V roke smo dobili zanimiv in za marsikoga gotovo uporaben gedžet, kamero za nočno vožnjo za naknadno vgradnjo. Čeprav poletje ni ravno čas, ko vožnjo asociiramo s temo, pa smo preizkusili, kako lahko takšna kamera pomaga pri nočni vožnji po podeželskih cestah, ki so lahko kritične še posebej v zimskem ali jesenskem času. Kot koristen pripomoček si jo je mogoče predstavljati tudi za razne tipe poklicnih voznikov, ki večino svojega posla opravijo takrat, ko večina med nami že ali še spi, v megli in dežju.
Verjetno ste že slišali, da se nekateri dragi avti, skoraj izključno premium proizvajalcev, lahko pohvalijo s kamero za nočno vožnjo. Tehnologija na cestah ni nova, saj znamka Cadillac kot prva ponuja to tehnologijo že od leta 2000. Med evropskimi znamkami jo pri posameznih, še zdaleč ne vseh modelih danes omogočajo Mercedes, BMW, Audi, Volkswagen, Peugeot in DS.
Tehnično se lahko med seboj nekoliko razlikujejo po načinu delovanja in prikazovanja slike, a osnovni cilj je isti - vozniku omogočiti, da v pogojih slabe vidljivosti pravočasno opazi morebitne nevarnosti na cesti, v prvi vrsti slabo vidne pešce in živali. Tehnologija se je skozi leta razvijala, tako da danes nekateri modeli opaženega pešca ali žival na zaslonu lahko že na daleč prepoznajo in ga vozniku na zaslonu izpostavijo z živo barvo, hkrati pa ga zunanji žarometi dodatno osvetlijo.
Doslej je bila ta uporabna tehnologija za širši krog voznikov praktično nedostopna. Gre namreč izključno za doplačljivi kos opreme. Na tovarniških cenikih kamera za nočni vid dosega ceno med 1.200 pa vse do okoli tri tisoč evrov.
Proizvajalec Lanmodo meni, da je mogoče tudi precej ceneje, pri tem pa še zdaleč ni edini, saj ponudba takšnih naprav za naknadno vgradnjo postaja vse širša. Za krajši test nam je Lanmodo posodil kamero, ki jo je mogoče vgraditi praktično v vsak avto, kombi ali tovornjak. Zanimalo nas je, kako dober približek premijske tehnologije dobimo, če jo namestimo na primer v clia, passata ali ducata.
Tehnični del naprave
Lanmodo naprava je narejena kompaktno na način, da je na hrbtni strani zaslona vgrajena še kamera in torej ni ločen del sistema, kot v drugih avtih, kjer je kamera praviloma nameščena nekje na motorni maski in povezana z voznikovim zaslonom.
22-milimetrski objektiv je Sonyjev izdelek in na embalaži obljublja ločljivost slike 1920x1080 točk, kar je bil spodbuden vnaprejšnji obet, še posebej ob zapisu, da se nam s kamero lahko nočni vid "podaljša" do 300 metrov. Pri avtomobilih lahko soj običajnih dolgih žarometev seže do nekako 100 metrov daleč.
Obroba naprave je iz plastike krom videza, z ozkim pravokotnim videzom pa tudi sicer lahko lepo sede v še tako različno zasnovane notranjosti vozil. V kompletu je vse, kar uporabnik potrebuje, da jo umesti po svoji volji tja, kjer bo imel najboljši pogled na zaslon. Možna sta dva načina, z nosilcem, ki se ga prisesa na steklo, ali pa z vznožjem z nedrsečo podlago, ki se jo postavi kamorkoli na armaturni plošči.
Ker je naprava s svojim 8,2-palčnim zaslonom kar velika, sem dal med testom prednost namestitvi na armaturki in ohranil nezakrit pogled na cesto. Podstavek pri večini avtov pokrije domiselna mehka prevleka z "unisex" črnim zarebrenim vzorcem. Ima pa namestitev na armaturki šibko točko, ker se pri vožnji po neravni cesti naprava lahko precej ziba. Dobrodošla dodatna možnost je, da za nekaj dodatnega denarja skupaj z napravo dobite kamero za vzvratno vožnjo, tako da dobi zaslon na armaturki še eno koristno in uporabno vrednost.
Za delovanje je treba le še izbrati eno od možnosti napajanja, ki uporabniku bolj ustreza - prek 12 V vtičnice ali pa OBD vmesnika. V vsakem primeru bi moralo biti enega ali drugega kabla dovolj tudi za nekaj skrivanja po režah.
In to je to, kamera je že nared za delovanje, morda je treba le še nekoliko po višini in širini prilagoditi kot širokokotne kamere. Poleg tistega za zagon je še nekaj drugih gumbov za prilagajanje kontrasta in sprehajanje skozi nekaj nastavitev, en gumb je rezerviran za preklop med barvnim in črno-belim načinom.
Več informacij o napravi najdete TUKAJ.
