Opel insignia odslej torej ne napada zgolj neposredne konkurence, temveč kljuva tudi lastnike, ki so doslej vozili premijske znamke. Šele tri nazaj so zagnali serijsko proizvodnjo v Oplovem epicentru, v tovarni v Rüsselsheimu, zurnal24.si pa je predserijsko limuzinsko različico grand sport že pognal po autobahnu brez omejitev in bližnjih zavitih cestah pogorja Taunus.
Po skoraj sedmih letih in 930 tisočih prodanih insignijah je štafetno palico prevzela njena druga generacija, ki je kljub sorodni obliki v svojem bistvu povsem drug avto, seveda predvsem boljši. V kakšnem smislu?
Oblika, ki zažge, prostor, ki razvaja
Ko so risali podobo nove insignije, so imeli pred seboj tako kot pri astri koncept monza iz leta 2013. Po njem je grand sport podedoval nizko in široko kupejevsko silhueto, ki jo zaznamujejo samozavesten prednji del z ozkimi svetili, poudarjena dvojna bočna linija z v lok ukrivljeno streho, ki jo zaključuje postaven zadek z daleč proti sredini raztegnjenimi zadnjimi svetili.
4,9 metra dolg avto ima kar za deset centimetrov podaljšano medosje, je tudi širši, zato je notranjost veliko bolj prostorna. To še posebej občutita potnika na zadnji klopi, saj je insignia po novem sposobna po tej plati zasenčiti za razred večje premium modele, znotraj konkurence pa je zelo primerljiva razkošju škode superb. Tudi prtljažnika je sedaj bistveno več, najmanj 490 litrov in s podiranjem naslonjal prek 1.300 litrov, kar pa še vedno ni v dometu nekaterih konkurentov. Prtljažnik deluje nekoliko ozko, saj se vanj kot posledica nizkega zadka zajedajo blatniki.
Prednji del potniške kabine zelo spominja na astrinega, a je vseeno pomembno drugačen. Armaturka ni tako vodoravna ukrojena kot denimo passatova, vseeno pa z izgledom in razporedom stikal v tri ravna nadstropja skuša dajati vtis čistosti in obvladljivosti. Za doplačilo so lahko merilniki pred voznikom digitalizirani, takrat kar kipijo od informacij. Pri Oplu znova poudarjajo udobje sedenja, a tokrat tudi z veliko športne note - spredaj se sedi do tri centimetre nižje kot prej.
Nemški inženiring
Povsem nova konstrukcija insignije ima veliko vpliva na agilnost in učinkovitost. Celotna insignija je do 175 kilogramov (karavan do 200 kilogramov) lažja od predhodnice, kar v naravi pomeni dva konkretno težka potnika. Dodajmo še dobro aerodinamiko in takoj ima šest motorjev, ki so trenutno na razpolago, precej lažje delo pri premikanju avtomobila. Vse skupaj še izboljša zelo dobra aerodinamika.
1,5-litrski turbo bencinar, ki prihaja v dveh različicah moči, je popolna novost pri Oplu. Trenutni športni vrhunec pa ponuja dvolitrski turbobencinar s serijskim 4x4 pogonom in novim osemstopenjskim menjalnikom s klasičnim pretvornikom navora. Tudi dizli so trije, dve izpeljanki 1,6-litrskega motorja in en dvolitrski.
Posebej velja omeniti novi Oplov pristop do 4x4 pogona, ki zaradi drugačne zasnove pomeni prihranek pri masi in velikosti. Namesto zadnjega diferenciala so namreč inženirji razvili prenos moči na levo ali desno kolo prek dveh pripadajočih sklopk, ki s priklapljanjem ali odklapljanjem gredi razporejata moč glede na ukaze računalnika. Na ta način so pri Oplu dosegli izredno hitro odzivnost, s tem pa varnost in zanesljivo lego. Zaenkrat je novi rod 4x4 serijski le pri najmočnejšem bencinarju, a naj bi za doplačilo našel mesto tudi v drugih izpeljankah.
S pritiskom na športni režim vožnje 4x4 podvozje omogoča celo nadzorovano prekrmarjenje, torej odnašanje zadka. Ostala dva režima sta običajni in touring, med seboj se trojica razlikuje po nastavitvah glede odzivnosti motorja in podvozja.
Srno boste ponoči videli na 400 metrov daleč
Insignia je najmodernejši opel doslej, saj je še nadgradila tehnologije, ki jih poznamo že iz astre. Tako so matrični LED žarometi po novem še zmogljivejši in prilagodljivejši, svetijo pa lahko celo do 400 metrov daleč. Insignija je napolnjena z vso pasivno in aktivno varnostjo, ki jo pričakujemo od takšnega avta, OnStar sistem, ki velja kot nekakšen angel varuh potnikov, pa so nadgradili tako, da je mogoče kar iz avta prek klicnega centra poiskati prosto parkirišče ali rezervirati hotelsko sobo.
Za tistih nekaj odstotkov, ki vedno pričakujejo še več, pa Opel pri insigniji uvaja program EXCLUSIVE, s čimer sledi konceptu bolj osebnega pristopa, kot smo že vajeni pri nekaterih konkurentih. Oplova stranka bo imela možnost prek posebnega izbirnika maksimalno personalizirati svojo insignijo. Poleg različnih tipov oblazinjenja bodo na voljo posebna platišča in 15 različnih barv zunanjosti. V prihodnje pa bo stranka lahko insignijo obarvala v praktično katerokoli barvo, ki ji bo padla na pamet ali v objektiv pametnega telefona.
Že prihodnji teden jo lahko otipate v Ljubljani
Insignia ima glede privabljanja kupcev dve glavni tarči - dosedanje lastnike, ki so bili v veliki večini zelo zadovoljni s kakovostjo, in nove kupce, ki jih bodo zvabili tako od neposredne konkurence kot tudi od premijskih znamk. Najsi je govora o zasebnih ali flotnih kupcih, pri Oplu poudarjajo, da so primerljivo opremljene in motorizirane insignije lahko za tretjino in več cenejše od avtov podobnih proporcev, glede na meritve po novem okoljevarstvenem ciklu, ki bo šele stopil v veljavo, so tudi zelo učinkovite.
Natančne cene za slovenski trg bodo znane v kratkem, v Nemčiji, kjer je denimo serijska že tudi prednja kamera, se prično nekaj prek 25 tisočakov. Insignia pride v obeh izvedenkah v slovenske prodajne salone nekje po poletnem solsticiju, že prihodnje dni pa jo lahko občudujete na avtomobilskem salonu v Ljubljani.
andrej.leban@zurnal24.si
Ta opel je en ekstremno grd krizanec med mazdo in passat cc ... fuj