Župani, povezani v iniciativo, so bili do zadnjega prepričani, da aktualni minister za infrastrukturo in prostor Samo Omerzel ne bo podpisal pravilnika o izpitnih centrih, s katerim bo ukinjeno pet od dosedanjih 16 samostojnih izpitnih centrov, poleg tega pa bo odpravljena možnost praktičnega preizkusa znanja kandidatov v nekaterih manjših krajih.
Po petkovi objavi v Uradnem listu pa je postalo očitno, da so župani in vsi nasprotniki pravilnika gojili prazne upe, saj je minister pravilnik glede na Uradni list podpisal že 20. avgusta, nato pa praktično ni bil več dosegljiv za pogovor.
"Zelo sem razočaran nad odnosom ministrstva in ministra Omerzela do njegovih ljudi in do vseh Slovencev. To, na kakšen način je podpisal in se nato skril v mišjo luknjo, je skrajno podlo," je dejal župan Ilirske Bistrice Emil Rojc. Tudi njegov litijski kolega Franc Rokavec razmišlja podobno: "To je bila dobra prilika ob odhodu ministra in vlade, da še speljejo sporne zadeve, a je nedopustno, da se v tem odhajanju sprejema takšne rešitve. Gre za izrazito lobistično potezo ozkega kroga, ki jo je minister s tem pravilnikom posvojil in to brez pravih argumentov, da gre resnično za izboljšanje varnosti v prometu ali za boljše poznavanje cestnoprometnih predpisov. Tako pa je pravilnik prilagojen le temu, da se določeni izpitni centri še ojačajo in imajo posledično višje prihodke, ostale manjše pa se ukine," je o svojem videnju ozadja povedal Rokavec.
V Ilirski Bistrici ni izpita naredil še noben Ljubljančan ...
"Pisci pravilnika niso niti z enim dokazom potrdili svojih tez, da bodo sedaj vsi kandidati končno izenačeni," meni Rojc. "Ravno nasprotno, kandidati iz obrobja bodo sedaj v podrejenem položaju, saj se bodo morali do izpita peljati dlje časa. Če bi bilo res, da je mogoče na periferiji lažje narediti izpit, potem bi v Ilirski Bistrici pričakovali številne kandidate iz Ljubljane. Pa je doslej že kdo prišel?"
"Inštruktorji imajo natančno opredeljeno, kaj morajo kandidati obvladati. Ne obstaja nobena raziskava, ki bi potrdila, da so kandidati iz Ilirske Bistrice slabše pripravljeni od tistih iz Ljubljane. Ko ugotavljajo vzroke za nesrečo, so med njimi alkohol, neprilagojena hitrost ali utrujenost, ne pa kraj, kjer je kdo naredil izpit. To trdi le gospod Igor Velov (direktor Agencije za varnost v prometu, op. a.), ki klati neumnosti po časopisih."
Na potezi bo Cerar
Skupina sedmih županov, povezanih v iniciativo proti pravilniku, bo svoj boj nadaljevala in skušala vanj pritegniti še druge župane. Litijski župan Rokavec pravi, da bodo od prihodnjega predsednika vlade Mira Cerarja zahtevali takojšen popravek pravilnika. Če jim nova vlada ne bo prisluhnila, nameravajo iti še dlje.
"V tej državi pogovori ne zaležejo nič, le še sila," ob tem dodaja Rojc. Kot pravi, je bilo doslej zbranih že prek 5.000 podpisov nasprotnikov ukinjanja manjših centrov, kar je dovolj za razpravo v DZ. A če to ne bo dovolj, ne izključujejo podobnih ukrepov, kot je bilo nedavno protestno oviranje prometa v Ilirski Bistrici.
Po starem še do sredine meseca
AVP je na svoji spletni strani objavila obvestilo o novem pravilniku, ki se bo pričel uporabljati 15. septembra. Kot še dodajajo, bodo lahko kandidati za voznike motornih vozil, ki so se oz. se še bodo priglasili k teoretičnemu ali praktičnemu delu vozniškega izpita pred začetkom uporabe novega pravilnika, vozniški izpit opravljali v kraju, ki so ga izbrali ob priglasitvi.
Ja mesten gospod se čist zmede , ko vidi traktor , ko pa naleti na kombajn gre pa avtomatično z ceste !
Po tem županu je važnejše imeti knjižico , kot pa znati voziti , važnejše imeti knjižico , kot pa biti živ !!
Kako je tole blesava stvar ,za katero se dajejo župani , človek kar verjeti ne more. Kje imate v Ilirski Bistrci AC , kje krožišča , kje velika križišča , kje kolesarske poti in kolesarje . Jaz ti po tej… ...prikaži večj tvoji IL.B vozim miže in z eno roko . Pa ne sam po Bistrci , po KK , po vseh Zasavskih občinah, po vseh severovzhodnih , PO . Da ne nadaljujem . Izpite bi morali delati samo v LJ, MB, CE, KR, NG , KP IN NM in nisem siguren za MS.