Ob predstavitvi nove generacije audija A8, ki je kot prvo vozilo, ki bo, ko bo to zakonsko dovoljeno, omogočilo tretjo stopnjo avtonomne vožnje, zapeljal tudi na slovenske ceste, je slovenski strokovnjak pri Audiju, svoj čas zadolžen tudi za razvoj konceptnih vozil, dr. Matjaž Korman, slovenskim novinarjem zatrdil, da ne smemo odpisati motorjev na notranje zgorevanje. Zdaj bo nastopil čas, ko bomo v prodajnih salonih izbirali en model vozila s številnimi opcijami pogonskih motorjev, od bencinskega, dizelskega, na plin, hibrid, priključni hibrid, električno vozilo, morda tudi na vodik že v kratkem.
To je jasen kazalnik, da je avtomobilska industrija na vrhuncu tehnoloških inovacij, za nameček pa se mora s tehnološkimi podjetji, kot so Google, Aplle in drugi boriti tudi na področju razvoja samodejnih vozil, zbiranja podatkov, ki bodo nujni za to, da bodo nekoč avtomobili po cesti vozili povsem brez vpletanja voznika.
Znamke se med seboj združujejo pri razvoju in manjšanju stroškov, nekatere pa so ubrale povsem samosvojo pot. Že večkrat smo pisali, da je ena takih znamk Mazda, kjer imajo slogan, da morajo gledati izven okvirjev. O tem smo že govorili z evropskim šefom Jeffreyjem H. Guydnom, zdaj pa dobili še eno potrditev, saj so Japonci, čeprav so napovedali razvoj električnih avtomobilov skupaj s Toyoto, zopet skrenili na svojo pot.
Mazdini motorji Skyactiv so znani po svojih posebnostih, kot je rekordno visoko kompresijsko razmerje bencinskih motorjev, kar omogoča vozilom dobre vozne karakteristike, če tudi nimajo nameščene turbine. Z naslednjo generacijo skyactiv X motorjev so napovedali, da bo bencinski motor porabil, ni več goriva, kot dizelske enote, še naslednja etapa razvoja Mazdini motorjev pa je, da bodo učinkovitost in emisije bencinskih motorjev izenačili z električnimi vozili.
Pri Mazdi verjamejo, da bodo učinkovitost Skyactiv-3 (tretje generacije) povečali do 56 odstotkov, kar je blizu maksimalne teoretične učinkovitosti bencinskega motorja. "Če nam to uspe, bomo emisije zmanjšali za četrtino, kar bo naše avtomobile z motorji SkyActiv-3 naredilo učinkovite, kot so električni avtomobili po načelu "well-to-wheel" (onesnaževanje okolja v skupnem življenjskem ciklu, od proizvodnje do razgradnje), je dejal Mitsuo Hitomi iz Mazde.
Hitomi sicer ni pojasnil, kako je možno narediti tak motor z izredno veliko učinkovitostjo. Mazdini motorji SkyActiv-X bodo v serijskih avtomobilih na voljo leta 2019, nova tehnologija SkyActiv-3 pa naj bi na trg prišla še leto kasneje.
Kot kaže, ima ob napovedih novih Mazdinih mejnikov prav tudi slovenski strokovnjak, ki pravi, da bodo motorji z notranjim zgorevanjem na trgu še veliko let. Če Mazda doseže le polovico obljubljenega, bodo motorji SkyActiv-3 daleč najbolj ekonomični in učinkoviti na trgu.
Kot kaže, ima ob napovedih novih Mazdinih mejnikov prav tudi slovenski strokovnjak, ki pravi, da bodo motorji z notranjim zgorevanjem na trgu še veliko let. Naši pametnjakoviči,pa govorijo,da po letu 30,ne bo več možno registrirati bencincev ali dizelov.Norci na kubik.