Ceneje. “Zaradi slabih izkušenj sami naknadno ne vgrajujemo sistemov za vožnjo na utekočinjen naftni plin (LPG), temveč strankam svetujemo, naj se odločijo za tovarniško vgradnjo. Težave pri dodatni vgradnji so se pojavile z motorji euro 5, ker mora biti pri teh motorna elektronika prilagojena za delovanje plina. Na drugi strani so manj primerni motorji s turbopolnilniki, saj je trenutna poraba plina pri pospeševanju za napravo prevelika,” pravi Igor Štibilj, produktni strokovnjak pri Avto Triglavu.
Serijski se množijo
Število tovarniško pripravljenih modelov za plin je vse večje. Pri Fiatu se bo puntu LPG in pandi LPG kmalu pridružil 500, prihajajo “plinske” alfa romeo mito in giulietta ter lancia delta in ypsilon. Pet modelov LPG poganja tudi pri Oplu.
Na daljši rok
Investicija. Kdaj se sistem na LPG povrne, je odvisno predvsem od cene vgradnje in števila na leto prevoženih kilometrov. Primer fiat pande 1,2 LPG kaže, da se investicija ob 15 tisoč prevoženih kilometrih na leto povrne po 35 mesecih (vir: Plinske-crpalke.si).
Alternativa: CNG se uveljavlja počasi
Plin je varnejši od bencina
Za koga je LPG?
Zelo pomembni so podatki o naših vsakdanjih poteh in načinu vožnje. Večje število prevoženih kilometrov na leto prej upraviči investicijo.
Kakšna je razlika, kadar motor poganja LPG in ne bencin?
Voznik v primerjavi s preteklostjo danes ne zazna več razlike, saj ni več upada moči. Tudi preklop med energentoma se izvede samodejno. Nobenih težav ni niti v vročini niti v mrazu.
So fizične spremembe na vozilu velike?
Še največja sprememba je v prtljažniku, kjer je rezervoar nameščen v prostoru za rezervno kolo, tega pa nadomešča set za krpanje.
Ali je življenjska doba avtomobila na LPG krajša?
Ne, ob pravilnem vzdrževanju je lahko celo daljša.
Kako pa je z varnostjo?
Menim, da je bencin precej nevarnejši. Jeklenka za plin je namreč zelo trdna. Tudi eksplodirati ne more, to so hollywoodske pravljice.