In zdaj praksa …
Lanmodo naprava deluje po principu prepoznavanja vidnih in IR bližnjih svetlobnih valovnih dolžin. To torej ni naprava za nočno gledanje v takšnem pomenu besede, kot je prava aktivna ali pasivna infrardeča kamera, ki, mimogrede, zaradi njegove slabe prepustnosti IR svetlobe ne bi sploh smela biti nameščena izza vetrobranskega stekla. Namesto tega ob pomoči objektiva, ki najbrž prepušča skozi objektiv več svetlobe, kot bi ga sicer, in procesorja Lanmodo naprava zmore v toliko ojačati signal, da na zaslonu prikazuje svetlejšo sliko tistega, kar se dogaja pred kamero.
Rezultatu ne gre oporekati, naprava se potrudi, da je mogoče na zaslonu videti svetlo noč in to v barvah. Razni detajli predmetov, cestne infrastrukture ali vozil, ki jih oko zgolj ob pomoči svetlobe žarometov ne bi razpoznalo, brez njih pa sploh ne, so lahko na zaslonu lepo vidni. Na cestah brez obcestnih svetilk dodatne detajle pomaga razkrivati predvsem soj žarometov, na svetlobo mlade ali stare lune oziroma zvezd se ne gre preveč zanašati.
V kolikšni meri lahko takšna slika na zmanjšanem zaslonu vozniku pomaga pri nočni vožnji, pa je že drugo, a najbolj ključno vprašanje. Da bi uporabnik recimo na napravi videl slabo osvetljenega pešca ob robu ceste, mora ali ves čas voziti tako, da gleda napravo, ali pa ravno v tistem trenutku pogledati v zaslon in na njem razpoznati silhueto, ki je s prostim očesom še ne more videti. Ne en ne drugi scenarij nista verjetna in ne zelo varna.
Po mojem mnenju napravi za nočno gledanje manjka ključna sposobnost, da bi bila prek svetlobnega ali celo zvočnega signala sposobna opozoriti na bližino pešca, kolesarja, velike živali ali česarkoli nevarnega že. Tako kot recimo peugeot 508 ali DS7 obrišeta silhueto pešca na zaslonu, audi ali BMW pa jo obarvata v rumeno ali v primeru nevarnosti celo rdečo barvo. In mercedesi znajo že več kot 15 let ob tem še dodatno osvetiliti pešca z zato namenjenim segmentom žarometov.
Oziroma še drugače povedano, zelo verjetno boste prej podrli tisto srno, ki bo nenadoma skočila iz trave, kot pa jo pravočasno opazili na zaslonu.
Izgleda torej, da ima tovarniška vgradnja pripomočka za nočni vid v avto resnično neko smiselno podlago, saj mora v medsebojno komuniciranje povezati različne sisteme v dotičnem avtu, predvsem pa znati razpoznavati, kar vidi.
Oziroma še drugače povedano, zelo verjetno boste prej podrli tisto srno, ki bo nenadoma skočila iz trave, kot pa jo pravočasno opazili na zaslonu Lanmodo naprave.
Razlogi, da bi jo vseeno kupili
Do širše uporabnosti za nočno vožnjo torej Lanmodovi kameri zmanjka nekaj pomembnih detajlov, ki bi jih uporabnik pričakoval za ceno 499 dolarjev na Amazonu (pogled na nemški Amazon.de prikazuje ceno 875 evrov). Proizvajalec sicer občasno ponuja promocijske kupone, ki začetno ceno močno znižajo.
Omenjeno je že bilo, da je lahko hkrati zaslon kamere za vzvratno vožnjo. A je tudi dodatnih 100 dolarjev, kolikor zahtevajo za sekundarno kamero, v času konkurence Aliexpressa kar veliko.
Marsikoga bi gotovo premamilo, če bi imela Lanmodova naprava možnost snemanja dogajanja na cesti in bi jo lahko izkoristil tudi po tej plati, kar mislim, da ne bi smelo biti prevelik tehnični izziv. Pa tega na žalost (še) nima, morda v naslednji generaciji.
Tako se mi zdi ena bolj zanimivih opcij naprave tudi to, da jo je mogoče priključiti na baterijski vir napajanja in jo uporabljati izven cestnih vozil, recimo na čolnu, med kampiranjem … Proizvajalec trdi, da je v določeni meri vodoodporna.
Za volanom pa bo vsaj za širši krog voznikov veliko bolje in ceneje kot zanašanje na takšno ali kakšno drugo kamero za naknadno vgradnjo prišlo prav pozorno opazovanje okolice. In seveda ustrezno kasko zavarovanje za trke z divjadjo.
Kamera Lanmodo car night vision
Zaslon: 8,2 palca full color
Kot HD kamere: 36 stopinj
Resolucija slike: 1080p
Vidnost ponoči: do 300 metrov
PLUSI: enostavna za namestitev in uporabo, skupaj s kamero za vzvratno vožnjo dodana vrednost zaslona, možnost uporabe tudi izven avta.
MINUSI: delovanje odvisno od vidne svetlobe, ni razpoznavanja ljudi ali živali.
Dobrodošli v najboljšem erotičnem klubu -- www.XXdate.pw
Dolg članek. In še daljši spisek slovničnih in vsebinskih napak in nesmislov.