Že sedaj morajo na tehničnem pregledu strokovne službe vsakič popisati stanje števca in ga vpisati v evidenco. A trenutno vrtenje števca nazaj ni prepovedano, saj, da števec ni nujni sestavni del avtomobila, so nam pred časom pojasnili na ministrstvu za infrastrukturo.
Ministrstvo še naprej molči
Tudi zdaj nam niso podali jasnega odgovora na to, na kakšen način se nameravajo lotiti ugotavljanja manipulacije s števci. Ali bo to prepuščeno zgolj pooblaščeni organizaciji za tehnične preglede ob rednih pregledih, ali bi pooblaščena oseba to lahko storila prek primerjave z arhivom, ali pa je predvidena tudi možnost drugih tehničnih rešitev - priklop na računalnik itd.?
Z ministrstva so nam odgovorili, da je zakon še v javni in medresorski obravnavi in, da se utegne predlog pred dokončnim sprejemom na vladi še kaj spremeniti. So nam pa zato na javni Agenciji za varnost v prometu (AVP) pokimali, da novi zakon predvideva to novost.
To pomeni, da utegnejo, če na tehničnem pregledu odkrijejo manipulacijo kilometrskega števca vozila z namenom zmanjšanja ali napačnega prikaza prevožene razdalje vozila, lastnika vozila kaznovati z globo v višini 400 evrov, v primeru, da prekršek ugotovijo na strani strokovne organizacije, ki opravlja tehnične preglede, pa bo kazen 4.000 evrov.
Evropa od Slovenije zahteva sankcije
Manipulacije z vrtenjem števcev Evropsko unijo sicer na leto stanejo od 5,6 do 9,6 milijarde evrov, kaže poročilo iz leta 2010. Mednarodno avtomobilsko združenje FIA izpostavlja, da naprava za vrtenje števcev, ki se priključi na OBD-vmesnik, stane le 150 evrov, celoten strošek za 30-sekundni poseg pa manj kot evro na avto.
Belgija Sloveniji za zgled
Belgija je denimo stvari že zdavnaj vzela v svoje roke in leta 2004 uvedla zakon, ki strogo prepoveduje vsakršno poseganje v merilnik kilometrov in predpisuje visoke kazni. V postopek nadzora je učinkovito vključila tudi servisne delavnice in celo vulkanizerje, zaradi česar se je delež vozil s prevrtenimi števci v Belgiji v nekaj letih zmanjšal na manj kot odstotek.
Ko gre čez mejo, se pomladi
Mednarodno avtomobilsko združenje FIA izpostavlja, da bi moralo biti vsakršno poseganje v kilometre obravnavano kot prevara, a danes le redke države učinkovito kazensko preganjajo to dejanje. FIA od Evropske unije pričakuje tudi čezmejno dostopnost baz podatkov, s čimer bi preprečili zlorabe pri uvozu rabljenih vozil, od proizvajalcev avtomobilov pa zahteva rešitve, ki bi zelo otežile elektronski dostop do merilnika.
Svojo izkušnjo je na Facebook profilu delil tudi Tomaž Jeraj, ki ga poznamo iz videokomentarjev na Youtubu in kot nekdanjega tekmovalca v resničnostnem šovu.
V bazi podatkov bi bili lepo navedni podatki avta skupaj s kilometri lstništvom, datumi vnosov km itd. Sprogramirano pa tako, da bi takoj zaznalo napako, če bi naslednji vnos km bil manjši od prejšnjega. Nekaj časa že vpisujejo… ...prikaži več km na tehničnih.. za uvedbo bi potreboval samo en datum, ki ne bi bil mesece vnaprej napovedan. In bi od tisteg datuma naprej uvedli vse zgoraj našteto. Veljalo pa bi za vse nove avte, prodane od tistega datuma naprej in vse rabljene, ki že imajo vpisane km. Tisti, ki še nimajo popisanih km, pa bi jih vnesli ob sprotnih kontrolah. Kazen bi veljala za vse spremembe narejene od datuma uvedbe naprej, kar za nazaj, ko to še ni bilo kaznjivo pač ne moremo ukrepati.\s\sVerjetno bi lahko katero od teh zadev naredil tudi na boljši način, ampak v grobem je to to.
Preverjanje km, bi se dalo rešiti samo tako, da bi se ustvarila centralna baza podatkov avtov registriranih v slo. Morali pa bi vključili vse servise, mehanike, vulkanizerje, ličarje.. in sicer tako, da vedno, ko se na določen avtu opravi delo… ...prikaži večo in se za to izstavi račun, bi na računu bila navedena št šasije in pripisani kilometri. Iztočasno bi se pa podatki prenesli v bazo podatkov. Še celo, ko te ustavi policija, bi lahko vnesel št. šasije iz prometne in prepisal kilometre s števca. Na tak način, bi preprečili prevrtavanje km pred tehničnimi prelgedi, ker bi se to že med letom zgodilo 5-10x čisto mimogrede.S prvim delom bi zagotovil preverjanje km, ker se bi tako ali tako našli ljudje, ki bi še vedno poskušali s prevarami, pa bi kazensko to prepovedal s kaznijo 1km = 1€ in me res zanima, če bi to še kdo poskušal. Saj bi lahko že policaj ob kontorli prometa čisto mimogrede ugotovil, da so km zlagani.V bazi podatkov bi bili lepo navedni podatki avta skupaj
Tega je res veliko,niso/nismo pa vsi isti.Moj avto je star 16 let(Honda HRV),pa ima realnih 176000 km.Vozim se v službo,pozimi smučat,za daljše ture,pa družinski avto.Sem pa drugi lastnik že 8 let,pa ga še mehanik ni nič šlatal,razen olja,filtrov in zavor.