V primerjavi s prejšnjim ravom je četrta generacija ohranila le ime. No, in morda "casio" videz ure. Vse preostalo je zgrajeno na novo, v ospredju pa sta uporabnost in zelo dobro uravnoteženo podvozje.
Zunanjost je v duhu bolj dinamičnega oblikovalskega jezika tovarne precej bolj zašiljena, nos deluje nizko, stopničaste zadnje luči pa zelo samosvoje. Avtomobil je podaljšan na 4,57 metra, je pa tudi malenkost širši in nižji od predhodnika. Zanimivo je nižja tudi oddaljenost od tal, kar priča o tem, da vožnja izven asfalta pri takšnih vozil že dolgo ni več med najpomembnejšimi lastnostmi.
Kakovost izdelave je na visoki ravni, občutek pa pri višjih opremah, kamor je že spadala testnikova elegant, že prav premijski. Gumbi so veliki in enostavni za uporabo, zvočna zatesnjenost prav dobra. Hvalimo tudi sedenje voznika na sedežu in položaj volanskega obroča, ki sta precej bolj "evropska" kot v toyotah prejšnjih generacij. Kdo bi se utegnil obregniti na stopničasto-ravninsko zmes videza armaturne plošče, a po nekaj dneh se nam je zdela kombinacija že prav uporabna, kar pri takšnih avtomobilih vendarle precej šteje.
Uravnotežen pogon
Leta 1994 je pot tlakovala prva generacija rava, iz katere je pozneje nastal razred priljubljenih mehkih terencev. Danes ni več nujno, da imajo takšna vozila sploh še pogon 4x4, pomembnejši sta postavna zunanjost in uporabnost, ki tekmuje z enoprostorci. Rav4 vse to ima, vključno z možnostjo le dvokolesnega pogona, ki ga v tem primeru poganja šibkejši, 2,0-litrski dizel. A njegovih 91 kilovatov je po naših izkušnjah dovolj za raznovrstne potrebe, tudi poraba je zelo dobra, saj se odvisno od načina vožnje giblje med šestimi in sedmimi litri. Šesta stopnja menjalnika je značilno za znamko (pre)blizu peti.
Hvalimo okretnost avtomobila in razmeroma majhen rajdni krog, zaradi katere je vožnja po mestu preprosta, pa tudi njegovo stabilnost pri višjih hitrostih. Podvozje suvov je po navadi ali izrazito trdo ali pa dopušča preveč nagibanja v ovinkih. Pri ravu pa je zelo dober, morda celo najboljši kompromis med udobjem in dinamiko ta hip v razredu. Za še več zaupanja v ovinkih pa bi potrebovali razporejanje moči, kot ga pozna 4.900 evrov dražja različica 4x4.
Napreden v pomagalih
Rav4 odslej pozna tudi napredna pomagala, kot je opozorilo za mrtve kote (doplačilo), samodejno preklapljanje dolgih in kratkih luči ter zvočno opozorilo za prehod pasov. Stikalo slednjega pa je na zelo neugodnem položaju, skrito na armaturni plošči bližje sovozniku kot vozniku.
Končna cena testnega vozila je bila primerna dobljenemu. Rav4 skratka skuša znova odigrati vidnejšo vlogo v razredu srednje velikih suvov. Po našem mnenju ima vse potrebno za boj s konkurenti, ki so tako med običajnimi kot tudi modeli premijskih znamk.
Podatki o vozilu (toyota rav4 elegant 2WD 2,0 D-4D)
Motor: 1.998 cm3, dizelski
Najvišja moč: 91 kW (121 KM) pri 3.600 vrt.
Navor: 310 Nm med 1.600 in 2.400 vrtljaji
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 127 g CO2/km
Mere (v mm) (D x Š x V): 4570 x 1845 x 1660, medosna razdalja 2.660
Prtljažnik: 457 litrov
Zmogljivosti: 180 km/h, 10,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena (v evrih): 25.700 (osnovni)/27.150 evrov (testni)