Pri skupnem naročilu gre za novost vlade Mira Cerarja oziroma ministrstva za javno upravo pod vodstvom Borisa Koprivnikarja, ki je bila prvič uvedena lani. Cilj poenotenega javnega naročila naj bi prinesel znatne proračunske prihranke zaradi nižjih doseženih cen v ponudbah, hkrati pa so posredni prihranki tudi v tem, da sam postopek izvaja en naročnik.
"Skupno naročilo zajema 106 vozil, ki so razvrščena v 16 sklopov. V kolikor imajo posamezni organi potrebe po vozilih so na podlagi Uredbe o skupnem javnem naročanju Vlade RS dolžni pristopit k skupnemu naročilo," pojasnjujejo na ministrstvu za javno upravo. "Na podlagi tega v času trajanja izvajanja skupnega naročila nobeno ministrstvo ne izvaja samostojno nakupa vozil, razen specialnih vozil, kot so denimo policijska, vojaška ..."
Naročnikov, ki bi sicer izvajali razpise vsak zase, je skupaj 38. To so skoraj vsa ministrstva, komisija za preprečevanje korupcije, agencija za okolje, več upravnih enot in občin ...
Če opominja na prestavo, se mu šteje v plus
Predvideni strošek za nakup vozil je skupaj z DDV skoraj dva milijona evrov. Med drugim iščejo 25 vozil nižjega razreda (kot so clio, corsa ...), 23 avtov nižjega srednjega razreda (golf, focus ...), 20 karavanov nižjega srednjega razreda, šest vozil srednjega razreda (passat, insignia ...). več terencev in kombijev. Med avtomobili sta tudi zahtevi po dveh limuzinah, pri čemer je ena namenjena protokolu.
Osnovno merilo za izbiro je "ekonomsko najugodnejša ponudba", v katero so všteti tako nabavna cena kot operativni stroški in izpust CO2. Zanimivo ima vlogo pri doseganju točk tudi, če ima avto indikator za izbiro najugodnejše prestave.
Brez AEB in bluetootha, a nujno s ksenonkami
Čeprav so varnostni standardi menda zelo poudarjeni, pa čisto noben od avtomobilov nima zahteve po sistemu samodejnega zaviranja (AEB), le pri dveh avtih pa je pogoj sistem za zaznavanje vozil v mrtvem kotu. Še več, pri protokolarni limuzini so pisci postavili pogoj, da mora imeti biksenonske žaromete, čeprav je tehnologija HID osvetljave (ksenonke) praktično že v ropotarnici zgodovine in imajo tudi vozila manjših razredov danes veliko bolj učinkovite in varčne polne LED žaromete. Protokolarna limuzina mora imeti tudi avtoradio s CD predvajalnikom. Pri nobenem avtu ni pogoja o bluetooth povezavi.
andrej.leban@zurnal24.si
Ne bom se spuščal v to ali se avte rabi ali ne, vendar je cena ugodna, pod ceno, ki jo oglašujejo, prodajajo, ipd. Jaz, teh cen pri nakupu enega vozila nisem mogel doseči. Tudi preferiranja ponudnikov ni, kot je to… ...prikaži več mogoče bilo bolj prisotno pred leti. Nakup v smislu cene je za državo ugoden, glede prioritet pa ne bi govoril....
Poenoten, zmenjen ali kakršen koli že, vse je neuporabno, ker je sam princip javnega razpisa slab. Nima dovolj varovalk, da bi nekoga zaradi zlorabe lahko izločili iz sistema oz. ga prisilili, da vsaj po normalni ceni, če ne znižani. Treba… ...prikaži več bi bilo vsakega, ki se je prijavil v času ali pa v določenem času po tem preveriti, po koliko nudio storitve izven razpisov. Kazen pa je povrnitev razlike + finančna kaze + ali prepoved ali določitev naslednjih cen za javni razpis.
za taka govna majo denar, za ceste in reveže ga pa ni, govno lopovsko