Generalni direktor podjetja Porsche Slovenija Danilo Ferjančič je povedal, da je za njimi zelo intenzivno leto, na katero so vplivali trije poglavitni dejavniki. Prvi je, da pri prodaji niso odvisni le od povpraševanja kupcev, ampak se morajo ozirati tudi na cilje v zvezi z izpusti ogljikovega dioksida, ki jim želi slediti principal.
Drugi dejavnik je obuditev zanimanja za električne avtomobile, katerih prodaja je lansko leto zabeležila zastoj. Letos je prišlo skoraj do podvojitve prodaje, k čemur je gotovo pripomogel prihod novih tekmecev s cenovno dosegljivimi električnimi avtomobili, kakor tudi povečana dejavnost uveljavljenih znamk. Tretji dejavnik pa je bil množičnejši prihod kitajskih avtomobilskih znamk, za katere Ferjančič pravi, da njihov razvoj budno spremljaj, a tudi ugotavljajo, da na njihov račun še ne izgubljajo položaja na trgu.
Za številke o slovenski prodaji osebnih in lahkih gospodarskih vozil Ferjančič pravi, da sicer niso nič posebnega, a kažejo, da smo nekako sredi desetletnega vala, ko se prodaja giblje pri razmeroma visokih številkah 57.500 prodanih avtomobilov. Trenutna prodaja je precej višja od zgodovinsko nizke z le 46.500 prodanimi avtomobili v kovidnem letu 2022, in je tako visoka, da tudi prihodnje leto ne pričakujejo boljših rezultatov.
Številke bi sicer morali malce popraviti navzdol. Ferjnačič je namreč omenil, da po njihovih izračunih dobrih 22 odstotkov prodaje, predvsem ko gre za prodajo podjetjem, torej ne fizičnim kupcem, predstavljajo tako imanovane "taktične regstracije". Gre torej za dnevne registracije za vozila, ki se takoj izvozijo iz slovenskega trga.
Zanimiv pojav je rahlo padanje prvih registracij uvoženih rabljenih avtomobilov, ki so jih lani že beležili za okoli 50 odstotkov trga, letos pa so padle na dobrih 40 odstotkov. Ferjančič pravi, da bi razlog za to lahko bili novi igralci na trgu, ki nova vozila ponujajo za precej ugodne cene.
Samo podjetje Porsche Slovenija se je sicer letos odrezalo zelo dobro, saj so se s Volkswagnom uvrstili na vrh slovenske prodajne lestvice, Škoda je na drugem mestu, Audi ter Seat in Cupra pa so nekje na sredini. Podjetje kot celota je letos dobavilo 17.523 vozil, s čimer je na trgu doseglo 32,4-odstotni delež in zabeležilo 0,6-odstotno rast. Fizičnim kupcem so od tega prodali 9.660 novih avtomobilov in dosegli 34-odsotni delež in 0,2-odstotno rast.
Volkswagen
Direktor znamke Volkswagen Marko Škriba je povedal so bili kljub določenim začetnim težavam s prodajo osebnih in lahkih gospodarskih vozil zadovoljni. Ko gre za lahka gospodarska vozila, se je caddy odlično odrezal, prav tako crafter, težji pa je bil prehod na novega transporterja, ki ga še niso povsem zaključili.
Z osebnimi vozili so v začetku leta sicer beležili težave, potem pa je prodaja stekla. Čeprav ni več absolutni prvak, tako kot pred leti, je k dobrim rezultatom pripomogel predvsem volkswagen golf, za katerega jim je tovarna zagotovila večje kvote, dobro pa sta se pozicionirala tudi tiguan in tayron. Ko gre za električna vozila, bi radi do konca leta prehiteli Teslo, za kar jim manjka dobrih 50 vozil, a tudi v primeru, da se to ne zgodi, so lahko s prodajo električnih vozil zadovoljni.
Z 8.350 vozili so letos v prodaji na slovenskem trgu dosegli 15,4-odstotni delež, ko gre za prodajo fizičnim osebam, pa je delež z 15,5 odstotka še malo višji. Škriba pravi, da jim to ni uspelo le po zaslugi avtomobilov, ampak tudi dobro organizirane prodajne, poprodajne in servisne mreže. K gre za avtomobile, sta na prvem mestu tiguan in tayron, sledi jima T-roc, na tretjem mestu pa je golf. Uspešni so tudi na področju električnih vozil ter priključnih hibridov in blagih hibridov, kjer so rezultate dosegli predvsem zaradi izenačitve cen priključnih hibridov z vozili z motorji z notranjim zgorevanjem.
