Različica lamborghini LP-570-4 spyder performante je pridobila nekaj na moči, kar je še pomembneje pa je, da je izgubila 65 odvečnih kilogramov. To se v vožnji še kako pozna, saj je razlika v dinamičnosti in hkrati vodljivosti zelo očitna, v načinu corsa in na pnevmatikah z istim imenom pa že brutalen športnik. Obenem pa je v načinu A presenetljivo udoben potovalni športnik.
Še bolj agresiven izgled ozaljšan s karbonom
Na zunaj boste prerformanteja prepoznali predvsem po detajlih, kamor štejemo bolj agresiven nos vozila, kjer je na levem podaljšku spojlerja tudi navedeno ime različice. Celoten spodnji del karoserije in večji del zadka je rezerviran za ogljikova vlakna (karbon) in polikarbonat, ki karoserijo olajša za kakšnih 20 kilogramov, enak material pa v celoti krasi tudi stranski ogledali in velik zadnji spojler, ki je sicer na voljo proti doplačilu. Serijska pa so posebna 19 palčna platišča , ki jih je performante prav tako dobil od superleggere, kjer je vsak od njih za 13 kilogramov lažji od „navadnih“ platišč.
Enak karbonski motiv najdemo tudi v notranjosti, saj ga najdemo tako na volanu kot sedežih iz enega kosa, da sedite v posebni seriji pa povedo napisi v kontrastnih barvah na stranicah sedežev in armaturki ter kromiranih aplikacijah na bočnih pragovih. Kljub prihrankom pri teži, pa performante nudi vso udobje gallarda, kar pomeni tudi velik osrednji zaslon, kamor se izpisujejo informacije navigacijske naprave ali kamere za vzvratno vožnjo. Na podaljšku sredinske konzole ni klasične prestavne ročice, temu sta namenjeni le ročici za volanom, ki sta pozicionirani odlično, enako dobro pa v roke sede tudi volan. Tam kjer bi mogla biti ročica menjalnika pa najdemo le tri tipke: A, sport in corsa, s katerimi voznik konkretno spreminja nrav in značaj avtomobila.
3,9 sekunde in 324 km/h
V zadku se kot rečeno vrti 5,2-litrski desetvljanik, ki sedaj zmore 419 kilovatov, kar je dovolj za pospešek do stotice v manj kot štirih sekundah, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 324 km/h. Seveda je tu tudi sistem launch control, kjer elektronika, ko dosežete številko 5.000 pri vrtljajih, le te tam zadrži, ob pospeševanju pa poskrbi za maksimalen navor ob čim manjšem zdrsavanju pogonskih koles. Pogon je tako kot prej speljan na vsa štiri kolesa, v osnovi pa dobi večji del navora zadnji kolesni par (30:70), zato se gallardo obnaša kot avto s pogonom na zadnji kolesni par. Ob možnosti zdrsa pa elektronika hipoma reagira in navor po potrebi razmeji tudi v razmerju do 10:90 na prednjo os in obratno.
V praksi je performante veliko bolje vozen kot prve različice gallarda, moč, ki jo motor proizvede in pošilja proti kolesom pa je nadzorljiva do zelo visokih meja. Tudi pri odločnem pospeševanju, avto ne sili iz začrtane smeri, odlično vodljiv je tudi skozi ovinke, vstopna in izstopna hitrost pa sta lahko zelo visoki, saj je meja zdrsa postavljena nesramno visoko. Kolega, ki je avto vozil z menoj je rekel, da je avto „priliman na cesto“ temu pa lahko le pritrdim.
Kot rečeno uvodoma pa nastavitve podvozja in delovanja motorja, avto naredita konkretno drugačen, saj je vožnja v normalnem načinu nepričakovano udobna in tiha (izpušni sistem se odpre nad 4.000 vrtljaji), tako da je pogovor z glasom v normalnih višinah več kot le utopične želja. Zgodba pa se obrne, ko pritisnete na tipko sport, kjer poleg odprtega izpušnega sistema, menjalnik prične prestavljati 30 milisekund hitreje, volan in podvozje otrdia, ESC pa vozniku dopušča več spodrsavanja pogosnkih koles.
...in z pol sekunde hitrejšim prestavljanjem
Način corsa pa je namenjen izrazito dinamični vožnji, saj je prestavljanje še dodatnih 30 milisekund hitrejše, ESC pa se vklopi le ob možnosti, da bi avto zavrtelo okoli osi. Vožnja v tem načinu je odlična in raste s stopnjo zavitosti ceste po kateri vozite. Pri zaustavljanju pridejo do izraza keramične zavore premera 380 milimetrov, ki avto suvereno zaustavljajo in so še kako vredne 20 tisoč evrov, kolikor pri Lamborghiniju želijo za njihovo doplačilo.
Cena tega športnega monstruma se prične pri 210 tisoč evrih k čemur je potrebno dodati še dajatve, s keramičnimi zavorami in spojlerjem iz karbona pa se ta približa znamki 250 tisoč. Na dogodku pa so predstavili tudi težko pričakovanega aventadorja, ki bo zamenjala murcielaga, šlo pa bo za prvi serijski model, ki bo imel šasijo in potniško kabino izdelano iz karbona. Cene zanj se bodo v Italiji pričele pri 306 tisoč evrih, v prihodnjih mesecih, ko bomo preizkusili tudi tega pa vam bomo o tem poročali.