Res je, da ni golf, toda segment D je še kako pomemben in zato tudi prenova. Kaj pa je v resnici novega? Mere ostajajo enake, bočna linija in še marsikaj, vsaj v grobem, prav tako. Je pa ingolstadstki veter D-segmenta dobil zunanji in notranji videz, značilen za modele iz leta 2010 ali novejše, torej gre v korak s časom. Dobil pa je še nekaj prav tako zelo pomembnega: nižjo osnovno ceno.
Prenovljena, a še vedno klasična podoba
Z oblikovnega stališča boste novega in starega težko zamenjali. Je pa tudi res, da stranke zgolj zaradi predrugačene maske in videza luči ne bodo prisiljene nujno in takoj hiteti v salon po novega. Recept je namreč znan in preizkušen, kar pomeni, da oblika ostaja dokaj klasična. Prednja in zadnja svetila so po novem veliko bolj zašiljena, okroglih potez skoraj ni več. Pogrešali smo LED-tehniko tako spredaj kot zadaj, glede na raven opreme (highline) pa tudi biksenonsko tehniko. Novi passat ima tudi nekaj več kroma, predvsem okoli spodnjega dela odbijača. Zaključek ali bolje rečeno zadek je še vedno dokaj dinamičen, z enim očesom pa so oblikovalci še vedno imeli v mislih prostornost prtljažnika.
Ta je s 603 litri enak tistemu pri predhodniku, s čimer je med največjimi v segmentu, podiranje sedežne klopi pa prinese dobrih 1.700 litrov velik prostor. Enako dobro se odreže prtljažni rolo, ki je dovolj trden na vodilih, z lahkim pritiskom se sprva odmakne za polovico, z dodatnim pa v celoti. Odprtina in prtljažni prostor sta velika in pravokotne oblike ter brez stopnice, kar lajša nalaganje.
Notranjost kakovostna, prostorna in prilagodljiva
Potniški prostor je prav tako prenovljen, bo pa tistim, ki so kdaj vozili passata prejšnje generacije, dodobra znan. To velja predvsem za sredinsko konzolo, ki je ohranila videz, nova so le stikala klimatske naprave, zaslon avdio- in navigacijske naprave je večji in obdan s klavirsko črnino, pod zračniki pa je v imitacijo aluminija umeščena še lična ura. Novejši je volan, ki je videti kot v modelu golf, ima osvetljene in smiselno razporejene tipke, za krožnico dinamičnega premera pa tako kot prej najdemo ročko za tempomat. Med slabosti štejemo tudi neroden kluč, ki ga je za zagon treba potisniti v odprtino in nanj pritisniti, ob tem pa daje uporabniku premalo informacij, kdaj je dovolj notri.
Manj sprememb je pri sedežih, ki so bili v testniku (serijsko) odeti v kombinacijo alkantare in usnja, nudijo pa pravšnjo mero udobja in bočnega oprijema, za tiste, ki so vajeni francoskega udobja, pa utegnejo biti pretrdi. Enako velja za vzmetenje, ki je tudi zaradi nizkopresečnih 17-palčnih pnevmatik vibracije večkrat kot sicer preneslo na telesa potnikov, a posledica tega so tudi boljše vozne lastnosti. Te so zaradi prej omenjenega volana, ki dobro sede v roke in nudi vozniku dobre povratne informacije, natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika in dinamični vožnji namenjenga podvozja in vzmetenja v razrednem vrhu, na naših cestah pa zna včasih biti celo malce preveč. Je pa to dobro zato, ker bi prenesla še znatno več moči kot je je premogel testnik.
Zelo ekonomičen in dovolj zmogljiv dizel
In sicer se je pod pokrovom vrtela najbolj logična pogonska izbira, 2,0-litrski TDI, ki ga sedaj krati še kratica bluemotion. Razvije 103 kilovbate moči in 320 Nm navora, oboje pa je na voljo v doovlj širokem rapzonu vrtljajev. Le pri nizkih se zdi motor mogoče malo podhranjen, malo nad 2.500 vrtljaji pa dodatno oživi in opraviči moč na papirju. So pa onženirji tej različici namenili vso opremo kar se tiče varčevanja z gorivom kar rezultira v zelo ugodni porabi, ki smo jo na stestu vseskozi uspelu držati okoli meje sedmih litrov ali celo malo pod njo. Varčevanje (niti ne tako počasne vožnje) pa je porabo spustilo tudi pod mejo šestih litrov in doseg povečalo na skoraj 1.200 kilometrov. Omogoča pa 103 kilovatni dizel tudi povsem spodobne pospešeke in potovalne hitrosti, le pri polni naloženosti se mu nekoliko pozna teža. V primeru, če boste večkrat vozili polno naložen avto se odločite za 125 kilovatno različico, za ostale ta ni potrebna. zavore doboro opravljajo nalogo, sistem start&stop tudi.
Glede opreme še vedno tipični nemec
Opremski paket highline sicer pomeni zadostno mero opreme, v obliki serijskih ESC, vseh varnostnih blazin, razen zadnjih stranskih, dvoobmočne klime, tmepoamta in parkirnih pomagal, kljub temu pa marsikaj le zmanjka. Predvsem to velja za prestižne dodatke v obliki biksneosnskih svetil ali napredne tehnike v obliki sistema za zaznavo vozila v mrtvem kotu ali radarskega tempomata. Vsaj prvi del opreme, veliko (tudi manj renomirane) konkurence pri najbolje založeni opremi nudi brez doplačila. Tako tudi po prenovi za pasatta velja, da je treba za premuim občutek seči dodatno in dokaj globoko v žep. je pa v njegov bran treba povedati, da je pa model v osnovi sedaj (tudi do 14 odstotkov) cenejši, kar je glede na razmere in konkrenco dobrodošlo,za znamko VW pa presentljivo. In passat je spet na vrhu v segmentu pa znamki zato ni bilo treba narediti (oblikovne) revolucije. Mu je pa (cenovno) zelo blizu večji sharan, ki nudi še več prostora in prilagodljivosti.
Podatki o vozilu: VW passat variant highline 2.0 TDI blue motion
Motor: 1.968 cm3
Vrsta: vrstni štirivaljni dizelski
Moč: 103 kW (140 KM)/pri 4.200 vrtljajih na minuto
Navor: 320 Nm/ med 1.750 in 2.500 vrtljaji na minuto
Poraba: 6,9 litra/100 km, 120 gramov CO2
Zmogljivosti: 210 km/h, 10,1 sekunde od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.771x1.820x 1.470, medosna razdalja 2.712, prtljažnik (v litrih): 603/1.731
Cena: 28.471./30.600 EUR