Čeprav delež električnih avtomobilov v prodaji novih avtomobilov v Evropi dosega manj kot 15 %, na seznamu finalistov izbora Evropski avto leta 2024 ne najdemo niti enega modela, ki ne bi imel baterijskega sistema. In prvič je med favoriti za osvojitev laskavega naziva Kitajec.
V izboru za Evropski avto leta (COTY) je 59 novinarjev iz 22 držav med 28 nominiranimi modeli vozil izbralo sedem finalistov. Prvič do zdaj sedem finalistov sestavljajo avtomobili, ki lahko vozijo tudi zgolj na elektriko. Med sedmerico so štirje čisto električni avtomobili – volvo EX30, kia EV9, renault scénic E-tech in kitajska limuzina BYD seal, ki je neposredni tekmec tesle model 3. BYD je tudi prvo kitajsko avtomobilsko podjetje, ki ima finalista v najprestižnejšem evropskem avtomobilskem izboru.
Druga dva modela imata motorje z notranjim zgorevanjem, vendar sta na voljo tudi kot povsem električna avtomobila. Govorimo o novi BMW serije 5/i5 in peugeotu 3008/e-3008. Edina izjema v naboru je toyota C-HR, ki stavi predvsem na hibridni pogon. Hkrati bo na voljo tudi kot priključni hibrid, tako, da lahko z vgrajeno 13,6 kWh baterijo v povsem električnem načinu prevozi do 66 kilometrov poti (cikel WLTP).
Pred tridesetimi leti so Azijci hodili k nam škarje za pleh slikat, pa jih vidi sedaj! Še pravih mask nismo (bili) sposobni narediti, le papir z gumico!
hm, imena so evropska, lastniki pa tujci, kaj pa je volvo ? to je tako kot bi rekli da je renoslovenski, ker ima eno delavnico v novem mestu.
Kitajci bodo uničili evropsko proizvodnjo,sicer so pa gospodarstveniki sami krivi,ker se tam že dela večina izdelkov,pohlep jih bo veliko stal