"Vsekakor tovrstni prestižni nazivi, kot je Slovenski avto leta in Evropski avto leta pozitivno vplivajo na boljšo prodajo nagrajenega modela, saj takšne izbore izvajajo strokovnjaki oziroma predstavniki avtomobilističnih medijev in imajo nazivi tudi zato določeno težo. Prepričani smo, da javnost zaupa izboru, saj komisije izborov sestavljaju številni predstavniki – pri izboru Evropski avto leta kar 58 članov žirije iz 22 evropskih držav – ki temeljito preizkusijo in strokovno ocenijo finaliste izbora," o tem, kaj pomeni naziv Evropski avto leta 2016 za Opel v Sloveniji, pravi Milica Kopanja Šircelj, pri Oplu Slovenija odgovorna za stike z javnostjo. Ob tem dodaja: "To, da je avto dober, prepoznan in všečen, je seveda predpogoj, da ga ljudje uvrstijo na seznam možnih vozil, ki bi se lahko našla v njihovi garaži. Ljudje so vse bolj informirani, priznanje, kot je avto leta, pa prinese dodatne točke, ki pretehtajo, da se nekdo odloči za testno vožnjo in za nakup."
Mazda 2 se je po naslovu prodajala odlično
Sogovornica pravi, da je tudi zaradi omenjenih nazivov povpraševanje po novi astri izpolnilo njihova pričakovanja. Nova generacija astre je poleg evropskega naziva prejela zmagovalno lento 11 nacionalnih izborih po vsej Evropi, prejela pa je tudi naziva Zlati volan in Safetybest. Milica Kopanja Šircelj meni, da poleg boljše prodaje modela takšni nazivi vsekakor pripomorejo tudi dvigu prepoznavnosti modela, kot tudi k povečanemu ugledu same znamke.
Njen kolega pri Mazdi Slovenija Dimitrij Vušnik težko ovrednoti, koliko takšen laskav naslov, kot je Svetovni avtomobil leta, ki je bil pred kratkim podeljen mazdi MX-5, leta 2008 pa je laskavi naziv prejela mazda2, prispeva k boljši prodaji določenega modela: "Ljudje se za določen model ponavadi odločajo zaradi potreb, ki jim jih bo avtomobil pokril, cene, dizajna in tehnologije. Prodaja mazde 2 v letu, ko je osvojila omenjeni naziv, in tudi v letu 2009 je bila zelo dobra. Trgovcem je omenjena lovorika pomagala pri dobri zgodbi okoli tega modela, prodajala pa se je predvsem zaradi všečnega izgleda in dobre cene."
Po mnenju Vušnika pa takšen prestižni naziv veliko pomeni za samo znamko in višanje njenega ugleda v očeh potencialnih kupcev: "Vsaka lovorika je pomembna, naziv svetovnega avtomobila leta pa je res nekaj posebnega."
Nazivi prinašajo več denarja v blagajno
Pri Mazdi Slovenija pravijo, da lahko uvoznik s pomočjo tega naziva verjetno proda kakšen avtomobil več. "Pomembneje je, da s pojavljanjem v medijih, ki poročate o takšnih nagradah, na izjemno neprisiljen in kredibilen način gradimo prepoznavnost med kupci. Vsaka takšna nagrada ima pozitivno konotacijo, vendar so njeni učinki težko merljivi. Težko rečemo, koliko avtomobilov smo prodali več zaradi tega. Nas pa te nagrade zelo veselijo, nas naredijo celo boljše. Kako? Trgovci imajo zaradi njih na voljo dobro zgodbo, ki pomaga pri prodaji avtomobilov, krepi se naša samozavest in še bi lahko našteval," zaključuje Vušnik.
grega.prebil@zurnal24.si