Avto
2369 ogledov

Premijska limuzina za 33 tisočakov v boj s teslo model 3 in VW ID.7

Mazda 6e
1/23
Gregor Prebil
Mazda je v Evropo pripeljala naslednico mazde6, mazdo 6e. Petvratna kombilimuzina ima električni pogon in bo na trgu konkurirala modelom, kot sta volkswagen ID.7 in tesla model 3. Pri Mazdi so optimistični tudi na račun cene.

Mazda je v Evropo pripeljala naslednico mazde6, mazdo 6e. Petvratna kombilimuzina ima električni pogon in bo na trgu konkurirala modelom, kot sta volkswagen ID.7 in tesla model 3. Pri Mazdi so optimistični tudi na račun cene.

Električno Mazdino šestico smo vozili na mednarodni predstavitvi. To so prvi vrisi

Mazda je proizvajalec avtomobilov, ki trmasto sledi svoji poti, z izjemo poskusa z električnim SUV-jem MX-30- Pred nekaj leti se je celo lotila razvoja povsem nove platforme z vzdolžno nameščenimi 6-valjniki, vključno z dizelskim, in pogonom na zadnji kolesi. Tako sta nastala novi SUV CX-60 in paradni model CX-80. Neverjetno v času, ko so drugi vlagali praktično le v električne avtomobile. Kupci japonskega proizvajalca avtomobilov so logično pričakovali, da bo na isti platformi nastal tudi naslednik limuzine in karavana mazda 6. Navsezadnje je sedanja šestica na trgu zdržala neverjetnih 11 let. Zato je bil skrajni čas za menjavo.

Mazda 6e | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Prilagojena za evropske voznike

Četrta generacija mazde 6 pa je le električni model mazda 6e. Nima nobene zveze z Mazdo CX-60 in CX-80. Povsem električni avtomobil je bil razvit v sodelovanju s kitajskim proizvajalcem avtomobilov Changan. Tudi proizvajajo ga na Kitajskem, a je vozilo prilagojen za evropski okus - vožnja je bolj umirjena, saj so prilagodili navor, volanski mehanizem je prilagojen evropskemu, dinamičnemu načinu vožnje, prav tako zavorni sistem in nastavitve vzmetenja. V korist bolj natančne in dinamične vožnje skozi ovinke so ojačali šasijo, na njem ne boste našli kitajskih pnevmatik, ampak Michelinove, tudi zvočna zatesnjenost kabine je izboljšana v korist bolj premijske izkušnje.

Mazda 6e | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Mazda 6e meri v dolžino 4.921 mm, široka je 1.890 mm in visoka le 1.485 mm. To pomeni, da je 50 mm daljša in širša ter hkrati 30 mm višja od predhodnice. Medosna razdalja je celo podaljšana za 70 mm na končnih 2.900 mm. To je predvsem posledica ustvarjanja zadostnega prostora za namestitev baterije v tleh.

Dva modela, dva različna tipa baterije

Zanimiva je ponudba električnega pogona. Lahko je opremljen z baterijo LFP s kapaciteto 68,8 kWh, ki zagotavlja doseg do 479 kilometrov. V tem primeru polnjenje z enosmernim tokom poteka z močjo 165 kW, kar pomeni, da se baterija od 10 do 80 % napolni v 24 minutah. Pri polnjenju doma ima Mazda 6e vgrajeni polnilnik z močjo 11 kW. Elektromotor razvije moč 190 kW (258 KM).
Tistim, ki se vozijo na daljše razdalje je namenjena različica z večjo baterijo sestave NFC s kapaciteto 80 kWh (Mazda 6e long range) z dosegom do 552 kilometrov, njen elektromotor pa zagotavlja moč 180 kW (245 KM). Zanimivo je, da je ta različica namenjena tistim, ki bodo večino časa baterijo polnili doma, saj polnjenje z enosmernim tokom poteka največ z močjo 90 kW, ali 23 minut dlje, kot pri standardni različici, da se baterija od napolni od 10 do 80 odstotkov. Ta baterija je namreč bolj občutljiva na polnjenje, po drugi strani pa so na ta način zagotovili ugodnejšo ceno. Pri polnjenju doma ima tudi ta različica vgrajen polnilnik z močjo 11 kW.
Obe konfiguraciji razvijeta 320 Nm navora, ki se prenaša na zadnji kolesi. Pospešek od 0 do 100 km/h je v obeh primerih manj kot osem sekund, največja hitrost je 175 km/h.

Mazda 6e | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pri Mazdi poudarjajo, da so veliko pozornosti posvetili voznim lastnostim. Ponaša se s skoraj optimalno razporeditvijo mase med osema v razmerju 47:53, nizkim težiščem in neodvisnim vzmetenjem vseh koles.

Električni dvižni spojler

Mazda 6e predstavlja naslednji razvojni korak Mazdine oblikovalske filozofije ‘Kodo – duša gibanja’. To pomeni, da stavi na gladke, tekoče linije in izrazite oblikovne elemente. Za mazdo 6e sta značilni nizka strešna linija in silhueta kupeja s kratkim prtljažnikom. V dolžino meri malo manj kot pet metrov, medosna razdalja je dolga 2,9 metra. Kljub kupejevski obliki zadaj udobno sedijo osebe do 1,85 metra višine, trdijo pri Mazdi.

