Infrastrukturni minister Jernej Vrtovec je nanizal nekaj podrobnosti glede elektronske vnjete, ki jo namerava naša država uvesti z decembrom leta 2021.
Minister je pojasnil, da je predlog zakona danes že v procesu medresorskega usklajevanja. Sistem e-vinjet bo prinesel pravičnejši in enostavnejši sistem, digitalizacija pa po Vrtovčevi oceni verjetno prinesla tudi cenejšo vinjeto.
"E-vinjeta bo veljala eno leto, ne glede na datum nakupa. Veljavnost vinjete ne bo več vezana na koledarsko leto," pa je Vrtovec dodal še eno pomembno novost. Za zdaj javno ni znano, ali bomo vzporedno, tako kot Avstrija, obdržali sistem klasičnih vinjet.
Minister je sicer povedal, da je Dars do 31. maja preplastil za skoraj 200 odstotkov več poškodovanih asfaltnih površin kot v enakem lanskem obdobju. Je pa minister poudaril tudi, da poleti ne bo del na najbolj izpostavljenih odsekih avtocest proti Gorenjski in Primorski, temveč se bodo nadaljevala od 1. septembra naprej. Nujna vzdrževalna dela se bodo izvajala tudi ponoči.
"S tem želimo zagotoviti pretočnost. Naši državljani in turisti kupijo vinjeto, zato je prav, da imajo v času, ko se vozijo na dopuste, pretočne ceste, na katerih ni zastojev zaradi obnovitvenih del," je dejal Vrtovec.
Poudaril je tudi, da ministrstvo želi spremeniti pravilnike, po katerih bi bila tovorna vozila na plinski pogon za eno leto oproščena plačila cestnine. "Spodbujati želimo čistejši transport za manj izpustov toplogrednih plinov," je bil jasen.
"Smo edina prestolnica, ki nimamo povezave z glavnim letališčem"
Vrtovec je sicer dejal, da mora Slovenija izboljšati železniško infrastrukturo ter omogočiti cenejše in hitrejše potovanje z vlakom, če želi slediti trendom t.i. zelenega dogovora. Ob tem je napovedal pospešeno obnovo gorenjske železniške proge. "V obdobju zaprtja predora Karavanke zaradi prenove želimo železniško progo od Kranja proti Jesenicam temeljito obnoviti," je dejal minister.
Kot je pojasnil, je prvi razpis za obnovo te proge že v sklepni fazi, direkcija za infrastrukturo pa bo po njegovih besedah prihodnji teden objavila novega. "Če kdaj, potem je zaradi zapore železniškega predora zdaj priložnost, naslednjih nekaj desetletij te priložnosti ne bo več," je dodal.
Vrtovec je izpostavil tudi regionalne železniške povezave proti velikim mestom na obrobju blizu Ljubljane, kot sta Kamnik in Domžale. "Absolutno je pomembno, da zmanjšamo pritisk avtomobilov - in njihovo pretočnost - na samo prestolnico. Da pa bi zmanjšali gnečo, moramo res pospešiti umeščanje v prostor regionalnih železniških povezav," je izpostavil.
Med projekti je minister izpostavil dvotirnost železnice proti Grosupljem in Kamniku ter progo Komenda-Brnik. Smo edina prestolnica, ki nimamo povezave z glavnim letališčem, je dejal Vrtovec in dodal, da bo ta ključnega pomena za razvoj letališča.
Med železniškimi progami, ki so potrebne obnove, je izpostavil tudi progo Divača-Ljubljana. Po njegovi oceni bo priložnost za obnovo te povezave naslednja finančna perspektiva.
Na naslovnici pišete "Skrajšali bodo čas trajanja vinjete", kar je zavajanje. E-vinjeta bo veljala eno leto, ne glede na datum nakupa. Res je, da je po trenutnih pravilih veljala od 1.12. prejšnjega leta, do 31.1. naslednjega leta. Teoretično torej 14… ...prikaži več mesecev. Za vse, ki so letno vinjeto kupovali marca ali kasneje, pa se bo veljavnost v resnici podaljšala.
Kako bo že nova vinjeta bolj pravična, če jo bo vseeno treba kupit za eno leto, pa čeprav se po AC voziš enkrat-dvakrat mesečno, nekateri pa po petkrat dnevno? Edino pravično bi bilo, če bi kupil napravo, potem pa dobil… ...prikaži več položnico za plačilo glede na vožnjo po AC, kajne?
aja Jernej, ko se bom jeseni vozil na šiht bom pa lahko stal v koloni na AC, ko bodo obnovitvena dela !?!?