Medtem ko so sistemi, kot je tisti za nadzor pritiska v pnevmatikah, postali že povsem običajni, je
v primeru cyber pnevmatike govora o sistemu, ki je zasnovan na samostojnem mikročipu, ki nadzira
temperaturo, pritisk in obremenitev pnevmatike, o vseh okvarah pa ažurno opozarja računalnik
oziroma krmilno enoto motorja.
Pirelli bo skupaj z Magneti Marellijem sodeloval prav zaradi razvoja elektronskega nadzornega
sistema, medtem ko bodo pri Brembu poskrbeli za zavorni sistem nove pnevmatike. Končni cilj je
najti celotno rešitev, ki bo zmanjšala stroške proizvodnje in je ne bo težko integrirati v že
obstoječe proizvodne načrte raznoraznih svetovnih proizvajalcev.
Sistem je sestavljen iz piezoelektričnega generatorja in mikročipa, ki je vgrajen v notranjo
stran pnevmatike. Kotaljenje ustvarja električno napetost, potrebno za funkcioniranje sistema, tu
pa je še tehnologija radio frequency identification (RFID), s pomočjo katere se lahko na sami
pnevmatiki zaznamujejo podatki o mestu, datumu in času proizvodnje, kot tudi, za katero vrsto gre.
Vsi, ki so vključeni v projekt, verjamejo, da bodo sistemi, kot so ESP ali ABS, v prihodnje
zaradi večje količine zbranih podatkov, ki jih bodo dobili od cyber pnevmatike in njenih senzorjev,
omogočili še večjo stopnjo varnosti. Med senzorji bo tudi triosni akcelerometer, ki bo s
3D-informacijami o položaju pnevmatik glede na pospešek vozila, drsenje in količnik trenja za vsako
pnevmatiko posebej dodatno izboljšal varnost. Sistem bo lahko reagiral, še preden bo voznik
spoznal, da je v težavah.
7
ogledov
Pnevmatike z možgani
Tri znana italijanska podjetja Pirelli, Magneti Marelli in Brembo so združila moči pri razvoju novih, tehnološko naprednih pnevmatik z imenom cyber tyre.