W204 (kodna oznaka) je avto, narejen povsem na novo. To niti ni nenavadno, saj je bila sedanja generacija predvsem v svojih zrelih letih deležna precejšnjih kritik glede dejanske premium vsebine do tega, kar danes ponuja BMW serije 3 ali audi A4, pa tudi kakšen tekmec v širšem (pol)premium razredu.
Prvi vtisi s prve vožnje so precej drugačni. Najprej je zadovoljno že oko – avto je namreč precej zrasel v dolžino (+95 milimetrov), med kolotekoma je osem centimetrov več, s čimer je jasno nastal prostor za manjšo limuzino CLA.
Prvi kolesni par je daleč spredaj, dolg motorni pokrov in na zadnjih pogonskih kolesih "sedeča" potniška kabina vračata duh pravih limuzin. Izraz sprednjega dela in mehke zadnje LED-luči – vse deluje zelo znano. Ja, to je pravi "baby S", podpis novega oblikovalskega jezika pod taktirko Roberta Lešnika je vseprisoten.
Gladek kot riba
Za tistim, kar vidi oko, se skriva še cela znanost v aerodinamiki. Oblika C-ja je namreč izjemno "spolzka"; pravijo, da ima različica blueefficiency edition količnik zračnega upora le 0,24, kar je eden od najboljših rezultatov sploh. Dodatno je oblika tako obdelana, da avto tudi v dežju med vožnjo ohranja suha stranska stekla, zaradi izdatnejše uporabe aluminija je kljub velikosti v povprečju za sto kilogramov lažji. Vse v prid varčnosti, kjer C obljublja rezultate v samem vrhu. Veliko je bilo narejenega pri zvočni zatesnitvi. Dnevne LED-luči sicer niso samoumevne, so pa med doplačili glavni LED-žarometi, ki so za dodaten vložek novcev prilagodljivi.
Notranjost zdaj takšna, kot se spodobi
Tudi znotraj je C stopil nekaj velikih korakov naprej, hvalevredno je tudi precej drugačen kot novi rod Mercedes-Benzovih malih avtomobilov, s čimer jasno postavlja ločnico znotraj družine. Osrednja konzola je široka, gumbi ozki in pravokotni, odvisno od opremljenosti se povečuje njihovo število, v nekem trenutku veliko dela prevzame posebna miška oziroma plošča, občutljiva na dotik z vrtljivim gumbom. Samo premikanje gumbov deluje precej manj plastično kot v predhodniku. Veliko je oblikovnih detajlov, ki pa nikakor niso vsiljivi.
Povsem sveži so osrednji merilniki in sedeži, po zaslugi daljše medosne razdalje je občutno več prostora na zadnji klopi. Tudi prtljažnik je s 480 litri vse prej kot butičen, med dodatki zanj je denimo pameten okvir, v katerega je vpeta vreča in se ga potegne izpod zgornjega dela prtljažnika. Zelo priročno za nakupe v trgovini.
Številni sistemi prvič tako "nizko"
V teh časih bi bilo zelo nenavadno, če ne bi veliko pozornosti namenili povezljivosti. Kot je bilo naznanjeno v Ženevi, se je Mercedes-Benz tako kot še nekatere znamke spajdašil z Applom, tako da bo lahko lastnik na velikem zaslonu spremljal dejanski posnetek svojega telefona. Ja, za zdaj mora biti telefon tak z logotipom obgrizenega jabolka.
Zanimive so nekatere tehnične posebnosti, kot je samodejno zapiranje rež za dostop zunanjega zraka, ko avtomobil prek naprave GPS zazna, da je v predoru.
Novost, ki jo s C-jem uvaja Mercedes-Benz po zgledu denimo BMW-ja, je precejšnja mera personalizacije. Iz prejšnjih treh osnovnih paketov kompletne opreme lahko kupec odslej poljubno in ločeno izbira zunanji in notranji videz avtomobila. Če bo mimo vas zapeljal C z veliko zvezdo na maski, gre za zunanji paket avantgarde, če bo imel klasično zvezdo na samem vrhu hladilnika, pa za exclusive. V tem primeru ima avto tudi aktivne zračne reže. Morda pa je znotraj ravno obratno. Poleg obeh paketov je tako za zunanjost kot notranjost na voljo še športni videz AMG.
Motorna paleta se bo počasi razširila
Motorna paleta bo, ko bo popolna, zelo pestra. Za začetek pa je C na voljo le z dizlom C 220 (125 kW/170 KM), ki stane od 37.210 evrov, ter bencinarjema C 180 (115 kW/156 KM) s ceno 32.480 evrov in C 200 (135 kW/184 KM), ta je vreden vsaj 35.200 evrov. Kot so pojasnili pri uvozniku, so navedene cene na ravni predhodnika, v skladu s politiko pa tudi primerljive ali malce višje od nemške konkurence.
Kasneje pridejo še šibkejše in močnejše različice, najavljen je tudi hibrid, še letos pa tudi razgrajaški AMG. Jeseni bo čas že tudi za karavana. Vsem zgoraj navedenim cenam pa je verjetno treba prišteti 67 evrov, kolikor stane doplačilo za 66-litrski rezervoar. Kot smo že pisali, je namreč tudi zaradi preračunljivosti Mercedes-Benz avtomobil serijsko opremil z 41-litrsko posodo, ki pa je za avto tega stasa sila majhna.
Glede na povedano naj razred C odslej nikakor ne bi bil le izbira starejših, temveč naj bi klientelo zelo pomladil. Še letos naj bi prodali okoli 180 avtomobilov, prihodnje leto še nekaj več.
se pridružujem tvoji izjavi.
Lep avto!