Avgusta letos so pri proizvajalcu vozil Tesla tvitnili, da se podjetje končno seli tudi v Vzhodno Evropo. Med štirimi državami je bila tudi Slovenija.
To pomeni, da je mogoče odslej naročati električne modele tega proizvajalca tudi neposredno iz naše države. Kot smo že pisali, gre vseeno za zelo nekonvencionalen nakup v primerjavi s trgovsko mrežo "starih" znamk in osebnim stikom s prodajalci, saj so prva stvar, ki se je mora kupec zavedati, da so nedorečene cene, saj v oglaševanje na Teslini slovenski spletni strani očitno še niso vključene nekatere dajatve, seveda pa tudi ne slovenska subvencija na električna vozila v višini 7.500 evrov.
Kljub temu je že pred leti rezervacijo 1.000 ameriških dolarjev za vozilo vplačalo več kot 400.000 ljudi, med njimi tudi številni Slovenci. Na predstavitvi novega audija Q3 sportback, so nam vodilni pri slovenskem Audiju v svoji tabeli tržnih deležev razkrili, da so registracije vozil znamke Tesla oktobra predstavljale 0,94 odstotka vseh registriranih premijskih vozil pri nas.
Iz Sekcije za osebna motorna vozila, ki je organizirana znotraj Trgovinske zbornice Slovenije, so nam posredovali podatke o registracijah vozil znamke Tesla. V mesecu oktobru je slovenske registrske tablice dobilo 24 vozil tesla model 3. Za primerjavo, meseca septembra je bilo pri nas registriranih 12 popolnoma električnih renault zoejev, 14 BMW i3, šest nissan leafov, iz premijskega segmenta pa po en audi e-tron in jaguar i-pace.
Od začetka januarja do konca oktobra letos je bilo pri nas prvič registriranih 42 tesel, od tega 40 tesel model 3 in po eno vozilo model S in model X. V istem obdobju je bilo pri nas registriranih sedem rabljenih tesel model 3 in ena rabljena tesla model S.
Tesla naj bi gradila tovarno v Nemčiji
Dolgo se že ugiba, kje bo Tesla v Evropi gradila svojo prvo gigatovarno. Po pisanju Automotive News Europe bo Tesla tovarno zgradila blizu Berlina v neposredni bližini letališča.
Na lokaciji bo tudi inženirski in oblikovalski studio, je v torek povedal šef Tesle Elon Musk, ki je v Nemčiji na dogodku, ki so se ga udeležili tudi šefi Volkswagna, Audija in BMW, prejel nagrado za tesla model 3. Musk je kmalu novico o Berlinu objavil po Twitterju. Skoraj 30 milijonom sledilcev je sporočil, da bodo v tovarni izdelovali baterije, pogonske sklope in vozila, začenši s križancem model Y. Model 3 bodo v Berlinu proizvajali kasneje.
Z izgradnjo evropske tovarne bo Tesla povečevala delež prodaje tudi na evropskem trgu, s čimer bodo zaradi izključno električnega pogona postali še večja grožnja uveljavljenim premijskim proizvajalcem vozil. Regulatorji z zaostrovanjem izpustov CO2 proizvajalcem vozil nalagajo, da svojo proizvodnjo vse bolj usmerjajo v izdelavo elektrificiranih vozil, čeprav se proizvajalci še vedno borijo za njihovo dobičkonosno plat.
Analitiki Morgan Stanleyja, ki jih vodi Adam Jonas, so v nedavni opombi zapisali, da bi bila Nemčija "logična izbira" za tako imenovano Teslino evropsko gigatovarno.
Pri tem navajajo, da je Nemčija "srce svetovnega trga luksuznih avtomobilov, gospodarstvo pa je še vedno odvisno od tehnologije motorjev z notranjim zgorevanjem, pri čemer je vlada osredotočena na podnebne spremembe.
Vlada kanclerke Angele Merkel in lokalni proizvajalci avtomobilov so se dogovorili, da bodo spodbudili prodajo električnih vozil tudi z višjimi subvencijami (6.000 evrov) in s tem okrepili prizadevanja Nemčije za odmik od vozil z motorji na notranje zgorevanje, ki v zrak izpustijo več CO2.
Kljub temu bo izdelovanje tovrstnih vozil v državi, ki ima enega najvišjih stroškov dela in energije na vsem svetu, velik izziv, še posebej, ker evropski kupci pričakujejo tesno povezano mrežo trgovcev in servisnih delavnic za vzdrževalna dela, so še zapisali pri Automotive News Europe.
Kdor to kupi mora biti mentalno moten, ali pa ima premal densrja za resen luksuzni avto, pol pa prav pride avto ki je <IN
Slovenija je “vzhodna država” ? Geografsko nikoli in nikdar!