa so številke, ki bi jih še ne tako dolgo nazaj lahko pričakovali kvečjemu v superšportnih avtomobilih z velikimi bencinskimi motorji. V primeru BMW pa jih danes najdemo v vseh modelih od številke 5 navzgor. Spodnja shema prikazuje razvoj dizelskega šestvaljnika v zadnjih 20 letih. Leta 1998 je imel "le" 135 kW, nato je bila vpeljana še dodatna močnejša različica, danes so na razpolago tri moči.
A očitno ne bo več dolgo tako, dobro obveščeni Bimmertoday poroča, da je celotna podgeneracija modelov M50d na odstrelu in da jih bodo Bavarci v 2020 BMW zelo verjetno povsem umaknili iz cenikov. Razlog naj bi bilo premajhno povpraševanje pri evropskih kupcih (drugje M50d sploh ni na voljo), ki očitno vse bolj dajejo prednost cenovno bolj pragmatičnim pogonskim verzijam. Potem pa so tu še vedno prisotne grožnje z zaostrenimi emisijami, ki bodo v letu 2020 poskrbele za ukinitev še marsikaterega drugega agregata pri avtomobilskih znamkah.
Pri BMW bodo evropski kupci, ki si bodo želeli najbolj zmogljive pogone, tako kot ostali svet morali pač poseči po V8 motorjih iz modelov M50i. Tudi te motorje pa čakajo določene spremembe, ki gredo v smer delne elektrifikacije.
dezurni@zurnal24.si