Opel pa nas je na delavnice povabil tudi z namenom, da bi preizkusili novo paleto motorjev, bencinskih in dizelskih, ki zadostujejo emisijskim normam Euro 6d-TEMP. Normativi bodo za bencinske motorje začeli veljati že z letošnjim septembrom, dizelske pa leto kasneje. Brez doseganja norm registracija ne bo možna.
Dolivali bomo AdBlue
Da bi dosegli normative, ki jih po novem zahteva evropska zakonodaja, so, Oplovi bencinski motorji opremljeni s filtrom za trdne delce (FAP), kar smo do zdaj poznali pri dizelskih motorjih, pri slednjih pa je poleg nalivne odprtine za gorivo nameščena še odprtina za dolivanje tekočine AdBlue. Sistem naknadnega čiščenja dizelskih izpušnih plinov deluje z neškodljivo tekočino AdBlue, sestavljeno iz ureje in vode, vbrizgano v izpušne pline. Tekočina se v procesu pretvori v amonijak, ki predstavlja katalitsko osnovo. Z njo reagirajo dušikovi oksidi (NOx), ki se v katalizatorju selektivno reducirajo v dušik in vodo.
Opel ima že zdaj kar 90 motorjev in menjalnikov prilagojenih novim okoljskim predpisom Euro 6d ter opravljene meritve porabe in izpustov WLTP zanje, zato po zagotovilih nemškega proizvajalca vozil ne bo zastojev v proizvodnji in dobavah.
SUV glavni aduti
Sami smo na prvi vožnji v Nemčiji novosti pod motornim pokrovom ali pa prilagojene motorje novim emisijskim zahtevam preizkušali v trojčku Oplovih križancev oziroma suvov: crossland X, grandland X in mokka X. Za njih pri Oplu verjamejo, da bodo v naslednjih dveh letih predstavljali 40 odstotkov celotne njihove prodaje.
Nov je 1,5-litrski turbodizelski motor, ki ga sicer v svoje modele vgrajujeta tudi Peugeot in Citroën, s katerim Opel sestavlja koncern PSA. Na kratki vožnji smo ga preizkusili v crosslandu X, in sicer v različici s 75- oziroma 96 kilovatov moči (102- oziroma 130 konjskih moči). Novost je tud nov osemstopenjski samodejni menjalnik, ki je lažji od šeststopenjske avtomatike in obljublja manjšo porabo goriva. Pri mokki X so predstavili posodobljen in prilagojen 1,6-litrski atmosferski bencinski motor in 1,4-litrski turbo motor z močjo 88- oziroma 103 kilovate moči (120- oz. 140 konjskih moči).
Pravzaprav pa nas je najbolj zanimal novi 1,2-litrski prisilno polnjeni bencinski motor turbo s 96 kilovati moči (130 KM), v kombinaciji z osemstopenjskim samodejnim meenjalnikom. Preizkusili smo ga v enem od treh prototipnih grandlandov X, prinaša pa bolj gladko vožnjo, saj prestavlja nezaznavno, predvsem pa se je izkazal za zelo agilnega, pri čemer nismo zaznavali motečega hrupa ali vibracij.
Pri Oplu so nam potrdili, da razvijajo nov mali štirivaljnik, že kmalu pa lahko pričakujemo tudi prvi priključni hibrid.
Ah povsod enako tudi folciji pa audiji niso več kar je bilo vse se kvari ni več avtov kot nekoč preveč elektronike😊😯
Odkar se je menjal lastnik, se tudi motorji počasi menjujejo in PSA nima nič s temi klumpi od GM. 1.2 pa toliko tudi ne porabi, saj ga imamo doma. Potrebe po priganjanju ni, ker ima velik navor že v nižjih obratih.
Odkar ima opel nove motorje crkujejo po 100000 km. Insignije so prava katastrofa. 1,6 motorji razpadajo,poraba pri manjših motorjih v nebo.Kolega ima 1.2 (psa motor)-povprečna poraba 8.6l ??!!! Motor 2.0 insignija pri 100000 zariba. Kolega mehanik ima vedno enega obnovljenega… ...prikaži veča na zalogi(1000€+ delo). EDINI koristen motor pri oplu je bil 1,7 cdti(isuzu),nikoli ne crkne poraba pod 5l,pa so ga cepci po 2014 ukinli. Opel je res postal navadno sranje.Od 1990 imam ople,od letos NIKOLI VEČ