Evolucija/revolucija – tako je novi generalni direktor Renault Nissan za regijo Adriatic Francois Delion označil peto generacijo clia, ki se drži slogana začetega pred skoraj 30 leti: Ima vse, kar imajo veliki. V resnici ima še nova, peta generacija clia še veliko več, kot imajo drugi, večji in dražji renaulti.
K vozniku obrnjena tablica visoke ločljivosti in z odzivnostjo enako pametnim telefonom meri kar 9,3-palca. Več kot v kateremkoli drugem renaultu. Je pa hitro polna prstnih odtisov. Za volanom je lahko 10-palčna popolnoma digitalna in prilagodljiva plošča z merilniki, na kateri nastavljamo informacij po želji, prilagajamo barve glede na način vožnje in navigacijo.
Povezljivosti, digitalizaciji in multimediji na splošno so dali v Renaultu velik poudarek, sledili pa so zahtevam kupcev, ki so pohvalili zunanji dizajn prejšnjega clia, zato »zmagovalnega konja« niso pretirano spreminjali. Žarometi so le polni LED, avto je nekoliko krajši od predhodnika, a v kabini prostornejši, v prtljažniku s široko nakladalno površino je za 20 odstotkov več prostora kot prej in je s 391 litri prostornine (+61 litrov) rekorder v razredu. Morda bo koga zmotil visok nakladalni rob prtljažnika, ampak Renaultove raziskave so pokazale, da je pri trku od zadaj manj škode za lastnika, bolj vesele bodo tudi zavarovalnice.
Če se vrnemo k multimediji (v osnovi kupec dobi 7-palčni zaslon) je Renaultov sistem easy link velik korak naprej, saj zmanjšuje število klikov. Cilj inženirjev je bil, da uporabnik v treh klikih pride na želene nastavitve. Še vedno podporo navigaciji omogoča podjetje TomTom, ima pa clio spletno iskanje z Googlom, kar pomeni, da iščemo naslove po ključnih besedah.
Gre za povezano navigacijo, ki je še ena novost. To pomeni, da zdaj ne kaže le informacij v živo o zastojih na poti, ampak tudi cene goriv na bližnjih črpalkah, podatke o restavracijah in še marsikaj. Zdaj je poleg CarPlayja na voljo tudi Android Auto.
Multi sense je dobro znana Renaultova rešitev, v novem cliu pa lahko izbiramo različne načine uporabe, eko, sport, mysense. Stvari, ki jih krojimo po svoje okusu, uravnavamo med osmimi barvami ambientalne osvetlitve.
Posodabljanje kart in vseh podatkov se izvaja avtomatsko.
Ob pogledu na seznam asistenčnih sistemov, bi lahko rekli nič novega, a gre pri cliu že za sisteme naslednje generacije. Tako na primer je napreden sistem zaviranja v sili prvič na voljo v vozilih znamke Renault. S pomočjo kamere zaznava pešce in kolesarje in zavira do popolne zaustavitve.
Poseben je sistem za mrtvi kot. Spremembe v mrtvem kotu ne zaznavajo več parkirna tipala ampak posebna radarja, vsak pod svojo zadnjo lučjo, ki ne dajeta samo informacijo o mrtvem kotu, ampak informacijo o možnem naletu vozil, ki se avtomobilu približujejo z veliko hitrostjo in jih prejšnji sistem ne bi pravočasno opazil. To informacijo voznik s prižigom kontrolne lučke na vzvratnem ogledalu dobi 30 metrov preden vozilo pride v mrtvi kot.
Prepoznavanje prometnih znakov je še ena poznana stvar, je pa pri novem cliu dodana kombinacija z navigacijo.
Pri sistemu za pomoč pri ohranitvi voznega pasu, ko voznik na primer nehote povozi črto na cestišču, sistem to javi vizualna in z vibracijo na volanu. Kamera na vetrobranskem steklu bere cestne oznake in točno ve, ali je vozilo na svojem voznem pasu ali ne.
