Po tragični nesreči se je v javnosti ponovno začela stara razprava o tem, ali je treba nemške voznike prisiliti, da se udeležujejo zdravstvenih pregledov po dopolnjeni določeni starostni dobi, česar jim zdaj ni treba storiti.
"Najkasneje po nesreči bo politikom moralo postati jasno, da se vedno znova dogajajo take tragedije in to se ne bo spremenilo. Politiki so že tako dolgo pasivni, saj je starostnikov vedno več in njihov glas na volitvah šteje," so zapisali v tedniku Der Spiegel in navedli, da je bila na zadnjih parlamentarnih volitvah tretjina volilcev starejša od 60 let.
Tri od štirih nesreč zakrivijo starostniki
Spiegel izpostavlja statistične podatke, v katerih razkriva, da so vozniki po dopolnjenjem 75. letu uvrščeni v kategorijo najbolj nevarnih voznikov. Od štirih nesreč, v katerih so bili udeleženi vozniki stari 75 let ali več, so bili odgovorni za tri nesreče.
"To vidijo vsi, avtoklubi, znanstveniki, ki se ukvarjajo z varnostjo v prometu, to vidijo tudi odvetniki. Samo politiki ne," zaključuje Spiegel.
V Nemčiji se javna razprava o uvedbi obveznih zdravstvenih pregledov za starejše voznike vodi že dolga leta. Nemčija je ena od redkih evropskih držav, v katerih vozniki prejmejo vozniška dovoljenja z neomejenim rokom trajanja. Le v redkih primerih starejše voznike napotijo na zdravniški pregled. V praksi takrat, ko zakrivijo težjo prometno nesrečo.
Kontrole sposobnosti upravljanja z avtomobilov, ki jih izvajajo nemški avtomobilski klubi, so prostovoljni. Zato niti ne čudi, da je nemški minister za promet Alexander Dobrindt pred začetkom leta zavrnil pobudo o spremembi zakona.
"Varnost v prometu nima nič skupnega s starostjo," je zaključil Dobrindt.
Zamenjal stopalko za zavoro in plin
Starejši vozniki so hkrati zvesti kupci nemških avtomobilov, predvsem pa imajo denar za nakup tudi dražjih vozil znamk Mercedes, BMW, Audi. Težko se bo našel politik, ki bo podlegel močnim lobijem avtomobilske industrije in priprl vrata tako velikemu številu vernih kupcev nemških avtomobilov. Glede na vse večje število upokojencev je to še težje pričakovati.
Samo 24 ur po omenjeni nesreči v Bad Saeckingenu na jugu Nemčije, se je v Dortmundu zgodila še ena podobna nesreča, ko je 79 letni voznik s polno hitrostjo zapeljal v parkirana vozila, nekatere potnike pa so morali iz vkleščenih avtomobilov reševati gasilci. Preiskava je pokazala, da je tudi ta voznik zamenjal stopalki za zavoro in plin.
dezurni@zurnal24.si
Žurnalovci, samo en predlog da preštejete nesreče, ki so se zgodile letos in pri vsaki ugotovite starost krivca. Pri nas 44 let star pijan norec zleti s ceste in v drug avto. Tale švabska statistika je kar nekaj. Iz… ...prikaži večz dveh primerov delajo cirkus.
Pa sej pravjo da bi radi sam da se preveri zdravstvena sposobnost starejših ljudi, ne da bi se kr vsem vzela vozniška.
Pri 70 pa res . Sam ne na izpit ampak na 100km vožnjo , pri kateri se bi samo ugotavljalo ali je sposoben telesno in duševno sploh še voziti, kar koli mobilnega ! Se pravi vožnja tik do hitrostnih omejitev… ...prikaži večv po odsekih , kakor tudi najvažnejša doseganje 130km po AC. Vsako odstopanje z 10 % navzdol adijo vozniška !Zakaj je hitrost tako merodajna ? Zato , ker če nisi sposoben hitro misliti , tudi hitro - po predpisih- voziti ne zmoreš in tu je tisti jeziček si ali nisi sposoben . Zamenjati zavoro in gas , pa za to mortaš biti tako dementen , da bi ti že osebni zdravnik moral vzeti izpit !