Poročali smo o tem, da je v noči na torek eksplozivno telo močno poškodovalo ohišje merilnika hitrosti na Roški cesti v Ljubljani. Gre za eno od treh lokacij, na kateri od lanskega septembra deluje nov merilnik hitrosti. Na Roški je bil zelo učinkovit, saj je v nekaj mesecih "ujel" več kot štiri tisoč voznikov, ki niso spoštovali omejitev 50 km/h in so vozili hitreje celo od določene tolerance 55 km/h. Policija za zdaj storilca oziroma storilcev še ni izsledila.
Plača zavarovalnica. Vključno z maržo.
Dobavitelj merilnika in pripadajoče opreme utegne imeti od vandalizma na Roški cesti še največjo korist. Na Mestni občini Ljubljana (MOL) so namreč pojasnili, da je eksplozivno telo močno poškodovalo ohišje radarja. Sodeč po fotografijah škode na ohišju ni mogoče popraviti in ga bo potrebno zamenjati. In tu postane zgodba zanimiva.
Čeprav so na MOL, kjer niso nikoli želeli podrobneje pojasniti posameznih postavk nabavljene merilne opreme, v torek trdili, da ocena škode še ni dokončna, so istočasno s policije za Žurnal24 pojasnili, da je po njihovi oceni (ki zelo verjetno temelji na izjavi lastnika) nastalo "za okoli sedem tisoč evrov škode." Sam merilnik, ki je bil v času dogodka v ohišju, jo je odnesel brez poškodb in je torej še naprej normalno uporaben, poškodovana sta le ohišje in vgrajeni modem.
Samodejna merilna naprava, nameščena na Roški 17, je od septembra zaznala 4.127 prekoračitev hitrosti. Merilnik se sicer seli med tremi različnimi lokacijami.
Gre za prvo tovrstno poškodbo katerega od stacionarnih radarjev v Ljubljani. V preteklosti je bilo le nekaj poškodb vozil, v katera so nameščene samodejne merilne naprave, ki pa niso povzročile večje škode.
Na MOL so pojasnili, da so ohišje in naprave zavarovani, tako da povračilo škode ne bo problematično. Pogodba, ki jo ima MOL z dobaviteljem opreme, podjetjem Intermatic, določa, da mora slednje znotraj garancijskega roka vse napake odpraviti oziroma zamenjati nedelujočo ali poškodovano opremo z novo v roku deset dni.
Podjetje bo glede na napovedi MOL prek zavarovalnice dobilo povrnjeno celotno vrednost dobave in montaže škatle.
Vandalizem se lahko tudi izplača
Je mogoče, da bi kovinska škatla s prilagoditvami (odprtinami) za merilno napravo, nekaj izolativnega materiala, ustreznimi montažnimi nastavki, modemom in nekaj elektronike vključno z montažo, lahko stala sedem tisoč evrov?
Očitno je mogoče, saj so Iz podjetja Intermatic, ki je ekskluzivni zastopnik za znamko radarjev Jenoptik Robot v Sloveniji, na naše poizvedovanje odgovorili, da cena stacionarnega radarskega ohišja "znaša skupaj s sistemom za prenos podatkov, nadzorno elektroniko ter napravo za samodejno odčitavanje nastavitev posamezne lokacije okoli 6.000 evrov."
Kaj obsega tisoč evrov razlike do navedene policijske ocene škode sedmih tisočakov, ni jasno, domnevamo pa lahko, da so vmes zajeti stroški demontaže starega in montaže novega ohišja.
Po naših neuradnih, a zanesljivih informacijah pri konkurenčnem merilniku hitrosti ohišje skupaj z zelo visoko stopnjo zaščite in vključenim DDV stane le malenkost nad 3.000 evri. Ohišje ljubljanskega radarja je torej dražje za skoraj 50 odstotkov!
V Ljubljani zahtevali merilnik za izjemno vroče podnebje
Ker zmore ljubljanski merilnik meriti avtomobile na več voznih pasovih (a ne hkrati!), se ga je v javnosti nekoliko neupravičeno oprijel vzdevek superradar. Na trgu so namreč še precej zmogljivejši modeli merilnikov, ki lahko hkrati spremljajo in merijo več vozil, česar pa ljubljanski radar ne zmore. Takšen zmogljivi merilnik "generacije 3D" imajo v Celju.
Kot smo razkrili pri Žurnalu24, so celjski redarji omenjeni zmogljivejši radar kupili po bistveno nižji ceni od ljubljanskih redarjev, medtem ko so na ljubljanskem razpisu izključujoči razpisni pogoji (verificirano delovanje pri kar +60 stopinjah Celzija) vnaprej določili izbranega ponudnika, to je družbo Intermatic, ki je navkljub ne tako majhni konkurenci redni zmagovalec policijskih in občinskih razpisov za dobavo merilnikov hitrosti.
andrej.leban@zurnal24.si
Škatla je videti navadna,plehnata.
Pri slovenski kulturi vožnje, se radar zelo hitro poplača. Problem je samo, ker vsi krivijo "radar" namesto, da bi krivili sebe za prehitro vožnjo. Idiotizem pa je še večji, ker so radar postavili na 3-eh lokacijah, ki so vnaprej znane… ...prikaži več in ljudje še vedno vozijo prehitro.
Če so samo za ohišje toliko plačali, potem so za aparat v njem vsaj 10 x toliko. Po tej logiki so dobavitelju za 1 komplet plačali, skupaj z podkupninami oz. janezovičevo "maržo", vkalkulirano v nabavno ceno, vsaj 100.000 eur.