Avto
11897 ogledov

Vozili smo novega renault clia

Novi renault clio šeste generacije
1/70
Gregor Prebil
Renault clia šeste generacije v Slovenijo prihaja v začetku leta 2026. Zagotovo je to najboljši clio do zdaj, ki lahko nadomesti tudi manjkajoči člen Renaulta v razredu C kombilimuzin, kjer je bil svoje čase megane z motorjem na notranje zgorevanje. Preizkusili smo ga na prvi vožnji in strnili vtise.

Še pred nekaj leti je usoda clia visela v zraku. Govorilo se je le o električni prihodnosti. Megane z motorjem na notranje zgorevanje je dobil naslednika, vendar kot električni model. Clio je bil pomaknjen v ozadje, a se je izkazalo, da je to avto, ki je med kupci še vedno med najbolj priljubljenimi. Na trgu je že 35 let in pri nas in v Evropi ima oznako »best sellerja«, torej prvaka v prodaji. Renault je zadnjih 35 letih in petih generacijah, v kar 120 državah sveta prodal že več kot 17 milijonov enot. Clio je želel v vsaki generaciji postavljati standarde v B razredu vozil, najbolj pa smo si ga zapomnili po prvotni reklami, v kateri Renault trdi, da ima clio vse, kar imajo veliki. Ta rek bi moral v resnici veljati za novo, šesto generacijo. To ni več clio, kot smo ga poznali – v pozitivnem smislu. Postal je zelo odrasel in prva stvar, na katero sem pomislil za volanom šeste generacije, je, da sedim v številko večjemu vozilu.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Mere in volumni: Dolžina, 4.116 m, širina: 1.768 m, višina: 1.451 m, medosna razdalja: 2.591 m, volumen prtljažnika 391 litrov;

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Renault Renault

Clia sem spoznal v živo že na premieri v Parizu pred nekaj meseci. Pri Renaultu so se odločili za drzen recept. Oblika je bolj športna kot kdajkoli. S kolegi, s katerimi smo preizkušali vozilo, smo se strinjali, da je zaradi velikih 18-palčnih platišč, dolgega pokrova motorja, mišičasto napetih odbijačev ter kupejevske strehe videti kot RS, ki so ga v času boja z zmanjšanjem ogljičnega odtisa odstranili iz ponudbe.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Renault Renault

Pri Renaultu pravijo, da je clio z novo generacijo postal predvsem še bolj živahen, kar mu omogoča tudi nov značilni oblikovni slog, v katerem se odraža sodobni pristop znamke do oblikovanja in tehnike. Clia so izboljšali na vseh področjih in ga povzdignili v najbolj učinkovit neelektrični model v ponudbi.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Fotogenične fotografije clia, ki se nastavlja ob večmetrske valove na obali Atlantika, ki se odbijajo od skal na skrajnem zahodu Evrope, sem poslal trem prijateljem, da iskreno pokomentirajo obliko, ki do zdaj ni bila značilna za clia. »Palec gor,« je dejal prvi, drugi je v njem videl hkrati mustanga in maseratija, tretji pa je dejal, da to ni več clio, a da mu je všeč. Sam od zadaj vidim ferrarija purosangue s temi deljenimi zadnjimi lučmi. Res je, oblikovno je povsem nekaj drugega, kar smo pričakovali. Predvsem pa je večji, kar se sicer bistveno ni poznalo na ozkih portugalskih cestah in ulicah, se pa to odraža v voznih lastnostih – clio je odrasel in se pelje kot kombilimuzine C razreda. To se sicer ob vseh novostih, ki jih je res veliko, tako oblikovnih, kot tehnoloških, pozna tudi na ceni, ki je nekaj tisočakov na peto generacijo. Prav zato sem mnenja, da bi znal premamiti tudi kakšnega kupca kombilimuzine razreda C, tudi zaradi učinkovitega pogonskega sklopa in uporabljenih materialov v kabini, ki so nad standardom kombilimuzin razreda B.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Clio je tudi v kabini vse drugo, kot smo bili vajeni v peti generaciji, a je ureditev podobna kot v električnih modelih renault 4 in 5, ki imata oba izjemno kabini. Notranjost zato ni tako polarizirajoča kot zunanjost. Renault ima talent za uporabo nenavadnih materialov, s katerimi se cenovno dostopni avtomobili v notranjosti zdijo dražji. Novi clio uporablja blago na armaturni plošči, ki ga celo osvetli skrita led dioda. Pri modelih esprit alpine z najvišjim nivojem opreme dobite mehko, semišu podobno blago, skupaj z oblogo armaturne plošče z učinkom žganega titana. Tudi kakovost izdelave se zdi zelo dobra. Na vratih in armaturni plošči je nekaj trde plastike, vendar je to za kombilimuzino te velikosti pričakovano. Vse se zdi res dobro sestavljeno.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Renault Renault

