Za avtomobilskim proizvajalcem Renault je po zaslugi prodaje na Južno Ameriškem in Azijskem trgu rekordno leto. Prvič so prodali več vozil izven Evrope, kot v Evropi, skupaj preko 2,5 milijona vozila.
Krizo v Evropi, kjer se je delež prodanih vozil v letu 2012 v primerjavi z letom prej znižal za 18 odstotkov, pa so občutili v tovarni Revoz iz Novega mesta, kjer nastaja model renault twingo.
Predsednik uprave družbe Revoz Aleš Bratož je leto 2012 ocenil kot težko, z bremenom padca povpraševanja v Evropi, ki je glavni trg za twinga, pa so se spopadali s prilagajanjem proizvodnega obsega in prehodom z dveh izmen in pol na dve izmeni.
Odpuščanj ne bo
V letu 2012 so tako skupaj proizvedli 130.947 vozil, kar 98,35 odstotka vozil pa je predstavljal izvoz. Za slovenski trg so proizvedli nekaj več kot 900 vozil.
Kljub temu so po besedah Bratoža še izboljšali nivo dosežene učinkovitosti, kar gre zahvala dogovoru s socialnimi partnerji, ki so prisluhnili težavam avtomobilske branže. Revoz je tako ohranila sloves najučinkovitejše Renaultove tovarne, hkrati pa so vsi redno zaposleni delavci ohranili svoje službe, odpuščanj pa naj ne bi bilo niti letos.
Revoz je pomemben del slovenske avtomobilske industrije, ki je lani dosegla desetino bruto domačega proizvoda (BDP). Slovenska podjetja so proizvedla za 3,2 milijarde evrov izdelkov in drugih storitev. A bo v prihodnje z napovedjo dviga cene električne energije za 13 odstotkov še težje. Bratož je dejal, da bo ta vladni ukrep ceno elektrike v Revozu na letni ravni dvignil za pol milijona evrov, dražje pa so tudi komunalne storitve.
Optimističen pogled
Bolj optimistično v Revozu zrejo v leto 2013, ko bodo s proizvodnje linije prišli prvi modeli iz projekta Edison, ki ga Renault vodi skupaj s koncernom Daimler, v Revozu pa so mu doslej namenili 40 milijonov evrov.
Nova generacija twinga in štirivratnega smarta pomenita za tovarno novo obdobje, na katerega pa so se pripravljali že v letu 2012, dela pa bodo nadaljevali tudi letos.
Na področju tovarne je prišlo zaradi novega projekta do številnih sprememb. Nova je lakirnica, izvedena je bila avtomatizacija proizvodnje linije 5, prenova električne napeljave, na prostorih nekdanje tovarne Adria Mobil je nov obrat za izdelavo karoserij, nova je preizkusna steza, posodobljena je logistika, je še dejal Bratož.
On ;ivka zaradi malenkostnega izpada prihodka (pol milijončiča ni nič za tako podjetje), vlada jim bo ugodila - če pa navaden posameznik ne more plačat elektrike gre pa v zapor. FAŠIZEM!