Številna mesta omejujejo hitrost v bližini šol, bolnišnic in nakupovalnih območij. Ali vozniki opazijo znake je pogosto odvisno od tega, kako vidni so, ali jih zakrivajo veje ali pa so morda obdani s kopico drugih znakov.
Ford Pro zdaj preizkuša tehnologijo povezanih vozil, ki uporablja geografsko omejevanje (ang. geofencing) – virtualno geografsko mejo – in ki bi lahko nekega dne popolnoma odpravila potrebo po znakih za omejitev hitrosti. Fordov sistem za nadzor omejitve hitrosti z geografskim omejevanjem bi lahko poleg tega, da bi ulice postale varnejše za druge udeležence v prometu in pešce, pomagal voznikom, da se izognejo kaznim za nenamerno prekoračitev hitrosti, in izboljšal videz območja ob cesti.
“Tehnologija povezanih vozil lahko dokazano pripomore k lažji in varnejši vsakodnevni vožnji, kar koristi vsem, ne le osebi za volanom,” je povedal Michael Huynh, vodja City Engagement Germany pri Fordu Evropa. “Geografsko omejevanje lahko zagotovi, da se hitrost zmanjša, kjer – in celo kadar – je to potrebno ter tako pripomore k večji varnosti in ustvarjanju prijetnejšega okolja.”
Pomoč pri zmanjševanju hitrosti
Tehnologije za pomoč voznikom, kot sta Fordova inteligentna pomoč pri uravnavanju hitrosti in aktivni tempomat s funkcijo Stop & Go, že zdaj pomagajo zagotoviti, da vozniki ne prekoračijo omejitev hitrosti. Fordov sistem za nadzor hitrosti z geografsko omejitvijo pa je potencialno prožnejši in učinkovitejši od vgrajenih sistemov in bi ga lahko v prihodnosti uporabljali tako s Fordovimi kot tudi z drugimi gospodarskimi in osebnimi vozili.
Med 12-mesečnim preizkusom raziskovalci uporabljajo dva povsem električna Forda E-Transita za analizo vpliva omejevanja hitrosti na izboljšanje pretočnosti prometa in zmanjšanje tveganja nesreč. Testiranje z geografsko omejenimi območji zajema vsa območja s hitrostjo 30 km/h v središču Kölna ter izbrana območja s hitrostjo 50 km/h in 30 km/h drugod po mestu.
Pri Fordu ocenjujejo, da je po svetu hitrost glavni dejavnik, ki prispeva k približno 50 odstotkom vseh prometnih nesreč, medtem ko je v Evropi 29 odstotkov smrtnih žrtev prometnih nesreč med pešci in kolesarji. Vzpostavitev območij z omejitvijo hitrosti na 30 km/h velja za ključni ukrep, s katerim se močno zmanjša tveganje za ranljive udeležence v prometu, saj imajo vozniki več časa za odziv.
Način delovanja
Preizkus je rezultat sodelovanja med ekipo Ford City Engagement, mestnimi uradniki v Kölnu in Aachnu ter Fordovimi inženirji za programsko opremo v Palo Altu v ZDA. Inženirji v Palo Altu so skupaj s kolegi v Aachnu razvili tehnologijo, ki povezuje vozilo s sistemom geografskega omejevanja za sledenje s sistemom GPS in izmenjavo podatkov.
Voznik prejme informacije prek prikazovalnika na instrumentni plošči, pri čemer nova omejitev hitrosti utripa pod trenutno hitrostjo. Vozilo samodejno zmanjša hitrost v skladu z geografsko omejenim območjem. Voznik lahko kadar koli prekliče sistem in deaktivira nadzor z omejeno hitrostjo.
Sistem za nadzor omejitve hitrosti s pomočjo geografskega omejevanja bi lahko v prihodnosti voznikom omogočil, da sami določijo območja z omejeno hitrostjo vse od 20 km/h, tudi v skladiščih in zasebnih objektih. Omejitve hitrosti bi se lahko določale tudi dinamično in bi upoštevale lokalne nevarnosti, začasna dela na cesti in čas dneva.
Najboljše bi bilo, da bi tam splošno prepovedali promet razen za kolesarje in pešce. Cono pa razdelit na dva dela, levo kolesarji desno pešci. Garantiram, da bo prihajalo do še hujših prometnih nezgod.
Nove omejitve, prepoved na prepoved, pretirana regulativa in prenormiranost. Rajo se spreminja v credo brezmozganskih ovac. Bo res treba naredit delovan taborisca za te izrodke tehnokracije in diktatorje demokracije.
Edina rešitev je socializacija voznikov s pomočjo policije . V Švici NI JUNAKA ,ki bi prekoračil omejitev na teh delih za več kakor 10% .