Za varnost skrbi do 29 funkcij asistenčnih sistemov, kar clia postavlja ob bok večjim in dražjim bratom in sestram in nadaljuje slogan »ima vsa, kar imajo veliki«. Na voljo so prilagodljiv tempomat s polnim zaviranjem, ohranjanje vozila na voznem pasu, zaznavanje vozil z zaviranjem v primeru nevarnosti trčenja, opozorilo za varno izstopanje iz vozila in 360-stopinjska kamera. Nadležno opozorilo o omejitvi hitrosti je mogoče izključiti z dvojnim klikom na ločenem gumbu strojne opreme my Safety, kar je izjemno praktično.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Googlova pamet končno v manjših avtomobilih

Infotainment sistem je briljanten, podprt z Googlom in umetno pametjo. Čeprav ima kar tri obvolanske ročice (menjalnik, brisalci in audi naprava), pa tudi veliko gumbov (klima, volanski gumbi za asistenčne sisteme in potovalni računalnik), pa še dva zaslona – eden za voznika in osrednji zaslon na dotik (oba velikosti 10,1 palca), v resnici pri Renaultu niso komplicirali.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Renault Renault

Predvsem podprtost z Googlom, od podatkov v živo do navigacije v živo, je nekaj, kar smo do zdaj hvalili v večjih in veliko dražjih vozilih. Končno je prvič sistem dostopen tudi v cenejših modelih. Osrednji zaslon lahko po novem služi tudi za gledanje videovsebin, ponuja odlično grafiko, tako kot zaslon za voznika, ki prikazuje vse nujne informacije z vožnjo. Če je zunanjost zelo športna, je notranjost podrejena udobju. Čeprav novi hibridni sklop ne ponuja več 145 konjskih moči, ampak kar 160 in za sekundo boljši pospešek (8,3 sekunde od 0 do 100 km/h), pa sta sedeža spredaj v prvi vrsti udobna, z mehko peno. Nekaj je bočne opore, a vas ob hitri vožnji skozi ovinke sedeži ne objamejo kot v športnih avtomobilih.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Renault Renault

Zadaj je več prostora kot pri predhodniku, dovolj za kolega in glavo tudi malo višjih najstnikov. V vozilu, ki v dolžino meri 4,12 metra in ima 2,52 metra dolgo medosno razdaljo vseeno, vseeno ne pričakujte razkošja. Novi clio ima spredaj med sedežema po novem pokrivna odlagališča, stvari lahko skrijete tudi v počivalnik za roko voznika in sopotnika, tudi v razmeroma velik predal pred sopotnika. Zelo všeč mi je volan, usnjen ali pa delno oblečen v alkantaro, odvisno od izbire različice. Clio vam po novem celo s pomočjo barve in zvoka sporočil, ali se vam ob izstopu iz vozila približuje drugo vozilo oziroma kolesar. Na tiskovni konferenci so nam pri Renaultu omenili še dva posebna gumba. Prvi, multi-sense je na volanu, s katerim aktiviramo izbiro načina vožnje, ki je povezan z določeno barvo ambientalne osvetlitve, drugi pa je levo od volana, s katerim izklopimo sisteme, ki jih ne potrebujemo in lahko motijo koncentracijo voznika z nadležnim piskanjem.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Renault Renault

Tako kot pri starem cliu je za avtomobil te velikosti prtljažnik velik. S 391 litri je prostornina sicer enaka kot pri starem modelu, Nakladalni rob je v korist lažjega natovarjanja za štiri centimetre nižji, kamera za pomoč pri vzvratni vožnji pa ni več skrita v logotip, ampak je skrita pod peta vrata in na ta način delno zaščitena pred umazanijo. Tudi slika kamere je bistveno boljša kot pri predhodniku.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Renault Renault