Iz dražjih vozil je clio dobil aktivni tempomat za pomoč v zastojih, ki enostavno sledi vozilom pred seboj, sam zavira in speljuje, elektronsko nadzorovan volan pa poravnava tako, da ostane na voznem pasu. Pogoj za to je samodejni menjalnik.
Novost je še sistem, ki uravnava dolge in kratke luči. Kamera deluje na principu kontrasta črno-bela barva, zaznava osvetlitve in spreminja dolžino svetlobnega snopa.
Novost je tudi kamera s pogledom 360 stopinj, novi clio pozna tudi polavtomatsko parkiranje. Do zdaj tega sistema Renault ni imel vgrajenega. Ima tudi SOS klic v sili. Evropske uredbe zahtevajo ta sistem, s pomočjo katerega reševalne službe vedo, kdaj pride do trka in tudi locirajo kraj nesreče. V ta namen je v vozilo dodana baterija, ki lahko odda klic tudi v primeru okvare akumulatorja.
Ko smo se prvič decembra lani v okolici Pariza na skrivnem razkritju clia usedli še v prototipno vozilo smo veliko poslušali, da so pri Renaultu skrbno zbirali mnenja kupcev, ena od kritik pa je letela tudi na kakovost. Moramo priznati, da avto deluje veliko bolj kompaktno in bolj premijsko. Centralna konzola je na primer obrnjena proti vozniku, sredinska konzola je višja – podobno razmišljajo pri Peugeotu, kar se opaža pri zadnjih izdelkih.
Novi volan z večjo odprtino zgoraj in več funkcijami je močno izboljšal ergonomijo clia. Če smo skoraj desetletje opozarjali in se spraševali zakaj ne morejo stikalo za tempomat s sredinskega grebena prestaviti na volan, jim je zdaj to končno uspelo. Sedeži so zdaj končno tanjši, a udobni, s posebnim dizajnom vzglavnika, ki omogoča boljši pregled voznika na stran. Sedi se veliko bolj pregledno in športno nizko. Novi so gumbi za nastavitev klime, ki so prijetni na dotik, tako kot tudi klavirske tipke – za hiter dostop do najbolj nujnih sistemov. Za štiri litre je več odlagalnih površin.
CMF-B platforma cliu omogoča možnost elektrifikacije, hkrati pa tehta 50 kilogramov manj od predhodnika. Že zdaj je znano, da junija prihodnje leto prihaja hibridni clio, s povsem novim 1,6-litrskim motorjem, Dodane ima dva elektromotorja, inovativen menjalnik z več načini delovanja (multi-mode) in akumulator s kapaciteto 1,2 kWh, ki omogoča med šest in sedem kilometrov vožnje zgolj na elektriko, skupno pa naj bi se na račun regeneracije energije hibrid v večini časa deloval vsaj delno na elektriko.
Zdaj so na izbiro trije bencinski (56 kilovatov moči oz. 75 KM do 96 kilovatov moči oz 130 KM) in dva dizelska motorja z močjo 63 kilovatov (85 KM), oziroma 85 kilovatov moči (115 KM). Cene se začnejo pri 10.990 evrih za povsem osnovno bencinsko izvedenko, z najzmogljivejšim bencinskim motorjem in opremo Initiale Paris cena skoči do 20.009 evrov. Na dizelski strani so cene od 14.240 evrov do 19.890 evrov. Ob začetku prodaje kupec prejme 800 evrov komercialnega popusta, za tiste, ki bodo vozilo kupili do konca septembra, bo cena še dodatnih 200 evrov ugodnejša.
Ne veste, kje najti žensko za eno noč? Pridite >>> www.Bredhot.Com
Denar morate dobiti v spletu iz dnevne sobe,tako da nekaj ur na dan opravite preprosto delovno mesto s svojo delovno postajo,vsak uro dobite 238 dolarjev in vsak teden prejmete honorar,medtem ko izbirate delovno rutino. V tistem trenutku poskusite to...>>>> www.WebJob33.Com