Avto
3650 ogledov

Pametne pnevmatike pomembno skrajšujejo zavorno pot

Goodyear Goodyear
Inovacije na področju naprednih pnevmatik in senzorja ABS omogoča hitrejše zaviranje in varnejše obnašanje avtomobila.

Na enem največjih tehnoloških dogodkov v svetovnem merilu sejmu CES v ameriškem Las Vegasu je v zadnjih letih vse bolj v ospredju tudi mobilnost in vse kar je tehnološkega povezano z njo. Med redne razstavljalce sodi tudi Goodyear, ki si je za cilj do leta 2027 zadal prenoviti pnevmatike in mobilnostne storitve ter v vse nove izdelke vgraditi pametne funkcije, podprte s podatki in senzorji.

Goodyear se letos osredotoča na napredne oblike mobilnosti, kot so inteligenca pnevmatik, virtualni razvoj pnevmatik in storitve za upravljalce voznih parkov.

S pravimi informacijami za ABS avto skrajša zavorno pot

Da bi zmanjšali dokaj pogost scenarij nesreč s trkom v zadnji del vozil, sta Goodyear in nizozemska raziskovalna organizacija TNO predstavili krmilnik zavornega sistema proti blokiranju koles (ABS), v katerega sta vključila vključila tehnologijo pametnih pnevmatik (Goodyear SightLine).

Zavorni sistem ABS vozniku pomaga ohranjati nadzor nad krmiljenjem med zaviranjem. Goodyear in TNO sta s skupnimi raziskavami in testiranjem na testnem vozilu dokazala, da lahko izpopolnjen sistem ABS, opremljen z informacijami o vrsti pnevmatik in njihovih značilnostih, potencialno izboljša splošno učinkovitost sistema in skrajša zavorno pot za skoraj dva metra.

Boljše krmiljenje vozila s pomočjo pametnih pnevmatik

Za zagotavljanje nadgradnje sistema pametnih pnevmatik se je Goodyear povezal s podjetjem ZF. Podjetji sta Goodyearovo tehnologijo Goodyear SightLine združili z ekosistemom ZF cubiX. Inovacija zagotavlja prenos podatkov o pnevmatikah in cesti v sistem podvozja, kar omogoča boljšo izkušnjo vožnje z večjim udobjem, zanesljivejšim nadzorom in povečano učinkovitostjo. 

Goodyear | Avtor: Goodyear Goodyear

Goodyearova rešitev SightLine zazna že delni akvaplaning in ponudi priporočila za optimalno hitrost za boljši nadzor nad vozilom, programska oprema cubiX pa je opremljena s podatki o pnevmatikah in ob zaznavi povečane nevarnosti akvaplaninga mehanizmu podvozja sporoči korektivne ukrepe za stabilizacijo vozila. Sinergija zmogljivosti Goodyear SightLine in cubiX lahko zagotovi tudi večjo odzivnost vozila, natančnejše in bolj linearno krmiljenje, boljši odziv v zavoju, večjo stabilnost, manjšo delovno obremenitev krmilnika in manj motečih posegov.

Podjetji Goodyear in ZF sta z integracijo sistemov cubiX in SightLine na sejmu CES 2024 prejela častno nagrado za inovacije v kategoriji tehnologije vozil in napredne mobilnosti.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 4
  • rd2dmk2 10:41 11.januar 2024.

    takole, pejte na avtobus. vsi ki nimate pojma kako se pelje avto. vsemostalim, pa nehite ponujat brezveszne traparije, ki samo koštajo in se kvarijo. ja rabim super ventilček, pa meritev tlaka. ( za začetek ). a se avto sam odpelje ...prikaži veče na servis in tam napumpa na ustrezno vrednost ? NE. se pa ignorira, al pa skensla opozorilo. aja zato pa zaračunavajo luft na pumpah. namest da bi v avto vgradili pumpo, ki bi pumpala na željen tlak, nam dajo sto lučk. ne dajo -zaračunajo 100 lučk.

  • Avatar Garancija
    Garancija 10:17 11.januar 2024.

    Najboljši ABS je v nogi pametnega voznika,računalniški pa za butle

  • Toma 07:10 11.januar 2024.

    Zgrešena smer! Prvo se mora ABS obnašati analogno (zvezno z regulacijo sile stiska) in ne digitalno (primi-spusti-primi-spusti)!