Avto
163 ogledov

Qashqaiju je turbina napolnila jadra

Nissan qashqai
1/18
Saša Despot
Novi zmogljivi bencinski motor v nissan qashqaiju bi moral na testni krog peljati vsak, ki mu po glavi roji dizelski dCi s prav tako 1,6 litra prostornine. Verjamem, da bi si marsikdo premislil.

Nissanov popularni križanec qashqai je pred kratkim dobil nov motor, s katerim je uradno poslal v zgodovino atmosferske agregate. Odslej namreč prav vsaki različici qashqaija pri zajemanju zraka pomaga turbina, torej tudi pri obeh bencinskih motorjih. 

1,6 DIG-T je s 120 kW (163 KM) najmočnejši motor v ponudbi, ki nadomešča stari 2,0-litrski motor. Z novim je qashqai ujel trend Euro 6 glede varčnosti in izpuhov, po drugi strani je seveda tudi precej prožnejši, kar dokazuje podatek o za sedem desetink boljšemu pospešku do 100 km/h in 44 Nm višjemu navoru, ki je na razpolago pri veliko nižjih vrtljajih. V primerjavi z manjšim 1,2-litrskim DIG-T ima 35 kW več moči, zato je jasno, da je namenjen voznikom, ki jim dinamika ni tuja. 

Dizel varčnejši, a tudi zahtevnejši

Ampak kako se obnese, če mu ob bok postavimo dizelsko falango, predvsem najmočnejši 1,6 dCi (96 kW)? Presenetljivo dobro. Seveda je dizel še vedno prvi dolgoprogaš, a so pri bencinskem testniku prihajale naprej druge dobre lastnosti. Najprej - deluje precej tišje in mirneje, saj je zvočna zatesnitev tudi na avtocestah zelo dobra. Poleg tega je hitrejši v vseh pogledih in v ovinkih samozavestnejši po zaslugi za 50 kilogramov lažjega nosu.

Nissan qashqai | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Piko na i je postavil z zelo zmerno porabo, saj maksimalen navor pri že 2.000 vrtljajih omogoča varčno vožnjo brez naprezanja.  

Argumenti za nakup dizla torej ob takem motorju izginjajo hitreje kot alkohol v Planici. Dodaten argument v njegov plus je 1.500 evrov prihranka in tudi nekoliko nižji servisni stroški. Lovljenje na izenačitev stroškov nakupa in vzdrževanja na podlagi varčnejšega dizla utegne tako trajati dolgo vrsto let. Kaj pa 4x4 pogon? No, za hude avanturiste bi to lahko bilo problematično, na voljo je le pri dizlu, pri 1,6T pa ne.

Nissan qashqai 1,6 DIG-T

Motor:1.618 ccm, 120 kW (163 KM), 240 Nm od 2.000 vrt./min


Poraba na testu:7,5 l/100 km, 134 g/CO2


Zmogljivosti:200 km/h, 8,9 sek (0-100 km/h)


Cena:29.070 €

AvtoTest


Zmogljiv motor, videz, uporabnost.


Nem volan, nadzor voznih pasov.

Udobje.

Qashqai je še vedno eden najboljših križancev na trgu. Izgleda dobro, pelje se zelo dobro, uporabnost je dobra. Hkrati ima nekaj zelo všečnih tehnologij, denimo 360-stopinjski pogled prek kamer, ki ga ne premore niti bližnji sorodnik renault kadjar. Kakšen kvadratni decimeter manj trdne plastike ne bi škodil, a ne moti preveč. Qashqai se po krivem hvali z asistentom za ohranjanje voznega pasu - piskanje hitro postane tečno in iskanje gumba za izklop je logična posledica.

 
Pogon.

Motor si zasluži pohvalo, porabo sem v zmernem režimu držal pri 7,5 litrih, kar je glede na zmogljivosti dober rezultat. Vožnja je predvidljiva, qashqai ohranja udobje in stabilnost tako na neravninah kot med ovinki. Volan je morda za odtenek preveč nem, a avto vseeno zasluži dobro oceno za obnašanje na cesti.

 
Konkurenti.

Renault kadjar je najbližji sorodnik in tekmec hkrati, a ima v ponudbi le 96-kilovatnega bencinarja, zato je qashqai v očitni prednosti. Eden najresnejših konkurentov je mazda CX-5, ki se pelje zelo suvereno, pa nova kia sportage in hyundai tuscon. Tudi med tekmeci se najdejo zmogljivi bencinski motorji in to tudi s štirikolesnim pogonom.

 
Vrednost.

Qashqai z 1,6 DIG-T motorjem se s ceno prične pri 22.670 evrih, najbolj smotrna pa je druga stopnja opreme accenta, saj pozna že dvoobmočno klimo (24.320 evrov), dovoljuje pa tudi nadgradnjo na zelo smotrn paket s kamerami in senzorji za parkiranje. Najvišje postavljena oprema visia sicer pozna celo bi-LED polne žaromete in še polno drugih premium dodatkov, a je s ceno pri skoraj 30 tisočakih že preveč odlepljena od vsakodnevnih potreb.

 

 

Komentarjev 1
  • blueone 17:09 22.marec 2016.

    Sem vedel, da bo tole na sliki kar okrog 30k €