Peugeot se tudi v Sloveniji pospešeno elektrificira. Če s kombilimuzino peugeot e-208 cilja na mestne in primestne uporabnike, pa s križancem peugeot e-2008 zaradi več prostora v kabini in predvsem v prtljažniku lovi širši krog uporabnikov.
Čeprav je na prvi pogled identičen bencinskemu bratu pa iz množice križancev na trgu odstopa s privlačnim dizajnom, pa tudi električnim pogonom, zanimiv pa je tudi pogled na cenik.
Pri Peugeotu so nam ob predstavitvi svojih elektrificiranih modelov povedali, da želijo kupcem, ki so vajeni klasičnih avtomobilov z motorjem z notranjim zgorevanjem ponuditi alternativo, ki v ničemer, razen v električnem pogonu, ne bo drugačna od klasičnih modelov. E-2008 je zato na zunaj in v kabini skoraj identičen 2008 z bencinskim motorjem. Tudi arhitektura je ista. Gre za platformo e-CMP, pri kateri so baterije vgrajene v dno in pod sedeže vozila, zato nimajo slabega vpliva na prostornost kabine in prtljažnika, z nižjim težiščem pa pripomorejo tudi k boljši stabilnosti avtomobila.
Razen reže za polnjenje baterije in logotipov na karoseriji je na zunaj praktično vse enako kot pri klasiki. Enako velja za kabino, kjer je razlika predvsem pri podajanju podatkov na tridimenzionalnih digitalnem zaslonu, kjer lahko voznik spremlja, kaj se dogaja z baterijo in kako učinkovit je električni pogon. Kabina kljub baterijam ostaja prostorna, dovolj za mlada starša z dojenčkom, hvalimo pa predvsem zaznavno kakovost. Materiali so na pogled in otip nadstandardni. Pri Peugeotu bi lahko izboljšali hitrost podajanja informacij infotainmenta, ki še vedno podatkov ne prikazuje v slovenskem jeziku. To se bo sicer spremenilo s prihodom nove generacije modela 308.
Dinamična vožnja v mestu, na avtocesti defenzivna
Poglejmo zdaj pomembnejšo stvar - kaj je pod pokrovom? Na voljo je elektromotor z močjo 100 kW oziroma 136 KM, ki je na voljo od 3.673 do 10.000 vrt / min. Največji navor ima električni 2008 260 Nm in je na voljo pri 300 vrtljajih na minuto. Kombinacija moči in navora križanca naredi precej dinamičnega, vendar pa ga ne razganja od moči. Predvsem pri manjših mestnih hitrostih, pri vožnji od semaforja do semaforja, boste med hitrejšimi (pospešek iz mirovanja do 100 km/h je samo 8,5 sekunde). Tudi prehitevanje na podeželju bo hitro, pri večjih hitrostih pa motorju zmanjka nekaj moči. A ta avtomobil tako ali tako ni namenjen vožnji s hitrostmi večjimi kot 130 km/h kot veljajo omejitve na avtocesti. Največja hitrost je sicer omejena na 150 km/h. Razlog je v dosegu.
Doseg po novem, strožjem merilnem ciklu WLTP, je po navedbah Peugeota 310 kilometrov. Toliko naj bi zagotavljala baterija s kapaciteto 50 kWh, ki ni med največjimi na trgu. V ponudbi bi si želeli tudi večjo baterijo, vsaj za tiste, ki dnevno po avtocesti prevozijo več kilometrov.
Modelno leto 2022 prinaša razširitev ponudbe za peugeot e-2008. Zmogljivost baterije 50 kWh se bo ohranila, vendar bodo različice modelnega leta 2022 učinkoviteje ravnale z energijo. To pomeni še daljši doseg z enim polnjenjem. Peugeot navaja, da se bo po metodologiji WLTP doseg izboljšal za osem odstotkov. Proizvajalec navaja doseg 345 kilometrov z enim polnjenjem za e-2008. Za tem je več prilagoditev. Nove pnevmatike razreda A + bodo zmanjšale kotalni upor. Optimizirano prestavno razmerje bo prineslo manjšo porabo energije tako pri mestni vožnji kot tudi po avtocesti. Nova toplotna črpalka bo zmanjšala energetske potrebe sistema za ogrevanje in klimatizacijo. Učinek razširjenega dosega bi moral biti najbolj opazen pri nizkih zunanjih temperaturah. Pri Peugeotu poudarjajo, da se lahko pri temperaturah okoli nič stopinj Celzija in v mestnih razmerah z novostmi e-2008 modelnega leta 2022 pelje tudi do 40 kilometrov več, torej skoraj dvakrat več od povprečja. Kar zadeva zmogljivost, ostaja vse nespremenjeno. Sprednja kolesa bo še naprej poganjal električni motor z največjo močjo 100 kW. Ampak samo v športnem načinu. Sicer je največja moč 80 kW.
Tako bi lahko postal e-2008 brez težav tudi prva družinska izbira, s 50 kWh baterijo pa se nam zdi bolj primeren kot drugi avto pri družini. Zakaj? Na relaciji Kamnik – Jesenice – Kranjska Gora smo vozilo uporabljali kot vsako bencinsko ali dizelsko. To pomeni 130 km/h po avtocesti. Na manj kot 100 kilometrov dolgi poti smo porabili skoraj polovico energije v bateriji, kar pomeni, da bi sicer nedeljski izlet opravili brez polnjenja baterije, če bi želeli skočiti še v bližnjo Italijo, pa bi morali že narediti postanek za polnjenje. Seveda je doseg odvisen od vašega sloga vožnje, profila poti in zasedenosti avtomobila. Tako smo na primer iz Kranjske Gore nazaj v Kamnik po avtocesti hitrost omejili na 110 km/h, kar je pomenilo, da smo za 10-20 odstotkov zmanjšali porabo energije in prav toliko povečali doseg.
