Njihov vpliv ni velik, a v boju za vedno boljšo aerodinamiko se avtomobilski oblikovalci oklepajo vsake slamice. Manjši upor navsezadnje pomeni manjšo porabo goriva in – kar je še posebej pomembno za električne avtomobile – večji doseg. Vsaka inovacija vedno le ni korak naprej.
Tesla se ukvarja s prenovo vgradnih kljuk na vratih, ki so pritegnile največ pozornosti, odkar je preiskava Bloomberga ta mesec odkrila vrsto incidentov, v katerih so bili ljudje poškodovani ali so celo umrli v nesrečah, ko niso mogli odpreti vrat. Nacionalna uprava za varnost v cestnem prometu (NHTS) je od leta 2018 zabeležila več kot 140 pritožb potrošnikov zaradi zatikanja vrat, njihovega odpiranja ali drugih nepravilnosti.
Ameriška nacionalna uprava za varnost cestnega prometa (NHTSA) je začela preiskavo o tem, ali so Teslina vrata res okvarjena, pri čemer so navedla incidente, ko so zunanje kljuke na vratih prenehale delovati. V avtomobilih so ostali ujeti celo otroci. Preiskava, ki zajema okoli 174.290 modelov Y iz modelnega leta 2021, bo ocenila Teslin pristop k napajanju ključavnic na vratih in zanesljivost vključenih napajalnikov so sporočili iz agencije.
Težava, ker na testih ne preverjajo mehanizmov odpiranja vrat
Franz von Holzhausen, dolgoletni glavni oblikovalec pri Tesli, je dejal, da podjetje želi združiti elektronske in ročne mehanizme za odpiranje vrat, ki so trenutno nameščeni na ločenih mestih. Dejal je, da je namen spremembe narediti ročaje bolj intuitivne za potnike, zlasti v "paničnih situacijah". Vozila Tesla se sicer zelo dobro odrežejo na testih trčenja NHTSA, ki so v nekaterih pogledih strožji od evropskih varnostnih testov Euro NCAP. Težava je v tem, da večina testov ne preverja, ali lahko potniki v sili zapustijo vozilo. To ni samo težava Tesle. Reševalci se že leta pritožujejo nad vgradnimi elektronskimi kljukami vrat, tudi pri drugih znamkah. Na Kitajskem naj bi najvišji regulator razmišljal o popolni prepovedi vgradnih kljuk vrat, Evropa pa je že uvedla postopne ukrepe za izboljšanje reševalnih protokolov po nesreči.
Poleg varnosti naj bi bila trn v peti kitajskih oblasti tudi zanesljivost. "Car News China" poroča, da imajo električne kljuke vrat osemkrat večjo stopnjo okvar kot mehanski odpiralniki. To pogosto povzroči draga popravila.
Možno je, da bi prepoved na Kitajskem lahko začela veljati že leta 2027. Natančna oblika uredbe ostaja nejasna. Domnevno gre za popolnoma zložljive ročaje. Za proizvajalce to pomeni, da bi morali svoja trenutna vozila predelati za Kitajsko, piše Automobilwoche. Audi na Kitajskem že uvaja možno rešitev: v modelih A5L in Q6L, ki sta namenjena izključno kitajskemu trgu, se v primeru trčenja sproži vlečna vrvica, ki reševalcem omogoča, da vrata odprejo od zunaj. Ali bi bila ta rešitev skladna s prihodnjimi predpisi, še ni znano.