Pišemo o modelu range rover evoque. Znamki, ki je znana po klenih terenskih vozilih, a je največji uspeh v zgodovini žela s terencem za urbano džunglo. Modelom evoque, ki je na slovenske ceste zapeljal v drugi generaciji. Model, ki izžareva moderen videz, pri katerem pa ne manjkajo napredne funkcije, ki jih boste morda uporabili le, ko se boste hvalili pred prijatelji ali sosedom, a kažejo na to, da lahko ta športni terenec preživi tudi v neokrnjeni naravi, ko mora prečkati ozek most, prebroditi reko ali se izkopati iz blatnega klanca.
Znamka Range Rover do prihoda modela evoque ni bila med Slovenci prepoznavna tako kot premijske nemške znamke. Prav najmanjši in najcenejši športni terenec je utrdil prepoznavnost britanske avtomobilske znamke pri nas. Zdaj ima evoque, s katero se pri znamki nadejajo, da se bo še enkrat izkazala za rešitelja, razkrili povsem novega modela, ki pa bo moral tudi pri nas tekmovati v veliko večji konkurenci kot predhodnik. Pri znamki omenjajo model kot so audi Q3 in Q4, BMW X3, mercedes-benz GLC ...
Proizvajalec torej pravi, da je novi evoqua doma v mestu in gorah. Novi evoque predstavlja sofisticirano evolucijo svoje prvotne izvedbe, kar pomeni, da so vanj umestili dediščino, združeno z najsodobnejšo tehnologijo znamke.
Zunanji videz so približali modelu velar, ki je prestižni večji športni terenec, s katerim so želeli nekoliko bolj kot s svojimi robustneži popihati tudi na dušo žensk. Zanj je značilna kupe silhuete, poznana po svoji hitro padajoči strehi in visokem bočnem profilu, ki označuje družino Range Rover. Poudarili so izdatne odprtine blatnikov pod katerimi so kar 21-palčna kolesa, ki po prvih prevoženih kilometrih na slovenski predstavitvi ne načenjajo udobja v vozilu. Ponoči cesto razsvetljujejo zelo tanki pametni Matrix LED žarometi z bolj dovršeno grafiko osvetlitve prednjih in zadnjih žarometov. Morda najbolj zanimiv detajl na zunanjosti so ugreznjeni ročaji vrat. Kljuke vrat se, ko je vozilo zaklenjeno, pogreznejo v karoserijo, kar naj bi vplivalo tudi na preboj šumov v kabino in boljše rezanje zraka. Še podatek za rekreativne športnike, vozilo je možno odklepati tudi z ročno zapestnico, vrata prtljažnika pa odpirati z brco pod zadnji odbijač.
Znotraj prevladujejo prečiščene površine in preproste linije z minimalistično oblikovano digitalno potniško kabino. Vse je zelo podobno kot pri večjem velarju, najbolj zanimiv detajl pa je ročica samodejnega menjalnika, ki je klasična in ne več v obliki okroglega gumba, ki se, ko ugasnemo motor vozila, pogrezne v konzolo. Pri znamki pravijo, da želijo s tem spodbuditi voznike, da lahko tudi sami pretikajo med prestavami, kar naj bi vožnjo naredilo bolj vznemirljivo.
Na pogled izstopata dvojni zaslon na dotik Touch Pro Duo z novo in hitrejšo programsko opremo, potnika spredaj sedita na 20-smerno pomičnih sedežih. Z 20 mm daljšo medosno razdaljo so največ pridobili potniki zadaj, kjer je več prostora za kolena in več odlagalnih površin - v večji predal za rokavice in osrednji predal lahko sedaj pospravite tablice, torbice in steklenice. Prtljažnik je večji za 10 odstotkov (591 litrov) in precej širši. S sklopitvijo prilagodljivih 40:20:40 sedežev v drugi vrsti ga je možno povečati na 1.383 litrov.
Napredne tehnologije
Tehnologija Terrain Response 2, ki so jo prvič predstavili v velikem Range Roverju, samodejno prepozna vozno površino in ji prilagodi nastavitve ter sedaj omogoča vožnjo v do 600 mm globoki vodi (prej do 500 mm).
Evoque ima ‘pametno vzvratno ogledalo’, ki se spremeni v HD-video zaslon. Digitalno ogledalo smo lahko pred časom preizkusili tudi v novi generaciji toyote RAV4. Če potniki ali večji predmeti onemogočajo preglednost nazaj, lahko voznik s premikom stikala pod ogledalom preprosto preklopi na pogled kamere visoke ločljivosti na zgornjem delu vozila in prikaže razmere za njim. Zaslon zagotavlja širše (50-stopinjsko) vidno polje in boljšo vidljivost pri šibki svetlobi.
Tehnologijo Ground View ustvari 180° sliko dogajanja neposredno pred vozilom. Sliko predvaja na osrednjem zaslonu na dotik in doseže učinek ‘odstranjenega’ pokrova motorja. Gre za pripomoček pri parkiranju v tesne prostore, med izogibanjem visokim robovom mestnega pločnika ali vožnjo po zahtevnem terenu.
Tehnologija Smart Settings se s pomočjo algoritmov umetne inteligence uči voznikovih nastavitev in deluje kot njegov asistent. Poleg nastavitev sedeža, glasbe in klimatizacije, lahko za vrhunsko udobje upravlja tudi masažno funkcijo in nastavitev volanskega droga.
Nova arhitektura je bila razvita za elektrifikacijo in za podporo 48-voltnemu hibridu, ki bo na voljo ob predstavitvi in dodatnemu priključnemu hibridu, ki sledi kasneje. Gre za prvi Land Roverjev hibridni pogon, ki deluje z izkoriščanjem viška med zmanjševanjem hitrosti sicer izgubljene energije. S pomočjo jermensko gnanega in v motor vgrajenega zaganjalnega generatorja se pridobljena energija shranjuje v baterijo v dnu vozila. Pri hitrosti pod 17 km/h (11 mph) med zaviranjem z zavorno stopalko motor ugasne, med pospeševanjem pa se shranjena energija porabi kot podpora in motorju pomaga varčevati z gorivom.
Kot pomoč vrsti štirivaljnih Ingenium bencinskim in dizelskim motorjem, hibrid zniža količino emisij CO2 na 149 g/km in porabo zadrži na 5.7 l/100km (nova WLTP meritev).
Na izbiro so štirivaljni motorji. Na dizelski strani z močjo 110 kilovatov (150 KM), 132 kilovatov (180 KM) in 177 kilovatov (240 KM), na bencinski stari pa z močjo 147 kilovatov (200 KM), 184 kilovatov (250 KM) in 220 kilovatov (300 KM). Moč se na kolesa prenaša s pomočjo šeststopenjskega ročnega ali devetstopenjskega avtomatskega menjalnika.
Evoque z najšibkejšim dizelskim motorjem stane vsaj 41.342 evrov, z najšibkejšim bencinskim motorjem pa 50.604 evrov.