Avto
1878 ogledov

Ulice bodo postale pametne

Pametna ulica
1/6
Umbrellium
Vaša ulica bi utegnila v bližnji prihodnosti postati pametna.

Prvi prehod za pešce so predstavili leta 1940. Od takrat se je svet in promet zelo spremenil. Danes je tempo življenja hitrejši, ulice so polne avtomobilov, mesta so postala "pretesna" za vse avtomobile. Morda bo vse skupaj spremenil testni projekt Starling Crossing.

sneg pešci Avto Pešci najbolj ogroženi na Štajerskem

Avtor razvoja interaktivne ulice je Usman Haque, arhitekt in soustanovitelj dizajnerskega studia Umbrellium. Starling Crossing je interaktivna ulica, ki so jo razvili s ciljem, da preprečijo stik pešcev z avtomobili. Ulica v dolžino meri 22 metrov in je opremljena s kamerami visoke resolucije, ki so sposobne spremljati avtomobile, pešce in kolesarje. Sistem se je sposoben učiti in predvidevati nove položaje.

razno 12.02.13. sneg, zima, center, ljubljana, pesci, pes cona, foto: sasa despo nepazljivost Avto Pešci zaradi nepazljivosti pogosto tarča voznikov

Sistem nikogar ne spregleda

Sistem deluje tako, da s pomočjo posebnih led diod prikazuje prehod za pešce in znake naravnost na površini poti. Sistem opozarja tako voznike kot pešce. Da bi bile led oznake dobro vidne in zaščitene so cesto naredili iz zelo vzdržljive plastike. 

Kolo v prometu Souporaba prometne površine Slovenija Souporaba prometne površine: Kdaj po cesti za kolesarji in kdaj za pešci?

Test so naredili novinarji britanskega Auto Expressa, ki so jim ljudje iz Umbrelliuma predstavili nekaj zanimivih scenarijev. Eden je bil takšen: dve osebi prečkata cesto, približujeta pa se jima kolesar in avtomobil. Sistem je opazil objekte na poti, za pešce je aktiviral LED "zebro" za avtomobil pa LED linijo za zaustavitev. Ker je avtomobil zakril znake kolesarju, ga ta ni mogel videti. Sistem je to predvideval in pred kolesarjem kreiral rdečo črto ter ga opozoril na nevarnost trčenja.

David Voss, Oplov produktni storkovnjak za področje povezljivosti. Nič več lomljenja z angleščino Avto Opel bo prisluhnil težavam slovenskih voznikov

Največja prednost sistema je hitrost prilagajanja novo nastalemu položaju. Sistem so testirali in izkazal se je za zelo zanesljivega. Britanci menijo, da bi lahko to v bližnji prihodnosti postal vse svetovni trend, tako kot nekoč prehod za pešce. Prepričani so, da lahko pametne ulice preprečijo marsikatero nesrečo.

Komentarjev 2
  • abfall 07:50 18.oktober 2017.

    Pri nas je treba najprej asfalt lukenj osvobodit.

  • Ivo 21:04 17.oktober 2017.

    Dajte no... Pri nas je vse pri miru, statično in se ni treba nič prilagajat spremembam, pa se zaletijo... Da tole postavijo, bi morali reševalci zraven stati...