Avto
24 ogledov

Qashqai poslej bolj dinamičen

Nissan qashqai
1/71
Žurnal24 main
Nissan qashqai je ob predstavitvi veljal za prodajno uspešnico, po treh letih uspešne prodaje pa je še vedno praktično razprodan. SUV je tudi kandidat za žurnalov družinski avto leta.

Razred srednje velikih suvov zdaj že dodobra poka po šivih in to je tudi razlog za relativno hitro prenovo tega modela. Prenova je prinesla novo podobo prednjega dela, znotraj je napredek viden pri materialih in določenih stikalih. Dobil je tudi več serijske opreme, v večini primerov celo za manjšo vsoto. Še vedno pa je v razrednem povprečju glede prostora, ki ga zna predvsem v drugi vrsti včasih le zmanjkati.

Privlačnejši prednji, elegantnejši zadnji del

Qashqai je z modelno prenovo toliko drugačen, da obeh ne boste preprosto zamenjali. Glavnina novosti obsega drugačen prednji del, kjer so luči veliko bolj dinamično odrezane, motorna maska in pokrov motorja pa ta trend le še nadaljujeta. Z boka je sprememb manj, zadek pa zaznamujejo spremenjene luči, ki svetijo v LED-tehniki in dajejo zadku elegantnejši pečat.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main



Dizel prekipeva od moči

Za pogon testnika je skrbel dvolitrski dizel, ki na papirju sicer ni pridobil dodatne moči, kljub temu pa ima voznik občutek, da je predvsem pri nižjih obratih poskočnejši. Novost v ponudbi predstavlja ekostopalka za plin – sistem ob zaznavi prevelikega pritiska samodejno sproži potiskanje stopalke v nasprotno smer. Zaradi tega sistema naj bi imel qashqai za do deset odstotkov nižjo porabo, kar je dobrodošlo, občutek ob prvem stiku pa je malce nenavaden in zahteva nekaj privajanja.

Poraba na testu je znašala malo več kot osem litrov na sto kilometrov, kar je glede na dobro tono in pol suhe teže soliden dosežek. Racionalno izbiro predstavlja tudi štirikolesni pogon, ki je tako kot prej priključljiv (z možnostjo zaklenitve navora v razmerju 50:50). Prej izrazito čvrsto podvozje je zdaj nekoliko udobnejše, kar bodo cenili predvsem sopotniki. Lega na cesti je kljub temu ostala na ravni tiste pred prenovo, kar pomeni, da je med boljšimi v razredu. Nekoliko slabše se odreže volanski mehanizem, videli pa smo tudi že krajše hode prestavne ročice šeststopenjskega ročnega menjalnika.
    
Znotraj elegantnejši ...
Notranjost ima boljše materiale in celosten videz, voznik pa bo opazil nove merilnike, ki so lažje berljivi in po novem obenem prikazujejo več informacij. Več je tudi odlagališč. Manjšo grajo si zasluži volanski obroč, ki je sicer pravilno odebeljen in ravno pravšnje velikosti, vendar pa zmoti nagnetenost stikal na njegovem osrednjem delu, ki voznika ob prvem stiku preveč bega, kaj je kje.

Prednja sedeža sta glede proporcev v razrednem povprečju, nekoliko zmoti še vedno malenkost prekratek sedalni del, ta problem pa tako ali tako pesti večino modelov iz dežele vzhajajočega sonca. Sedi se suvovsko visoko, enako velja za vstopanje, kar bodo znali ceniti starejši. To pusti (pozitivni) davek tudi na preglednosti, čeprav ta nazaj in vstran ni najboljša. Pri parkirnih manevrih so zaradi visokega zadka zelo dobrodošla parkirna pomagala, paket višje je del opreme tudi kamera, ki pa je mi zaradi natančnosti "piskačev" nismo pogrešali.

… a enako prostoren
Že predhodnik ni bil zelo prostoren, enako je tudi zdaj, čeprav je novi model za 17 milimetrov daljši – kar ni dovolj, da bi se poznalo v notranjosti. Pomanjkanje prostora bo še vedno predvsem v drugi vrsti v predelu glave – tudi zaradi (serijske) panoramske strehe, ki se razteza čez obe vrsti sedežev. V prtljažniku je prostora toliko kot prej – 410 litrov. V najboljšem primeru pa je prostora za 1.515 litrov.

 | Avtor: Žurnal24 main Žurnal24 main

Opremski paket tekna pack pomeni vse najnujnejše, tudi serijski ESC in še nekaj več. Med udobnostne dodatke štejemo ksenonska svetila, bose avdiosistem in prej omenjeno panoramsko streho, med nujne dodatke (v tem razredu) pa parkirna pomagala, osem varnostnih blazin oziroma zaves in tempomat. Stopnico višje je opreme še nekaj več, če v enačbo vključimo še ceno in konkurenco, pa vidimo, da je qashqai v obeh primerih več kot primerljiv, v nekaterih pogledih, kot sta motor in oprema, pa celo izstopa iz razrednega povprečja. Mogoče je tudi zaradi tega tako priljubljen pri kupcih. Naša napoved je, da bo tako tudi naprej.

Podatki o vozilu: (Nissan qashqai 2,0 dCi tekna pack 4WD)
Motor: 1.995 cm3
Vrsta: štirivaljni vrstni dizelski
Moč: 110 kW (150 KM)/pri 4.000 vrtljajih na minuto
Navor: 320 Nm/ pri 2.000 vrtljajih na minuto
Poraba: 8,1 litra/100 km, 177 gramov CO2
Zmogljivosti: 193 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm):4.330x1.783x 1.615, medosna razdalja 2.630, prtljažnik (v litrih): 410/1.515
Cena: 28.250/28.710 EUR

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.