Številni vozniki v merilnikih hitrostih še vedno vidijo predvsem sredstvo, s katerim si država ali občine polnijo svoje proračune. Da je tako, so marsikdaj odgovorni tudi upravljavci cest, ki ne znajo ali nočejo merilnika vpeljati na način, da bi družba razumela njegov širši namen in koristi.
V Ivančni Gorici so dokazali, da je včasih palica poleg vseh ostalih oznak pač potrebna in da je že samo njena prisotnost lahko povsem dovolj. Pravzaprav gre v dolenjskem primeru za precej cenejšo šibo, ki pa ni zaradi manka debeline nič manj učinkovita.
Tik izven Ivančne Gorice v smeri Stične je na ravnem odseku tvegano križišče, s katerega se cesta odcepi proti tamkajšnjemu šolskemu centru, v katerem domujejo vrtec, osnovna šola in srednja šola. V neposredni bližini križišča sta tudi avtobusni postaji in prehod za pešce. To ni oviralo številnih voznikov, da ne bi gladko kršili omejitve 50 km/h.
Da je odsek nevaren, smo se z obiskom prepričali tudi sami v času, ko se domov ravno odpravljajo šolarji, po katere pridejo avtobusi in osebni avtomobili, ali pa se domov odpravljajo peš čez prehod za pešce. Preglednost v križišču trenutno še slabša polje visoke koruze.
"Poglavitne težave, ki smo jih zaznali, so vključevanje šolskih avtobusov, ter staršev vrtčevskih otrok in staršev mladostnikov, ki jih dostavijo v osnovno in srednjo šolo na glavno cesto. V dopoldanskem času cesto prehajajo vrtčevski otroci, ki nadaljujejo svoje sprehode na travniku čez cesto, v popoldanskem času pa mladostniki prihajajo na igrišča ob šolskem centru," je za Žurnal24 pojasnil redar Mihael Prelc iz medobčinske uprave, kamor poleg Ivančne Gorice sodijo še občine Grosuplje, Škofljica, Ig in Dobrepolje.
Kaj se je dogajalo pred postavitvijo in kaj po postavitvi merilnika, pojasnjuje naslednja izjava: "V prvih dneh, ko smo testirali merilnik, smo zaznali preko 200 prehitrih voznikov na dan. Po končani testni fazi in do izdaje prvih plačilnih nalogov je naprava zabeležila med 40 in 60 prekrškov na dan. Ko so prvi kršitelji prejeli plačilne naloge, smo zaznali izjemen upad prekrškov, saj naprava na dan zdaj zazna med 0 in 10 prekrški."
Redarstvo učinke testne postavitve merilnika na prometno varnost ocenjuje za občutne. Zdaj nameravajo ta način umirjanja prehitrih uporabiti še na dveh lokacijah. "Poleg prvotne lokacije sta predvideni še dve lokaciji in sicer ena v neposredni bližini OŠ Zagradec, ter druga v neposredni bližini podružnične OŠ Temenica. V načrtu je, da se en merilnik premešča iz lokacije na lokacijo tako, da je od treh lokacij aktivna samo ena. Ker se ohišje ne premešča, učinek umirjanja prometa traja tudi v času, ko merilnika ni v ohišju," pojasnjuje Prelc. "Vse tri lokacije bodo opremljene z opozorilnim prometnim znakom, ki voznike opozarja, da se na odseku izvajajo meritve hitrosti."
Uporabljajo merilnik, s katerim policisti merijo iz roke
Dolenjski merilnik pa se od dosedanjih praks tako pri policiji kot pri redarstvih ločuje še po eni bistveni lastnosti - v merilni škatli namreč ni nameščen dopplerski merilnik temveč precej cenejši laserski merilnik. Gre za enak model TruCam, kot ga za ročne meritve že več let uporablja naša policija. Merilnik je tehnično poseben, saj z njim policisti lahko merijo tudi varnostno razdaljo, zaradi funkcije avtomatskih meritev pa je primeren tudi za uporabo v stacionarnih ali mobilnih ohišjih.
Bistvena prednost laserskega merilnika, ki bi morala biti še posebej zanimiva za občinske proračune, pa je njegova nižja cena in priročna uporaba. TruCam je namreč po naših podatkih zanimiva cenovna alternativa dopplerskemu merilniku, ki se nahajajo po današnjih merilnih škatlah na občinskih cestah. Tudi laserski merilnik opravi samodejno meritev in fotografira kršitelja skupaj z vsemi potrebnimi podatki o lokaciji ter po potrebi tudi opremi s kratkim video posnetkom.
Dolenjski redarji si trenutno merilnik izposojajo in sicer pogodba z dobaviteljem velja do konca novembra.
LetherHossen, vsak dan tam vozim otroka tak da ne klobasaj neumnosti. Se popolnoma strinjam da je tam omejitev 50km/h. Neumno se mi zdi hvaljenje občine v članku in promoviranje da je radar uredil karkoli glede prehitrih voznikov. Zaradi mene naj… ...prikaži več dajo 30 tam omejitev. Samo ne mi spremeniti cesto kjer se vozimo že zelo dolgo in takoj nabiti radar samo zato da se polni občinski proračun!!! Se da na drugačen način opozoriti na spremenjeno signalizacijo!
Lepa zgodba. Še lepša pa bi seveda bila, če bi cesto in prehode izven naselja uredili tako, da bi bilo bolj varno ob višji hitrosti. Ampak to je pri nas redko videno. Pokneš omejitev in si opravil. Če daš še… ...prikaži več radar, si pa tako ali tako zmagal. Peljite se mimo Schladminga. Tam zlepa niso postavili kake omejitve. So pa ograje, kaki vzporedni cestni objekti itd ...
Daj tine2 poznam ta odsek - ne trolaj! Res je bilo tam prej 60 km/h, vendar ob dejstvu, da sta tam dve avtobusni postaji, šolska pot, prehod za pešce in še visoka koruza, ki ovira vidno polje, je popolnoma razumljivo,… ...prikaži večo, da so znižali hitrosti iz 60 km/h na 50 km/h. Mogoče bi bilo celo bolje na 40 km/h. Pomisli malo dalje kot do svoji lastne riti. Tukaj je občina prepoznala pravo črno točko. Na začetku tudi niso niti kaznovali voznike. Vozi po prometnih znakih in ne rabiš dodatnega obvestila ...