"Enotnega odgovora na vprašanje, kdaj je idealni čas za menjavo avtomobila žal ni," pravijo pri Renault Slovenija. Na to odločitev vpliva več dejavnikov. Janez Zupančič, vodja prodaje rabljenih vozil pri Porsche Slovenia kot najprimernejši čas za menjavo – ob predpostavki, da izvzamemo vse druge okoliščine, ki lahko vplivajo na takšno odločitev – navaja približno leto pred potekom garancije oziroma jamstva, ki ga dobimo ob nakupu novega vozila.
"Samo lastništvo – ali smo prvi ali drugi ali tretji lastnik – na odločitev o prodaji bistveno ne vpliva. Razen če smo kupili mačka v žaklju in se soočamo s številnimi nepričakovanimi okvarami," dodajajo pri Renault Slovenija. S tem se strinja tudi Zupančič, ki meni, da je veliko pomembnejše stanje, v katerem je vozilo in ali je to bilo redno servisirano.
Pomembna je zgodovina
Veliko je odvisno od zgodovine posameznega avtomobila. Od tega je na primer odvisno, kakšni stroški avtomobil čakajo v prihodnjih letih, poudarjajo pri Renault Slovenia. Za potencialne kupce rabljenega vozila je pomemben podatek o številu prevoženih kilometrov. "Najlažje je prodati avto s prevoženimi manj kot 100.000 kilometri, a najkasneje do 150.000 kilometrov, če želimo dobiti solidno prodajno ceno. Predvsem je za avto z več prevoženimi kilometri težje dobiti kupca in ceno," izpostavlja Zupančič iz Porsche Slovenia.
Na odločitev močno vpliva tudi lastništvo vozila. "Pri leasingu se bodo ljudje glede menjave vozila pogosto odločali popolnoma drugače, kot pa se, kadar so avto kupili z gotovino ali na kredit," pravijo pri Renault Slovenija.
Še en pomemben dejavnik je način uporabe vozila. "Če gre za mestno vožnjo, je zanesljivost vozila morda malo manj pomembna, kot pa, če odhajamo na dolgo pot v tujino. V domačem kraju namreč hitro najdemo pomoč strokovnjaka, na severu Evrope pa to postane precej dražje, zato se ljudje, ki veliko potujejo po tujini, pogosto prej odločijo za menjavo avtomobila kot tisti, ki ga uporabljajo samo v domačem kraju," pojasnjujejo pri Renault Slovenija.
Na kaj so pozorni trgovci
Pri Renault Slovenija pravijo, da so njihovi trgovci pozorni na iste stvari kot kupci, ki bodo avtomobil kasneje kupili. "Daleč najpomembnejša je dokazljiva in sledljiva zgodovina vzdrževanja avtomobila, saj redno in dobro vzdrževan avto lahko svojemu lastniku zvesto služi res dolgo. Na drugem mestu je nato vidno stanje vozila – obraba zunanjih in notranjih delov, poškodbe itd."
Pri Porsche Slovenia poudarjajo splošno stanje vozila, prevožene kilometre, ki morajo biti realni, in redno servisiranje avtomobila, pri čemer je prednost servisiranje pri pooblaščenih serviserjih. Posebno pozornost namenijo tudi poškodba vozila – ali je to bilo karambolirano, v kakšnem stanju je podvozje in kako obrabljena je notranjost. "Piko na i pa dobi vozilo, ki je čisto in negovano – dokaz skrbnega lastnika," pravi Zupančič.
Alen Sulej, direktor Centra rabljenih vozil 1A avto, poudarja, da je vsak avtomobil zgodba zase. Najpomembnejše je dobro stanje vozila, pa tudi to, kako zanimivo je posamezno vozilo za slovenski trg. "Važno je, da ima avto vso zgodovino, da so priloženi vsi listki o servisih, ne glede na to, na katerih servisih – pooblaščenih ali nepooblaščenih – so bili opravljeni," pove.
Kako postopamo Slovenci?
"Pri odkupu/prodaji rabljenih vozil gre običajno za razpon nekaj let, ker stanje vozil, servisna zgodovina in prevoženi kilometri v kombinaciji z letnikom odločajo o prodaji/nakupu ter ceni rabljenega vozila. Nekaj let razpona pa ravno sovpada z »menjalnim ciklom« posameznega modela, ki je danes tri do štiri leta pri t. i. masovnih modelih," pojasnjuje Janez Zupančič.
Pri menjavi staro za novo so rabljena vozila večinoma stara od pet do devet let. Pri menjavi staro za staro pri Porsche Slovenia opažajo dva trenda, bodisi je vozilo staro od tri do šest let bodisi od devet do enajst. Sami odkupujejo večinoma vozila, stara od tri do pet let, večinoma gre za primere, ko je financiranje preteklo.
Jernej Korenčan, vodja prodaje v Avto hiši Malgaj, pravi, da se približno četrtina vseh kupcev odloča za menjavo staro za novo, pri čemer je povprečna starost avtomobila pri menjavi osem let. Pri Porsche Slovenia se delež tistih, ki menjajo staro za novo, giblje okoli 35 odstotkov, medtem ko je delež menjav staro za staro nekaj nižji, in sicer med 25 in 30 odstotki.
Kilometri, starost …
Najslabši čas za prodajo avtomobila je, ko ste v to prisiljeni, saj imate manj manevrskega prostora. Če razmišljate o prodaji avtomobila, lahko o tem, kakšen bo vaš izkupiček, presodite na podlagi naslednjih dejavnikov:
1. Število prevoženih kilometrov: avtomobil, ki ima prevoženih več kot 100.000 kilometrov, je manj privlačen od tistega z 90.000 kilometri. Več kot je prevoženih kilometrov, večja je verjetnost, da bo avtomobil manj zanimiv za potencialne kupce.
2. Letnik avtomobila: enako kot za kilometre velja tudi za starost avtomobila. Če se na prvo žogo avtomobil, letnik 2007, ne zdi star, pomislite, kako se to sliši, ko to pretvorite v leta. Bi raje kupili deset let star avtomobil ali šest let star avtomobil?
3. Ohranjenost avtomobila: bolj kot je avtomobil ohranjen bolj bo privabil kupce, več boste lahko iztržili.
4. Znamka avtomobila: hiter pregled spletnih strani z oglasi nam pove, da znamka avtomobila igra veliko vlogo pri tem, kako visoko izhodiščno ceno lahko postavite. Enako stara in primerljiva modela različnih znamk, od katerih ena velja za bolj prestižno, ne bosta dosegla enake cene.
5. Serija avtomobila: če vaš avtomobil na trgu nadomesti novejša različica, zanimanje za vaš model pade. Če sta na trgu dve novejši različici, bo izkupiček prodaje verjetno še manjši.
Če imaš klasično eksotiko, kot je M3, M5, BRABUS, ipd. nimaš kaj bat da bo cena padla, ker dejansko raste, ednin prodat jo pri nas je še težje kot nepremičnino, ampak v tujino pa ni panike.