Največje novosti letošnjega leta so sicer bili tayron ter transporter in caravelle, prihodnje leto pa pričakujejo novi T-roc, prenovljeni ID.3, ter nova električna avtomobila ID.polo in ID.cross, na katera močno računajo.
Audi
Direktor znamke Audi Franci Bolta se je pohvalil, da je bilo letošnje leto za njih odlično in obarvano s številnimi novostmi. Februarja so namreč v slovenijo pripeljali električna audija Q6 e-tron in A6 e-tron, aprila jima je sledil audi Q5, maja audi A6, novembra pa so predstavitve zaključili z novim audijem Q3.
Pestro bo tudi prihodnje leto. Junija bodo v Slovenijo pripeljali prenovljeni električni audi Q4 e-tron ter zmogljivi audi RS5, septembra novi audi Q7, oktobra pa novi audi A6 allroad. Poleg tega bodo začeli zbirati tudi prednaročila za novi električni audi serije 3, za katerega še ni znano, kako se bo imenoval, ter novega velikega audija Q9, ki sicer k nam pripeljeta v začetku leta 2027. Na mednarodnem prizorišču bo leto obeležil predvsem Audijev vstop na prvenstvo Formule 1.
Z več kot 1.950 prodanimi avtomobili je bilo letošnje leto sicer drugo najuspešnejše v zgodovini po letu 2008, razlika pa je, da je tokrat večina prodanih avtomobilov dejansko ostala v Sloveniji. 60 odstotkov predstavljajo športni terenci Q, če jim dodajo baterijske električne različice, pa je njihov delež celo 70-odstotni. Do konca leta bodo registrirali tudi okoli 300 električnih vozil, kar pomeni 16 odstotkov njihove prodaje in potrojitev v primerjavi z lanskim letom.
60 odstotkov avtomobilov še vedno prodajo fizičnim kupcem, a so z nagovarjanjem poslovnih kupcev prodajo podjetjem s 30 povečali na 40 odstotkov. Skupno sicer dosegajo 3,5 odstotkov slovenskega trga in 34 odstotkov trga premijskih vozil.
Seat/Cupra
Direktor znamk Seat in Cupra Edo Strajnar je opozoril na 75. obletnico znamke Seat. Tudi pri njih so s prodajo zadovoljni in v pravilno smer rastejo predvsem z znamko Cupra. Skupno sta obe znamki prodali več kot 1.400 novih avtomobilov, kar pomeni 3-odsotno rast. Znamka Seat je sicer prodala okoli 500 vozil, ostalo pa Cupra, ki se ji je zelo povečala prepoznavnost na slovenskem trgu.
Letošnje leto so sicer pro Cupri zaključili z lansiranjem razkošno opremljenih različic VZ exclusive. Januarja bodo predstavili prenovljena seata ibizo in arono, marca bo prišel prenovljeni cupra formentor VZ5, junija korenito prenovljen cupra born, največja novost pa bo konec leta cupra raval. Glede na to, da se mu obeta cena od 26.000 evrov, pri podjetju računajo na uspeh prodaji tudi pri cenovno občutljivih kupcih.
Cupra Terarmar
Z novima salonoma na Verovškovi ulici v Ljubljani in v Celju bodo zaokrožili tudi prenovo salonov v svoji mreži ki jo zdaj sestavlja sedem Cuprinih trgovcev in trije neodvisni Seatovi trgovci. Za prihodnje leto načrtujejo tudi povečane prodaje na 1.100 cuper in 450 seatov.
Škoda
Z uspešno prodajo v letošnjem letu se je pohvali tudi direktor znamke Škoda Petr Podlipny. Škoda se je v evropskem merilu prebila na tretje mesto, v Sloveniji pa se z 11-odstotnim tržnim deležem uvršča celo na drugo mesto. 60 odstotkov avtomobilov prodajo zasebnim kupcem, kjer so zabeležili 7-odstotno rast.
Skupno so v letu 2025 dobavili več kot 6.300 vozil, kar je 12 odstotkov več jot lani. Na prvem mestu je bila octavia, sledila pa sta ji kamiq in kodiaq. Leto 2026 bo sicer predvsem v znamenju elektrike, saj septembra v Slovenijo pripeljejo manjši električni model epiq, na katerega veliko stavijo, ter velikoprostorski električni avtomobil, ki za zdaj nosi zgolj delovno ime "space BEV".
Novosti bodo tudi na področju prodajne mreže, saj bodo maja odprli novi prodajni salon v Celju, s čimer bodo izpopolnili svojo prodajno mrežo.
Dober avto za pametno ceno