Hibrid se je izkazal za zelo varčnega

Kombilimuzina še vedno temelji na uveljavljeni platformi CMF-B , vendar so se njene dimenzije spremenile – povečale so se. Clio je zrasel v dolžino, širino, medosna razdalja se je povečala, večja so kolesa. Govorili smo z glavnim inženirjem za novi Renaultov clio Françoisom de Trogoffom, ki pravi, da je šlo bolj za fino nastavitev detajlov , sprednjega stabilizatorja oziroma nastavitve zadnjih in sprednjih amortizerjev. Vozili smo hibridnega clia. Namesto motorja 1.6 SCe je zdaj glavni atmosferski 4-valjni 1.8 SCe, ki deluje v Atkinsonovem ciklu. Povezan je z elektromotorjem in 6-stopenjskim večmodalnim menjalnikom brez sklopke, ki ima dve prestavi za električni pogon in štiri za bencinski pogon. Petnajst možnih kombinacij skupnega delovanja obeh motorjev (električnega in bencinskega) glede na uporabo omogoča optimiziranje prijetnosti vožnje, porabe goriva in izpusta CO2. Sistem samodejno izbira med načini delovanja pogonskega sklopa. Energija se med rekuperacijo shranjuje v litij-ionski bateriji, ki je zdaj bolj zmogljiva in ima kapaciteto 1,4 kWh.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Renault clio je za zdaj pri nas na voljo s 84-kilovatnim turbobencinski trivaljnikom, ki lahko deluje v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim ali šeststopenjskim dvosklopčnim menjalnikom EDC. Višjo pogonsko možnost predstavlja hibridni pogonski sklop full hybrid E-tech 160, ki razvija sistemsko moč 116 kilovatov.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Renault Renault

Rezultat? Pospešek od 0 do 100 km/h v 8,3 sekunde, sekundo manj kot pri predhodniku. Izpust CO2 je omejen na rekordnih 89 gramov na kilometer zahvaljujoč manjši porabi goriva v kombiniranem ciklu od pogonskega sklopa full hybrid E-Tech 145, ki je zdaj zgolj 3,9 litra na 100 kilometrov. To je za 40 odstotkov manj od porabe običajnega bencinskega motorja.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Full hybrid E-Tech 160 KM

Vrsta pogona: Hibridni (bencin + električni)
Prostornina motorja z notranjim zgorevanjem: 1.789 kubičnih centimetrov
Tip motorja: Vrstni štirivaljni
Pogon: sprednji kolesi
Menjalnik: Večmodalni avtomatski – 2-stopenjski elektromotor, 4-stopenjski motor z notranjim zgorevanjem
Največja kombinirana moč: 116 kW (160 KM)
Največji kombinirani navor: 172 Nm pri 3.000–4.000 (motor z notranjim zgorevanjem) + 205 (elektromotor) + 50 (zaganjalnik-generator)
Največja hitrost: 180 km/h
Pospešek od 0 do 100 km/h: 8,3 s
Kombinirana poraba WLTP: 3,9 l/100 km
Emisije CO₂ WLTP: 89–92 g/km

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Renault Renault

Tako v teoriji. Kaj pa smo občutili v praksi? Večino poti smo naredili v urbanem prometu in slikovitih obmorskih cestah, na kratko pa smo zapeljali tudi na avtocesto. Dinamika, prefinjenost delovanja, prehodi med bencinskim in električnim načinom, ki jih uravnava sistem sam, vse to mali Renault obvladuje odlično. Koliko odstotkov poti oziroma časa v resnici zmore prevoziti na elektriko, bomo izmerili na daljšem testu, lahko pa zapišemo, da je v resnici zelo varčen. Na dobrih 100 kilometrov dolgi poti je v začetni fazi umirjene vožnje, predvsem mestne in primestne, potovalni računalnik pokazal porabo zgolj 4,1 l/100 kilometrov, v drugi fazi, ko smo lahko v hribovitem delu preizkusili tudi bolj dinamično vožnjo, pa se je poraba bencina dvignila na skupno 4,8 l/100 km. Zelo dober podatek. 
Čeprav se sliši klišejevsko, pa je clio postal zelo prefinjen avto. Bolj kot športno plat bi poudaril udobje. Res je dobro zatesnjen, presenetljivo tih v kabini, ima prijeten, neposreden volan in podvozje, ki se z neravninami spopada s presenetljivo lahkoto. Prav udobje in zvočna zatesnjenost prepričata, da je clio prej na ravni C kot B avtomobilskega segmenta.

Novi renault clio šeste generacije | Avtor: Renault Renault

Cene se odražajo v velikem napredku

Napredek se pozna tudi pri ceni. Za osnovni clio Tce 115 bo v kombinaciji z opremo evolution treba odšteti vsaj 19.490 evrov, z opremo techno pa 21.090 evrov. Hibridni clio bo z osnovno opremo evolution stal 24.690 evrov, z opremo techno pa najmanj 26.290 evrov. Hibridni clio bo na voljo tudi z najvišjo opremo esprit alpine, zanj pa bo treba odšteti najmanj 27.890 evrov.

dezurni@sytria-media.si