Glede na to, da že nekaj časa razmišljam, da bi električne avtomobile iz sheme Avant2Go občasno uporabljal tudi sam, saj živim v Ljubljani, lastni avto potrebujem le občasno, le nekaj minut hoda od mojega stanovanja pa je tudi najbližja točka za prevzem avtomobila, sem priložnost pisanja tega članka izkoristil za to, da sem tudi sam postal uporabnik.
V eni od poslovalnic sva se srečala z operativnim vodjo sistema Avant2Go Tomažem Kogojem, ki me je vpisal in vodil skozi prijavo. Ta je sicer povsem intuitivna in jo lahko vsakdo opravi tudi v domačnem okolju svojega doma oziroma kjerkoli, saj so pri podjetju Avantcar, ki upravlja storitev Avant2Go, poskrbeli tudi za identifikacijo na daljavo. Bodočemu uporabniku sistema zato ni treba obiskati poslovalnice in lahko avtomobile začne uporabljati kadarkoli.
Kogoj pravi, da novi uporabniki do njih pridejo na različne načine. Nekateri so o njih prebrali na družbenih omrežjih, drugi so videli oglas, tretji pa avtomobile, s katerimi se po Sloveniji vozijo njihove stranke. Nekatere pa pritegnejo akcije, kakršna je bila denimo Black Friday, v okviru katere novim strankam omogočijo celo brezplačni pristop k storitvi in jim podarijo tudi določen bonus na njihovem računu.
Preprosta prijava
Ne glede na to, kako je novi uporabnik izvedel za storitev Avant2Go, je prijava v sistem zelo preprosta. Poteka prek aplikacije, ki si jo iz spletne trgovine naložimo na pametni telefon. Aplikacija potem novega uporabnika intuitivno vodi skozi menije, kjer vpiše svoje podatke in izvede registracijo, določi potrebna gesla in na koncu prek aplikacije izvede tudi digitalni podpis pogodbe.
Pri oblikovanju svojega uporabniškega računa sem videl, da je registracija res preprosta, intuitivna in predvsem hitra, saj kljub temu, da mi je Kogoj posebej pojasnjeval posamezne korake in sva se medtem pogovarjala tudi o sami storitvi, ni trajala več kot dobrih dvajset minut.
Kogoj poudarja, da lahko vozila iz delitvene sheme Avant2Go uporablja le tisti, ki je vpisan v aplikacijo, avtomobila pa ne sme predati komu drugemu. Zavarovanje, ne glede na to, ali gre za običajno z odbitno franšizo 300 evrov ali doplačilno s franšizo 100 evrov ali brez nje, velja le za uporabnika storitve, ne pa za osebo, ki bi ji ta prepustil volan. Voznik, ki ni pooblaščen za uporabo vozila, mora namreč stroške popravila plačati sam.
Dodatne možnosti
Avant2Go sicer poleg Slovenije deluje tudi na Hrvaškem, in sicer v Dubrovniku in Zagrebu. Za možnost uporabe na Hrvaškem se podpiše ustrezna pogodba. Veliko možnosti pa imajo v Sloveniji, kjer jim je poleg delitvene sheme pri podjetju Avantcar na voljo tudi bolj ugoden najem klasičnega avtomobila, s katerim se lahko njihove stranke odpeljejo denimo tudi v tujino ali na počitnice.
Veliko uporabnikov najema Avant2Go vozila tudi za dnevne ali vikend izlete, denimo do Istre ali širom Slovenije. Avtomobili v okviru storitve Avant2Go so namreč kompatibilnimi z vsemi polnilnimi postajami, zato jih lahko uporabniki po potrebi tudi sami napolnijo, če se denimo odpeljejo kam dlje. Uporabnik storitve je tudi Kogoj, ki pravi, da se po Ljubljani vozi predvsem s smartom forfour ali renaultom twingom, ki sta manjša in bolj okretna, za daljše vožnje pa denimo vzame renault zoe z baterijo s kapaciteto 52 kilovatnih ur, ki je povsem pokrije slovenske razdalje.
Predvsem pa je storitev Avant2Go namenjena uporabi med vsakdanjimi opravki na krajših razdaljah. Tako je oblikovano tudi omrežje lokacij za prevzem avtomobilov, ki so razporejene razmeroma blizu druga druge. Kogoj pravi, da pri podjetju omrežje neprestano razvijajo. Trenutno delajo na tem, da bi obstoječe omrežje zgostili, da bi imeli njihovi uporabniki do prevzemnega mesta največ 200 do 300 metrov.
Danes storitev poleg v Ljubljani, kjer je že skoraj 130 prevzemnih lokacij, deluje tudi v Mariboru, Kranju, Novem mestu, Murski Soboti in na Letališču Jožeta Pučnika. Slednja lokacija je zanimiva predvsem za tiste, ki potujejo z letalom, saj je storitev Avant2Go ugodnejša od alternativnih oblik, poleg tega pa odpade tudi plačilo parkirnine, saj avtomobil po prihodu na letališče preprosto oddamo.
