Prevelika hitrost je med stalnimi, a tudi najbolj nevarnimi dejavniki tveganja za nastanek hudih prometnih nesreč, katerih posledice so telesne poškodbe in tudi smrt. Po podatkih agencije za varnost v prometu (AVP) je lani na slovenskih cestah zaradi neprilagojene hitrosti umrlo 49 oseb oziroma kar 44 odstotkov več kot leto prej. Letos doslej pa je zaradi hitrosti umrlo že 14 ljudi, kar napoveduje še bolj črno statistiko za celotno letošnje leto.
V akciji naj bi dejavno delovala tudi policija, a velik del policistov že od novembra stavka tudi tako, da ne pišejo glob, če ne gre ravno za hude prekrške. Kako si torej v vodstvu policije predstavljajo poostren nadzor nad vozniki, potem ko so cestne policijske kontrole skorajda izginile s slovenskih cest?
"Nadzor cestnega prometa pomembno vpliva na varnost in na ravnanje udeležencev v cestnem prometu ter spoštovanje prometnih pravil, zato je to naloga, ki jo morajo policisti v skladu s 76. členom zakona o delu policije izvajati kljub stavki," pojasnjuje tiskovni predstavnik policije Drago Menegalija.
"Vodje pa morajo delo policistov nadzirati in jih glede na varnostno situacijo na določenem območju usmerjati in jim dajati navodila."
Minimalnim standardom bo zadoščeno, kaj več pa ne
Radivoj Uroševič, predsednik Policijskega sindikata Slovenije, je za Žurnal24 pojasnil, da bodo policisti normalno izpolnjevali vse minimalne naloge, ki jim jih nalaga zakon, tudi nadzor prometa. Vendar dodaja, da bo tudi naprej še vedno od stavkajočega policista odvisno, kako bo postopal v postopku z ustavljenim voznikom. "Z globami se mi ne ubadamo, zato ne vem, koliko manj denarja je zaradi neizrekanja glob doslej prišlo v državni proračun, " pravi.
Policisti so kot posledica stavke letos v prvih treh mesecih zaradi prometnih prekrškov napisali za več kot 13 milijonov evrov glob manj kot v primerljivem času lani.
Okrepljen nadzor oziroma prisotnost policije je poleg drugih ukrepov eden bistvenih načinov, kako okrepiti prometno varnost na evropskem nivoju, so v odzivu na nedavno poročilo o slabem stanju v letu 2015 na evropskih cestah izpostavili pri Evropskem svetu za prometno varnost ETSC.
PREBERITE ŠE:
dezurni@zurnal24.si
Med policaji nimam nobenega prijatelja in NIKOLI ne bo noben policaj moj prijatelj!
Vse to si mi vzel iz jezika............
Prav danes so dobili odpoved službe zato ker so se upali ustaviti in kontrolirati ministra, ki pa ni bil 0.0. Fank si pilatovsko pere roke na zelo umazan način. Direktor ohranja svoj položaj. Za nepravilne postopke policistov je prav on osebno odgovoren,