Hella in Marelli sta podjetji, ki danes spadata pod veliko francosko dobaviteljsko skupino Forvia.
Na največjem sejmu inovacij na svetu, ki tradicionalno na začetku leta poteka v ameriškem Las Vegasu, obe podjetji predstavljata pomembne novosti s področja osvetljevanja vozil.
Pri Helli, ki ima pomemben razvojni in proizvodni oddelek tudi v Ljubljani, bodo premierno pokazali nov koncept zadnjih svetil, ki temeljijo na mikrooptiki. Gre za LED tehnologijo, imenovana FlatLight/μMX. Svetlobna telesa so pri tej tehnologiji celo manjša od zrna soli, a vseeno zelo svetla in učinkovita.
Nova Hellina tehnologija bo omogočila, da bodo za ozadje zadnjih ali dnevnih svetil proizvajalci vozil v prihodnje namenili kar za 90 odstotkov manj prostora v primerjavi z današnjimi rešitvami, dovolj bo vsega pet milimetrov. Klasične dnevne luči trenutno zahtevajo v globino vsaj 40 milimetrov prostora, povzema Automobilwoche.
Pri Helli pravijo, da imajo pripravljene rešitve za večbarvne kombinacije, torej za smerne, zavorne in zadnje luči znotraj enega optičnega elementa. Posledično bodo Helline luči omogočile povsem nove oblikovalske rešitve osvetljevanja zadnjega in prednjega dela vozil.
Ob tem navajajo, da njihova FlatLight/μMX porabi za do 80 odstotkov manj energije od običajnih LED zadnjih svetil. Še letos bodo svojo FlatLight/μMX začeli vgrajevati v obliki zadnjih luči v prve serijske, čeprav za zdaj neimenovane modele vozil. Sledila bo še vgradnja v sprednji del vozil, kjer bodo v enem svetlobnem elementu hkrati združili dnevne luči, smernike in pozicijske luči. Pri Helli so povedali, da bo njihovo rešitev uporabljal "vrhunski" svetovni proizvajalec vozil, ki jo bo uporabil v petih različnih serijah modelov.
Za FlatLight/μMX je Hella na CES prejela posebno nagrado za inovativnost.
Učinkovite luči za cenejša vozila
Tudi podjetje Marelli predstavlja novost pri osvetljevanju ceste. Njihova rešitev LeanLight za prednja in zadnja svetila zahteva do 20 odstotkov manj sestavnih delov v primerjavi z običajnimi lučmi ter prihrani 20 odstotkov teže in šest kilogramov emisij CO2, ne da bi zmanjšali zmogljivost v primerjavi s standardnimi izdelki.
Nov postopek brizganja umetne mase zagotavlja zmanjšanje teže in manjšo porabo energije, uporabljajo tudi posebno površinsko obdelavo, s katero manj kemično obremenjujejo okolje. LeanLight pristop temelji na modulih, ki jih lahko proizvajalci vozil izkoristijo po svojih željah. Tehnologija LeanLight je namenjena predvsem za vozila, pri katerih je zelo pomembna cenovna umeščenost in pri katerih so v ozadju tudi kupci voznih parkov.
eh jebi ga, ko pa ta reč gre v maloru pa, košta kot picasova slika. in ne govort da to ne ckrne, ma pride zima sneg in led in BUM. pa menjaj umetnino dragoceno. aveste dons je hecno kupiš tv… ...prikaži več za 1k€ in notri crkne ena LED za 1cent , pa gre TV v smeti, ker se ga ne splača popravljat, ker je LED panel na katerem crkne ena v serijo zvezana led 100€, sevis pa še kakšnih par 100€, ker je treba TV rastavit v nulo. aja pa še rezervnidel od kitajca čakaš en mesec. ma kupi druzga pa nes staro v naravo.
Zmes LED svetil in displejev kot so npr. na TV-ju.