Avto
305 ogledov

Pleza tja kot veliki

Fiat panda 4x4
1/13
Gregor Prebil
Panda. Tudi tretja generacija se ponaša z zmogljivim pogonom 4x4, “plezalnim sposobnostim” pa je dodala večjo uporabnost.

Terensko. Predhodnici aktualne štirikolesne “medvedke” sta veljali za trpežen in zmogljiv avtomobil s štirikolesnim pogonom, ki pa je bil z vsebino in obliko prej delavsko kot civilno vozilo.

Novinka ohranja originalen kockast slog enoprostorca, ki pa mu za dodatnih 15 milimetrov dvignjeno podvozje (od tal je oddaljen 47 milimetrov), majhne dimenzije in odličen štirikolesni pogon omogočajo, da “pripleza” tudi tja, kamor zmorejo veliko dražji in večji terenci. Zatakne se lahko le v globokem blatu.

Poraba kljub dodatnim kilogramom majhna

Stalni pogon na vsa štiri kolesa deluje s pomočjo dveh diferencialov in elektronsko nadzorovane sklopke. Pri vsakodnevni vožnji po asfaltu se v prid manjši porabi in izpustom večina navora prenaša na prednji kolesi. Zaradi 80 kilogramov dodatne teže v primerjavi s klasičnim pogonom smo pri vsakodnevni vožnji porabili le pol litra več goriva na sto prevoženih kilometrov.

Kadar je cesta mokra ali zasnežena oziroma če se vozimo zunaj utrjenih poti, pa elektronsko nadzirana sklopka postopoma vklaplja pogon zadnjih koles. Serijsko združuje sistem stabilnosti (ESC) z elektronsko zaporo diferenciala (ELD), ki zavre tudi kolesa na površini s slabšim oprijemom. Sistem, ki ga voznik vklopi sam, deluje do hitrosti 50 kilometrov na uro, za vklop pa mora voznik s pritiskom na stikalo pred prestavno ročico poskrbeti sam. Ko boste zapeljali v strm klanec ali po klancu navzdol in bosta dve kolesi povsem izgubili stik s podlago, bo navor prenesen na preostala kolesa, voznik pa se bo varno odpeljal naprej.

Panda 4x4 je kljub majhnemu prtljažniku, ki je avtomobilova šibka točka, dobra izbira za tiste, ki živijo v krajih, ki jih hitreje pobeli sneg, oziroma za podjetja, ki potrebujejo poceni okretno štirikolesno vozilo (rajdni krog je 9,7 metra), ki obljublja nizke stroške.

 

avtomat

Motor:1.248 cm3, dizelski, 55 kW (75 KM) pri 4.000 vrt.


Poraba na testu:5,1 litra/100 km, izpust 125 g CO2/km


Zmogljivosti:159 km/h, 11,2 sekunde od 0 do 100 km/h


Cena:16.360 evrov (testnik)

AvtoTest


Odziven štirikolesni pogon, poraba, vodljivost.


Sedeži, majhen prtljažnik, hrup v kabini na avtocesti.

Udobje.

V primerjavi s klasiko so posebnost odbijači z vstavkom iz aluminija, 15-palčna platišča in posebno za to različico razvite pnevmatike. Bočne obrobe med terensko vožnjo varujejo karoserijo pred praskami.

 
Pogon.

1,3-litrski multijet dizelski motor s 55 kilovati v kombinaciji z majhno maso (1.190 kilogramov) zadosti tudi terenskim potrebam. Na običajnih cestah je varčna, na slabših cestah udobna, šibka točka so hitre ceste, tudi zaradi le petih prestav ročnega menjalnika z razvlečenimi prestavnimi razmerji.

 
Konkurenti.

Za 1.500 evrov manj je naprodaj panda trekking s pogonom na dve kolesi in terenskim programom, ki ugotavlja zdrs posameznega prednjega kolesa in po potrebi porazdeli navor na kolo z boljšim oprijemom.

 
Vrednost.

S popustom ne preseže 15 tisočakov in je kot taka dobra izbira za voznike in podjetja, ki pogon 4x4 uporabljajo vse leto. Drugi naj izberejo različico trekking. Tisti, ki z avtomobilom ne prevozite deset tisoč kilometrov na leto, izberite 0,9-litrski bencinski twinair.

 
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.