Mazda 6e | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Najbolj opazni oblikovalski elementi so svetlobni podpis spredaj (okvir maske sveti še 30 sekund po zapustitvi vozila v primeru polnjenja, da voznik ve, da polnjenje ni bilo prekinjeno), vrata so brez okvirja, kljuke so integrirane. Na zadnjem delu za dinamični pečat poskrbita oblikovanje štiridelnih luči in dvižni električni spojler, ki je v prvi vrsti poklon na legendarni model MX-7.
Notranjost je navdihnjena z japonskim konceptom ‘ma’, ki poudarja preprostost in odprt prostor. Potniki spredaj in zadaj imajo veliko prostora za noge, panoramsko strešno okno poskrbi za naravno svetlobo. Pri Mazdi poudarjajo uporabo vrhunskih materialov.
Mazda6e je na voljo z dvema stopnjama opreme. Stopnja takumi prinaša oblazinjenje notranjosti z umetnim usnjem v bež ali črni barvi, stopnja takumi plus pa ponuja svetlo rjavo usnje nappa in semiš ter dodaja električni senčnik pod strešnim oknom.
Kokpit je osredotočen na voznika in ima prilagodljiv 15,6-palčni zaslon na dotik, 10,2-palčni digitalni sklop merilnikov in velik projekcijski zaslon z razširjeno resničnostjo, ki ključne informacije, kot so navigacijski napotki in hitrost, projicira neposredno v voznikovo vidno polje. Napredno glasovno upravljanje in upravljanje z gestami poenostavljata interakcijo s funkcijami, kot so klimatski, navigacijski in medijski sistemi. Tipke boste našli le na volanu. Za boljše akustično vzdušje skrbi sistem SonyPRO® s 14 zvočniki.

Mazda 6e | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Pet zvezdic za varnost

Serijskih je devet varnostnih zračnih blazin, pri Mazdi od pomagal izpostavljajo še napredni sistem za pomoč pri vožnji z avtonomnim zaviranjem v sili, opozarjanjem na zapuščanje voznega pasu, prepoznavanjem prometnih znakov in številne druge funkcije, ki pomagajo, da se voznik izogne morebitnim nevarnostim.

Nov je sistem za nadzor zasedenosti sedežev, ki s pomočjo notranje kamere zazna otroke na zadnjih sedežih in jih prikaže na sredinskem zaslonu. Tudi če v naglici zapuščate vozilo, vas bo opozorilni zvočni signal opomnil, da otrok nehote ne pustite brez nadzora.

Mazda 6e | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Mazda 6e je na varnostnih testih Euro NCAP prejela najvišjo možno oceno, s poudarkom neodvisne organizacije na odlični varnosti odraslih potnikov in otrok.

Za visokokakovosten zvok skrbi SonyPro audio s 14 zvočniki. Za prijetnejše vzdušje bo poskrbela ambientalna osvetlitev s 64 barvami. Tudi potniki na zadnjih sedežih ne bodo izpuščeni. Na voljo imajo zaslon na dotik za upravljanje tripodročne klimatske naprave in senčnika za panoramsko okno. Mazda 6e premierno predstavlja sistem za kratkotrajno zapuščanje vozila, kar pomeni, da bo klimatska naprava vzdrževala nastavljeno temperaturo v kabini. 

Pri Mazdi navajajo, da ima prtljažnik prostornino 466 litrov, oziroma 1074 ob podiranju zadnjih sedežev. Pod sprednjim pokrovom je še odprtina z volumnom 72 litrov. Serijsko je vgrajena toplotna črpalka, ima pa tudi V2L adapter (3,3 kW), s pomočjo katerega lahko vozilo polni zunanje električne naprave. Na voljo je tudi popolnoma električna vlečna naprava, katero upravljamo preko osrednjega zaslona - vlečna moč električne šestice je 1,5 tone.

Mazda 6e | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Cene s popusti pod mejo subvencije

Na voljo sta dve opciji opreme, takumi in takumi plus. Osnovna oprema prinaša praktično vse razen pravega nappa usnja, električnega roloja za panoramsko okno in nekaterih okrasnih detajlov. Bisero bela barva je del standardne opreme, za doplačilo je možno izbirati med osmimi barvami, tudi znamenito rdečo Mazdino barvo "red soul". Pri Mazdi verjamejo, da bodo na trgu resni konkurenti modelom, kot sta VW iD.7 pa tudi tesla model Y. Prihodnje leto nameravajo pri nas prodati 80 vozil. Optimizem izvira tudi iz cene. 

Pri Mazdi so ceno prilagodili trenutnim subvencijam Borzen. Mazda 6e standard range s popustom in z Borzen subvencijo stane 33.740 evrov. Najdražja različica longe range vključno z najdražjo barvo, ob popustih in subvenciji stane 38.340 evrov.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • dr3k 09:26 11.november 2025.

    Precej drag zaslon, je pa res, da zraven dobiš avto.