Analitsko podjetje JATO Dynamics je objavilo seznam največkrat registriranih novih avtomobilov v Evropi v mesecu avgustu. To je bil zgodovinski mesec, saj je bilo prvič registriranih več elektrificiranih vozil od dizelskih, najbolje prodajan avtomobil v Evropi pa je nizkocenovna dacia sandero.
Avgust je bil slab za avtomobilske proizvajalce, saj prodaja ni bila dobra. Zamrznilo jo je pomanjkanje čipov, ki ustavlja tovarne. Kljub temu je bil avgust presenetljiv. Prodajo v Evropi je zaznamovala nizkocenovna dacia sandero, električni pa so prvič premagali dizle.
Številke Evropskega združenja avtomobilskih proizvajalcev (ACEA) razkrivajo, da so se registracije novih avtomobilov julija zmanjšale za 23 %, avgusta pa za dodatnih 19 %. Tudi zaradi krize čipov, ki ovira proizvodnjo in zato dobavo odjemalcem. Kupci morajo na nekatere modele čakati tudi po več kot eno leto dni.
Tako slabo ni bilo že skoraj 10 let
Dejstvo je, da je avtomobilski trg še daleč od konsolidacije, so prepričani pri analitični agenciji JATO Dynamics. Avgustovski statistični podatki kažejo, je bilo avgusta v Evropi registriranih le 713.714 novih avtomobilov, kar je najmanj od leta 2014 naprej in 18-odstotni padec na medletni ravni.
V prvih osmih mesecih je do strank pripeljalo 8.095.419 novih avtomobilov, kar je okoli 11 % več kot lani, ko pa je vendarle "vladala" koronska kriza. JATO Dynamics kot glavnega krivca za manjšo prodajo vidi pomanjkanje polprevodniških komponent. Izpostavljajo pa predvsem podatek, da se je prodaja dizelskih avtomobilov zmanjšala za 20 %, medtem ko se je prodaja priključnih hibridov, čistih električnih avtomobilov in hibridov povečala za 21 %. Avgusta je bilo prodanih 151.737 elektrificiranih vozil, kar je 61 % več kot v enakem obdobju lani. Od januarja naprej je bilo registriranih že 1,32 milijona elektrificiranih novih avtomobilov.
Dizel v veliki krizi
Nasprotno se je prodaja dizelskih vozil zmanjšala na 158.300 enot. Dizel je v zgodovinski krizi. Logično, saj se je ponudba avtomobilov z dizelskim motorjem močno zmanjšala, medtem, ko se ponudba električnih avtomobilov povečuje. Poleg tega za razliko od električnih avtomobilov dizelski avtomobili niso subvencionirani. Najbolje prodajan električni avtomobil je avgusta postal VW ID.3, pred teslo model 3, VW ID.4 in renaultom zoejem. Veliko rast beležijo tudi modeli fiat 500, peugeot e-208, hyundai kona electric, opel corsa E in kia e-niro. Med priključnimi hibridi so kraljevali ford kuga, mercedes-benz GLC in BMW serije 3.
Poleg električnih avtomobilov pa so bili med kupci zaželeni tudi "poceni avtomobili". To kaže na spremembo vedenja potrošnikov. Ljudje, ki jih je prizadela koronska kriza, niso pripravljeni povečati svojega proračuna za nov avto. Največje avgustovsko presenečenje je »zvezdnica« Dacia in njen model sandero.
Kupci iščejo cenejše avtomobile
Tretja generacija tega cenovno nižje naravnane kombilimuzine je postala najbolje prodajan avgustovski avtomobil v Evropi in peti najuspešnejši model od začetka leta. Premagala je VW golfa in toyoto yaris. Dacia ima še četrti najbolje prodajan model, to je SUV duster. Odlično prodajo je dosegel tudi stari Fiat 500, ki je bil tik za petim VW T-rocom. V prvo deseterico se uvrščajo še VW polo, toyota corolla, hyundai tucson in ford puma. Na lestvici najuspešnejših je veliko modelov, ki sodijo v nižje segmente trga.
Analitiki glede prodaje novih vozil do konca leta niso preveč optimistični. Predvidevajo, da se bo kriza čipov omilila šele v drugi polovici prihodnjega leta. Do takrat bodo proizvajalci avtomobilov še naprej prisiljeni omejiti proizvodnjo avtomobilov ali proizvajati nedokončana vozila in jih nato shraniti na začasna parkirišča.