“Oblika karoserije bi morala biti najpomembnejša pri izbiri avtomobila, a to starejši prevečkrat pozabijo in zgolj zaradi kakšnega popusta kupijo avtomobil, ki je nepregleden naprej in nazaj, še posebej če ima le troje vrat, ima nizke sedeže in majhna vzvratna ogledala ter je brez vsakršnih pomagal,” pravi Andrej Brglez, inštruktor varne vožnje in soavtor projekta Mobilnost v zrelih letih.
“Tudi sicer so starejši preveč rezervirani do modernih pripomočkov. Denimo samodejno parkiranje bi jim moralo biti pisano na kožo, saj bi se znebili miselnega in telesnega naprezanja, a se jim zdi že pritisk na gumb preveč zapleten. Težava pa je tudi pri prodajalcih, ker takšnih pripomočkov ne znajo ustrezno predstaviti.”
Poleg parkirišč imajo starejši največ težav pri držanju smeri, sunkovitem zaviranju, uporabi smernikov, vožnji skozi krožišča ...
Inženirji se čutijo stare
“Upoštevati moramo življenjski slog in spremembe, ki jih prinaša staranje prebivalstva, predvsem na zahodni polobli,” pravi Sheryl Connelly, vodja oddelka za globalne trende in prihodnost pri Fordu, kjer so pri izdelovanju avtomobilov po meri starejših med najprodornejšimi, saj njihov razvoj temelji na poglobljenih socioloških in zdravstvenih študijah. Tako so razvili posebno obleko, ki inženirjem simulira fiziološke težave starejših pri vstopanju in upravljanju avta, medtem ko notranjost avtomobila vnaprej preizkušajo s pomočjo navidezne resničnosti, da lahko stikala umestijo vozniku prijazno.
Prihodnji mondeo bo prvi model v Evropi z zadnjimi varnostnimi pasovi, v katere bo vgrajena zračna blazina za zaščito pred poškodbami reber in vratu, ki so pri starejših najpogostejše.
Pet pripomočkov za več varnosti in udobja
Avtomatski menjalnik. Njegova uporaba je v resnici preprosta, vožnja brez stalnega razmišljanja o prestavljanju pa precej udobnejša.
Parkirni asistent. Zvočno opozarjanje na ovire zadaj in spredaj. Če je zraven še grafični prikaz na ovire, toliko bolje. Če je asistent aktiven, zmore avto sam bočno parkirati.
Pripomoček za speljevanje v klanec. Tudi ko popustite zavoro, avtomobil nekaj sekund še vedno stoji na miru, da lahko sproščeno speljete.
Tempomat. Zelo razbremeni vožnjo na avtocestah. V povezavi z radarjem vedno drži varnostno razdaljo in samodejno zavira v sili.
Preprečevanje prehajanja pasov. Onemogoča, da bi voznik brez poprejšnje najave s smerniki prevozil sredinsko črto.
In koliko stane tako varno vozilo z vsemi temi pripomočki? Po logiki verjetno precej več, kot si en povprečen slovenski upokojenec lahko privošči. Ni problem v gumbih, problem je, in verjetno bo vedno večji, predvsem v denarnici.