Če ste veliko na avtocesti in vozite vsaj 130 km/h, torej ne računajte na 310 kilometrov dosega, bolj realno je okoli 200. Električni pogon in poraba energije sta se veliko bolje v e-2008 izkazala v mestni in primestni vožnji, ko je bila poraba manj kot 16 kWh. To je zelo ugoden rezultat. V eko režimu vožnje, ko vozilo omeji določene funkcije vozila, bi v idealnih pogojih (ne pri nizkih temperaturah ozračja) dosegli tudi več kot 310 prevoženih kilometrov s polno baterijo, kolikor navajajo pri Peugeotu.
Lahko je smiselna izbira
Med zaviranjem lahko izbirate tudi med dvema načinoma - standardnim ali zaviranjem z močnejšo stopnjo okrevanja. Pomemben del sistema je tudi toplotna črpalka, ki greje ali ohlaja kabino in v primerjavi s konvencionalno klimatsko napravo zaradi manjše potratnosti zagotovi do 50 kilometrov dodatnega dosega.
Odvisno od tega, kje in kako smo se vozili, se je povprečna poraba avtomobila gibala od približno 14 do 20 kWh na sto kilometrov.
S hitrim polnilnikom lahko 50 kW baterijo napolnite od nič do 80 odstotkov v manj kot eni uri, povsem mirno pa smo med tednom shajali tudi z nočnim polnjenjem baterije pred hišo na navadni šuko vtičnici.
Vožnja z električnim peugeotom 2008 je sicer zelo udobna. Baterije so nameščene podvozju in nad zadnjo osjo, zato je razmeroma stabilen avtomobil, prtljažnik pa ostaja s 405 litri prostornine uporaben.
Z našega vidika je novi e-2008 že danes za marsikoga smiselna izbira, tudi kot drugi družinski avto,- tudi na račun cene in ugodnosti subvencije in kredita pri eko skladu. Pa čeprav na prvi pogled cenika električni e-2008 nima smisla.
e-2008 lahko sicer z vstopno opremo in financiranjem ter eko subvencijo ter vstopno opremo active dobite za 26.490 evrov, bogato opremljena GT različica, ki smo jo imeli na testu pa v osnovi z dodatnimi opcijami stane kar 38.680 evrov. Končna cena v primeru financiranja in eko subvencije in popustom je sicer 31.382 evrov. Cena vključuje tudi domačo polnilno postajo v vrednosti 1.000 evrov.
Naložba se lahko povrne že v treh ali štirih letih
Če primerjamo ceno enako opremljenega električnega e-2008 z bencinskim modelom s samodejnim menjalnikom, je z odšteto eko subvencijo v višino 4.500 evrov e-2008 dražji za 5.940 evrov, v primerjavi z dizelskim 2008 s samodejnim menjalnikom pa za 5.280 evrov. Če predvidevamo, da ima lastnik električnega avtomobila doma hišo in sončno elektrarno ter sam "pridela" elektriko za svoje vozilo, z bencinskim 2008 pa bi moral računati še na 150 evrov mesečnega stroška za gorivo (povprečni znesek nekoga, ki se mesečno vozi iz Kamnika v Ljubljano v službo in nazaj in naredi še nekaj vmesnih opravkov v trgovino, na obšolske aktivnosti in krajše izlete), se investicija obrestuje v dobrih treh letih.
Pozdravljeni, najbolj me moti to, da za električna vozila nobeden ne pove kupcu, da pozimi pri nizkih temparaturah takšno vozilo prevozi samo 150.km max. Sam sem dosti elek.vozil testiral in hitro ugotovil da je to en eko nateg, nobene prihodnosti,… ...prikaži več ali ekologije. Nihče ne pove da s takšnim vozilo ne moreš niti do obale poleti kadar te preseneti kolona. Takrat ti zaradi delovanja klime na mestu avto za večno kako bi se izrazil prestavi na OFF. Ogromno vlečnih služb takrat rešuje elek. vozila.
Pozdravljeni, najbolj me moti to, da za električna vozila nobeden ne pove kupcu, da pozimi pri nizkih temparaturah takšno vozilo prevozi samo 150.km max. Sam sem dosti elek.vozil testiral in hitro ugotovil da je to en nateg, nobene prihodnosti, ali… ...prikaži več ekologije. Nihče ne pove da s takšnim vozilo ne moreš niti do obale poleti kadar te preseneti kolona. Takrat ti zaradi delovanja klime na mestu avto za večno kako bi se izrazil prestavi na OFF. Ogromno vlečnih služb takrat rešuje elek. vozila. Neumnos
Ce zakljucim. Nakup taksnega avtomobila se trenutno ne izplaca, ker je vstopna cena previsoka, domet pa premajhen. Ce bi bila cena 15 do 20.000 pa je pesem drugacna ampak se vedno bo prevladoval strah pred majhnim dometom. Sam sem ga… ...prikaži več kupil ker sem si to ze od nekdaj zelel in da ne šenkujem drzavi viske elektrike, ki jo proizvede elektrarna. Vsec mi je tisina in voznja brez "cukanja" pri speljevanju, nekaj malega pa je tudi eco razmislanje, kar pa na konec koncu zal tudi to ne drzi. Presodite sam