Avto
33 ogledov

Puntova grande evolucija

fiat punto evo
1/86
Žurnal24 main
Punto je bil deležen kozmetične prenove, čeprav njegove prodajne številke še ne kričijo po njej. Z oblikovnega stališča je zdaj naprednejši, predvsem s tehnološke plati.

Dobil je namreč sistem start&stop, navigacijo tom tom in prilagodljive žaromete. Nekoliko kratek se izkaže le glede prilagodljivosti, del serijske opreme pa tudi ni ESC, čeprav ostale opreme ne manjka. Punto evo se tudi ni pretirano dražil, kar pomeni, da še vedno velja za ugoden nakup.

Dvobarvna karoserija za večjo prepoznavnost
Punta evo boste na zunaj prepoznali po dvobarvni karoseriji, kjer je kontrastni del orientiran v predelu branika. S tem je postal še nekoliko prepoznavnejši, čeprav vse kombinacije niso vedno posrečene. Naša je bila, ampak s črno-belo kombinacijo težko zgrešiš. Zanimiva so tudi serijska 16-palčna lita platišča in kormirane aplikacije na bokih. Motiv se ponovi na pragovih, dolga in težka bočna vrata pa utegnejo povzročati preglavice na tesnih parkiriščih.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Notranjost potnike pozdravi z veliko mero barvitosti, saj sedeži niso samo dobro profilirani, temveč odeti tudi v privlačno dvobarvno kombinacijo, rdeči toni, ki jih najdemo tudi na sredinski konzoli, pa dobro razbijejo monotonijo notranjosti. Tudi volan prepriča, saj je dirkaško odebeljen in dobro sede v roke, na njem pa se ponovi motiv kontrastnih rdečih šivov, kar mu štejemo v dobro. Spredaj sedeča potnika imata dovolj prostora v vse smeri, med sedežema pa je tudi priročen naslon za roke. Slabše se odreže glede odlagalnih površin, premajhen pa je tudi pokriti predal pred sopotnikom. Negodovanje lahko pričakujete pri posedanju potnikov v drugo vrsto, saj prednja sedeža nimata samodejnega pomika naprej, imata pa spominsko funkcijo, kar pomeni, da se ob povračilu vrneta v prvotno lego. Na zadnji klopi centimetrskih presežkov ne gre pričakovati, med slabosti štejemo dejstvo, da stranski šipi nista pomični, niti navzven. Prtljažnik ponuja razredno (nad)povprečnih 275 litrov, ima pa relativno visoko stopnico, klop pa ob podiranju s prtljažnikom tudi ne tvori ravne površine. S stališča prilagodljivosti bi se punto še bolje odrezal, če bi premogel pomično klop.

Več kot le zadovoljiv osnovni dizel

V testnikovem nosu se je vrtel osnovni dizelski agregat, ki pa si na zasluži takšne etikete. 1,3-litrski dizel sodobne zasnove je dovolj poskočen tako v mestni vožnji kot tudi izven mesta. 55 kW na papirju sicer ni kdo ve kakšna popotnica, se pa v praksi motor izkaže za dovolj poskočnega, tako da v prometu ne boste vedno v podrejenem položaju. Pospeški in potovalne hitrosti so pričakovane, manj pa to velja za porabo, ki jo lahko z zmerno težko nogo zlahka spustite pod mejo šestih litrov. Mi smo sicer porabili še pol litra več, ampak to v izrazito mestni vožnji ni slab dosežek. Bi pa bil v tem primeru  dobrodošel sistem start&stop, ki je serijski pri 900 evrov dražji različici, ki že ustreza Euro5 normativom glede čistosti izpuhov. Tovarna navaja prihranke v višini 15 odsotkov, kar pod črto pomeni liter dizelskega goriva manj na 100 km. Preprost izračun pa pokaže, da povprečen voznik ta znesek pokrije v slabih štirih letih uporabe. Torej nakup okolju prijaznejše različice priporočamo.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Menjalnik je pričakovano petstopenjski ročni, zaradi tolikšne moči dodatne prestave niti nismo pogrešali. Podvozje ponuja solidno zmes športnosti in udobja, ne moremo pa enako trditi za volan, ki pri večji hitrostih ne otrdi dovolj, prestavna ročica pa ne briljira glede hitrosti in natančnosti. Drugačna zgodba so zavore, ki nalogo zelo dobro opravljajo.
    
Več serijske opreme, ne tudi ESC
Punto evo je veliko pridobil tudi pri opremi, saj je že v osnovi opremljen z vsemi varnostnimi blazinami, tudi kolensko, hill holderjem in avdionapravo s stikali na volanu ter avtomatsko klimo. Na seznamu doplačil pa sta žal ostala ESC-sistem in parkirna pomagala, med naprednimi dodatki pa bi izpostavili tovarniško vgrajeno navigacijo tom tom, ki vam jo vgradijo za 300 evrov. Cena malo nad 12 tisočaki je tako povsem sprejemljiva, še posebej če upoštevamo, da gre za dizel v nosu in vso prej navedeno opremo.

Podatki o vozilu: (Fiat punto evo 1.3 M-jet 16v 75 fun)
Motor: 1.248 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 55 kW (75 KM)/pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 190 Nm/ pri 1.750 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,5 litra/100 km, 119 gramov CO2
Zmogljivosti: 165 km/h, 13,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.065x1.687x 1.490, medosna razdalja 2.510, prtljažnik (v litrih): 275/1.030
Cena: 12.060/14.081 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.