Avto
29 ogledov

Parkiranje - stresen trenutek življenja

Ford focus Ford
Anketa, ki jo je vodilno raziskovalno podjetje TNS opravilo po naročilu družbe Ford, je pokazala, da številni evropski vozniki bočno parkiranje uvrščajo med najbolj stresne trenutke svojega življenja.

Raziskava je med drugim pokazala naslednje zanimive ugotovitve. Skoraj ena tretjina evropskih voznikov (32 odstotkov) je odgovorila, da pri bočnem parkiranju potrebujejo več kot en poskus, pri voznicah je ta številka z 41 odstotki še višja.

Ruski vozniki so se s 40 odstotki ponavljanj pri parkiranju odrezali najslabše, večkratno parkiranje predstavlja nadlogo tudi za 39 odstotkov britanskih voznikov, po odgovorih sodeč pa so najuspešnejši nemški vozniki, od katerih je le 26 odstotkov priznalo več poskusov pri bočnem parkiranju. Glede parkiranja velja kar nekaj predsodkov glede spolov – 56 odstotkov evropskih voznikov meni, da moški bolje bočno parkirajo, samo 12 odstotkov pa jih meni, da so pri parkiranju ženske uspešnejše; samo štirje odstotki moških so menili, da ženske bolje parkirajo, kar 41 odstotkov voznic pa je presodilo, da jih moški prekašajo. V Italiji so novi vozniki bočno parkiranje primerjali z obiskom pri zobozdravniku in ga razglasili za bolj stresnega od božičnih nakupov in obiska sorodnikov.

Ford je naročil raziskavo, da bi ugotovil dejanske občutke voznikov glede bočnega parkiranja, saj novi modeli, kot so Focus, C-MAX in Grand C-MAX, ponujajo sistem samodejnega parkiranja. Sistem s pomočjo desetih ultrazvočnih tipal ob bokih vozila ter v sprednjem in zadnjem odbijaču odpravi stres pri parkiranju. Sprednja bočna tipala stalno preverjajo, ali je med parkiranimi vozili ob robu ceste dovolj prostora, sistem pa z zvočnim signalom in prek grafičnega zaslona v sredinski konzoli voznika opozori na primerno parkirno mesto.

Edina voznikova naloga je, da upravlja s stopalko za plin in zavore ter prestavi v prvo in vzvratno prestavo. Sistem elektronskega servovolana prevzame usmerjanje vozila in pri tem upošteva informacije tipal, da tako vozniku pomaga vozilo popolno parkirati v parkirno mesto. Parkiranje poteka s hitrostjo do 10 km/h, sistem pa je za zaščito pnevmatik in platišč zasnovan za parkiranje 150 mm od robnika.

Podjetje TNS je anketo maja 2011 opravilo na šestih evropskih trgih: v Veliki Britaniji, Nemčiji, Franciji, Italiji, Španiji in Rusiji. Velikost vzorca je bila tisoč anketirancev v vsaki državi z izjemo Rusije, kjer je bilo anketiranih 1500 voznikov.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.