Uporabniška izkušnja
Kot sem povedal že v uvodu, sem se z možnostjo uporabe delitvene sheme najema avtomobila, ki jo ponuja Avant2Go, že nekaj časa spogledoval tudi sam, zato sem izkoristil priložnost in jo tudi preizkusil. S Kogojem sva uredila registracijo v sistem, potem pa mi je razložil, kako se storitev uporablja, naslednji dan pa sem se preizkusa s fotografom lotil kar sam. In uspelo je, saj je postopek najema avtomobila zares preprost.
V aplikaciji sem najprej pogledal, kjer je najbližja prevzemna točka za vozila, potem pa sem opravil rezervacijo želenega vozila. Po rezervaciji avtomobila sem imel brezplačnih 15 minut časa, da sem prišel do njega in ga prevzel. V tem času je vozilo namreč rezervirano in ga ne more prevzeti drugi uporabnik. Ko sem prišel do prevzemnega mesta, je sledilo odklepanje, ki tudi poteka prek aplikacije. Z izjemo smartov in twingov, ki jih je še treba 'vžgati' s ključem, odklepanje in zagon vozil v shemi potekata povsem brez ključa.
Potem sem se odpeljal po svojih opravkih in aplikacija je začela samodejno seštevati stroške najema, ki so kombinacija kilometrine in časa izposoje. Poleg tega je določena tudi najnižja cena najema, ki je odvisna od tipa avtomobila, prav tako pa je določena tudi najvišja cena dnevnega najema – stroški so torej povsem obvladljivi, zato se uporabniku avtomobila ni treba bati, da bodo segli previsoko.
Ko avtomobila nisem več potreboval, sem ga odpeljal na prevzemno točko, kjer se je samodejno zabeležila nova lokacija vozila. Ker sem tokrat storitev le testiral, je bila točka vrnitve vozila enaka točki prevzema, lahko pa bi bila tudi katerakoli druga, saj lokacija vračila ni odvisna od lokacije prevzema. V tem je namreč smisel storitve, ki uporabniku omogoča popolno fleksibilnost pri izbiri mesta izposoje in vrnitve vozila.
Preden sem vrnil avtomobil, sem izvedel postopek vračila, ga zaklenil in zaključil najem. Sistem je nato naredil obračun in mi po samodejnem plačilu s kartico (podatke smo pri registraciji vnesli v aplikacijo) izdal račun, ki sem ga prejel na elektronski naslov.
Pomoč na daljavo
Izposoja avtomobila je torej povsem preprosta in lahko potrdim, da tudi dovolj intuitivna, da z njo nihče ne bi smel imeti težav. Če pa te vendarle nastopijo, je na voljo klicni center s svetovalci, ki stranko vodijo skozi postopek najema.
Poleg tega pa lahko klicni center med drugim pokličemo tudi v primeru, če so vsi parkirni prostori zasedeni ali če na želenem prevzemnem mestu ni avtomobila. V prvem primeru nam svetovalci pomagajo najti parkirno mesto, kjer ga bodo pozneje prevzeli njihovi ljudje, v drugem primeru pa nam bodo vozilo pripeljali v najkrajšem možnem času. Del storitve je namreč tudi podporna ekipa, ki dan in noč skrbi za učinkovito delovanje sistema.
Kogoj je na koncu poudaril, da storitev Avant2Go predstavlja predvsem mobilnost, ki jo »imaš vedno v žepu« in ti omogoča dostop do skoraj 500 avtomobilov, ne zahteva pa stalne uporabe. S prijavo v sistem se namreč ne zavežemo, da bomo avtomobile redno najemali, prav tako s storitvijo niso povezani nobeni dodatni stroški.
Naš sogovornik je zaključil, da nekateri uporabniki vozila iz sistema Avant2Go uporabijo le nekajkrat na leto, denimo tedaj, ko svoj avtomobila odpeljejo na servis. Nekateri pa so redni dnevni uporabniki in ugotavljajo, da jih delitvena shema z občasnim najemom dodatnega avtomobila stane manj, kot bi jih, če bi imeli svoj avtomobil.
Promo koda za 10€ - BASMI666
Malo sem gledal in računal. Če res rabiš avto za tam do par K kilometrov, je to super. Če pa si v avtu praktično vsak dan (več kot kakih 20K km/leto), pa je storitev približno 3x dražja. Vseeno pa bom… ...prikaži več probal zadevo. Tak da so z oglasnim sporočilom pri meni delno uspeli :-)
Kdaj bo na voljo v Zgornjem Lokovcu?