Avto
2990 ogledov

Registracija mopeda: Starejše "klasike" vas bodo udarile po žepu

Tomos Tomos
Od 1. maja bo tudi za mopede obvezna registracija in zavarovanje. Vse skupaj bo stalo zagotovo preko 50 evrov, za stare "klasike" ali vozila iz tujine pa boste morali skupno odšteti tudi preko 150 evrov.

Čez slaba dva meseca bo v skladu z zakonom o motornih vozilih obvezna tudi registracija mopedov, ki ne dosegajo 25 kilometrov na uro. Na ministrstvu za infrastrukturo, ki je za vozila že določilo tablico z rdečimi črkami in številkami, so za Žurnal24 pojasnili, da bodo lastniki za stroške novih registrskih tablic odšteli 7.69 evra, za tehnični pregled mopeda pa 17.65 evra.

Za vse obveznosti boste imeli manj kot mesec časa

 Ministrstvo pa je v skladu s pravilnikom o registraciji motornih vozil določilo, da bo mopede mogoče registrirati že od 6. aprila 2017. Tako boste imeli pred presečnim datumom manj kot en mesec, da opravite vse potrebno.

Bodo policisti opravljali nadzor že prvi dan? "Policisti bomo svoje delo prilagodili situaciji. Od Ministrstva za infrastrukturo bomo pridobili informacijo o tem, kako bo potekala registracija mopedov in na tej podlagi načrtovali naše aktivnosti," je na naša vprašanja pojasnil predstavnik Generalne policijske uprave Drago Menegalija.

Kako visoko bo zavarovanje avtomobilske odgovornosti?

Poleg tehničnega pregleda in tablice bodo morali vozniki mopede po novem tudi zavarovati. Na ministrstvu za infrastrukturo ocenjujejo, da bi to lahko znašalo okoli 35 evrov, a stroški zavarovanja, o katerih odločajo zavarovalnice same, bi znali biti še bistveno višji.

Na vprašanja o višini stroškov, ki smo jih naslovili na tri največje slovenske zavarovalnice, ki nudijo avtomobilska zavarovanja, so nam odgovorili le na Zavarovalnici Triglav, kjer so pojasnili, da se cene tovrstnega zavarovanja razlikujejo glede na karakteristike vozil. Letno zavarovanje za model mopeda Tomos Classic z močjo motorja 1,80 bi na primer brez popustov stalo 56,08 evra.

Na Triglavu omogočajo tudi zavarovanje za krajši čas, pri čemer premijo obračunajo po kratkoročni tabeli. "Obenem se lahko zavarovanec odloči tudi za predčasno prekinitev zavarovanja. Če se ob tem z zavarovalnico dogovori, da ne bo uveljavljal pravice do neizkoriščenega dela premije, lahko prejme do 40 odstotkov popusta. Popust v višini 40 odstotkov za nevračilo premije zavarovancu nudimo tudi v primeru, ko v roku enega leta pogodbe ne prekine," so še zapisali pri zavarovalnici, kjer komitentom, ki že imajo pri njih zavarovanje, nudijo tudi običajne popuste.

Starejše "klasike" vas bodo udarile še dodatno po žepu

Če imate vozilo izdelano pred letom 1993 ali pa iz tujine, vas bo vse skupaj krepko udarilo po žepu. Kot pojasnjujejo na infrastrukturnem ministrstvu, boste morali skladno z zakonom opraviti postopek identifikacije vozila in zanj pridobiti potrdilo o skladnosti, kar bo pogoj za registracijo vozila. Cena tega postopka je po podatkih ministrstva v povprečju 70 evrov.

Pod črto. Klasičen Tomosov moped, ki ga imate pri hiši "že od nekdaj", vas bo vključno s homologacijo stal približno dodatnih 150 evrov.

barbara.erzen@zurnal24.si

Komentarjev 37
  • Brane Kacjan 01:08 05.maj 2017.

    Tresla se je gora Cmerarjeve vlade, rodila se je miš!! Kje se v Sloveniji dobi nosilce-okvirje za pritrditev obveznih novih manjših tablic 15x11 cm??? Vsi ostali motorji imajo okvirje za pritrditev tablic 18x18 cm. Tablice 15x15 dobiš, za okvirje za ...prikaži več pritrditev pa rabiš lovskega psa.

  • Alenka Nikolič 18:40 23.april 2017.

    sory na pravopis

  • Alenka Nikolič 18:40 23.april 2017.

    kaj pa ko so bili tomosi predelani takrat nobenega tehničnega ne papirjev pa smo preživeli začela je vlada že leta 2000 skuterje 50 cm3 z tablicami trojnimi izpiti do a kategorije sam da se polni proračun sedaj še to kolo ...prikaži večo z motorjem da registriram ker me bicikel prehiti to bi moralo biti po lastni presoji itak cent tu cent tam vedno manj nam ostaja prišli smo v suženjski kapitalizem to je sedaj ta država ki ni vredna celo niti naša ni več saj so jo drugi kreditirali tako da ne vem kaj bo 25 ki pa leti čez 90 ja se da če daš kit 175 ali 125 cm3 na njega to je ostajalo in bo kdor bo hotel predelanega bo imel takega moj sosed ima 175 kubični kit gor gre 120 kmh tudi včasih smo na atx dali mašino od elektronika še bicikle morajo tudi isto saj so bili v drugi svetovni vojni bicikli z tablicami tudi rolerje pa še cestno takso so pozabili zato ker mogoče ne premoremo toliko kolesarskih stez itak niso vredne nič vsakega ki voliš on bo prvo kradel zase ma naj naredi kaj tudi za ljudi takih