Evropski parlament je na nedavnem zasedanju v Strasbourgu podprl posodobitev predpisov EU glede vozniški dovoljenj. Med drugim bo zakonodaja, ko bo uradno sprejeta in prenesena v zakonodaje članic, omogočila uvedbo digitalnih vozniškoh dovoljenj, hkrati bo razrahljala določene trenutne omejitve glede njihovega trajanja.
Poslanci so se strinjali z nekaterimi predlogi Evropske komisije za zagotavljanja večje varnosti, zanimivo pa so zavrnili tiste ukrepe, ki bi omejili veljavnost in pogoje za podaljšanje vozniških dovoljenj pri starejših voznikih, čeprav je tudi v Sloveniji po uradnih podatkih prav ta skupina tista, ki povzroči največ prometnih nesreč na cesti.
V evropskem parlamentu so prepričani, da bi omejitve za starejše lahko vodile v diskriminacijo, zato so to področje v svojem predlogu prepustili članicam samim in njihovemu pogumu.
V sprejetem besedilu pa se je med številnimi odstavki znašlo še nekaj pomembnih skritih določil, ki sprva sploh niso bila deležna javne pozornosti. Ena takšnih, ki je zdaj prišla na dan, je gotovo obvezna uvedba 'nizozemskega prijema (Dutch reach)' v program izobraževanja voznikov po vsej EU, torej tudi Sloveniji.
Na kratko: če bi kandidat na izpitu pri izstopu iz vozila odprl vrata z najbližjo, torej levo roko, bi dobil negativne točke in bi lahko padel. Pravilo nizozemskega prijema namreč pravi, da je treba vrata odpirati z nasprotno roko, torej v voznikovem primeru z desno. Ob tem se telo zasuka nekoliko nazaj in lahko s pogledom v stransko ogledalo in nazaj takoj preverimo, ali se nam od zadaj bliža kakšen prometni udeleženec, predvsem kolesar ali uporabnik e-skiroja.
Kot pove ime samo, takšen protokol izstopanja iz vozil prakticirajo na Nizozemskem in to že desetletja, saj je tam mestno kolesarjenje zelo razširjeno, posledično pa tudi trki z neprevidnimi uporabniki parkiranih vozil.
Kako naučiti 'izkušenega' voznika novih trikov
Četudi je ideja načeloma dobra, bo uvajanje v prakso gotovo pomenilo velikanski izziv. "Ljudje smo bitja navad. Če se na začetku naučimo neke poteze, postane avtomatska in je ne bomo mogli spremeniti," je za Brussels Times komentirala Vera Hoorens, profesorica psihologije na univerzi v belgijskem Leuvenu. Predvsem izkušenim voznikom se bo zdel nizozemski prijem nepotreben, še posebej če niso nikoli imeli nesreče s kolesarjem ali pešcem.
"Če jim boste začeli govoriti, da morajo po novem povsem drugače odpirati vrata, v tem ne bodo videli nikakršnega smisla," realno razmišlja profesorica. "Ljudje pač zase zelo hitro menimo, da smo dobri in varni vozniki, pogosto pa podcenjujemo, kako neznaten trenutek nepozornosti je dovolj, da nastanejo velikanske posledice."
Da bo nizozemski prijem postal obvezen vsaj v učnem procesu, starejši pa bodo brez bistvenih pogojev lahko obdržali vozniška dovoljenja, še ni povsem gotovo. Odločitve in pripombe parlamenta morajo zdaj pretresti Evropski svet oziroma članice, nato bo šlo posodobljeno besedilo znova pred poslance. A dejstvo je, da bodo 9. junija potekale volitve in se bo morala s končnim besedilom direktive o vozniških dovoljenjih ukvarjati že prihodnji sklic parlamenta. Šele nato bo sledilo uvajanje v državne zakonodaje.
Jaz bi predlagal da bi imeli na Nizozemskem obvezno montirano levo ogledalo da bodo kaj videli tudi nazaj
Spet ena nebuloza iz eu, pri izstopu iz avtomobila se pogleda v ogledalo, Najboljše, da še uvedejo 5 kazenskih točk za nepravilni prijem vrat avtomobila.
Bedarija. Človeka naj se nauči pogledat v ogledalo ne pa tole.