Kombinacija nadzornega zaslona na armaturni plošči in vrtljivega upravljalnika na sredinskem mostu med sedežema je pred več kot 20 leti prinesla enako revolucijo kot prihod prvega iPhona v svet mobilnih telefonov.
BMW je revolucionarno rešitev predstavil leta 2001 skupaj z novo generacijo svoje najbolj luksuzne limuzine 7. Številne gumbe je nadomestila prej neuporabljena kombinacija velikega zaslona na sredini armaturne plošče in vrtljivega upravljalnika na sredinskem mostu.
Voznik je s pritiskom, obračanjem, vrtenjem in drsenjem po gumbu - torej naravnimi gibi, ki ne zahtevajo vizualne pozornosti - nastavil na ducate različnih funkcij, za katere so bili v drugih avtomobilih rezervirani številni gumbi. Hkrati je to od voznika zahtevalo veliko manj odvračanja pogleda od ceste, kot če bi iskal stikalo.
Ker gre za zelo naraven in intuitiven način nastavljanja številnih funkcij so BMW-jev izum postopoma kopirali številni drugi proizvajalci avtomobilov. Vendar se to ni zgodilo takoj. iDrive v prvi različici ni deloval dobro. Resnica je, da so bile njegove prve različice zapletene, nezanesljive, sistem je pa je pogosto zamrznil.
Kljub temu so mu v BMW-ju še vedno zaupali, sistem pa evolucijsko izboljševali v naslednjih 15 letih. Prva inovacija se je pojavila leta 2003. Šlo je za manjši procesor, DVD in dva strojna gumba. Okoli daljinskega upravljalnika so se postopoma pojavili gumbi za hitro izbiro najpomembnejših funkcij.
Že leta 2004 je BMW predstavil koncept še enega revolucionarnega elementa, ki je še poenostavil nadzor nad avtomobilom - head-up zaslon.
Hkrati se je v tem desetletju začela integracija spletnih funkcij. Leta 2007 je bil v BMW že Googlov integriran iskalnik, leto kasneje pa še neomejen dostop do interneta. V letih 2007 in 2008 se je istočasno rodil koncept povezanega avtomobila, ki je bil v celoti uveden v nadaljnjih desetih letih.
Aplikacija BMW Connected je leta 2016 omogočila izmenjavo podatkov z avtomobilom prek pametnega telefona in celo delno upravljanje prek pametnega telefona ter na primer prenos navigacijskih podatkov s pametnega telefona neposredno na navigacijo v vozilu. Sledila je še naprednejša aplikacija z več funkcijami My BMW.
Leta 2015 se je zgodila še ena pomembna, tokrat revolucionarna sprememba - nadzorni zaslon je postal zaslon na dotik, ki je še razširil možnosti nadzora nad vozilom. Prilagoditev upravljalnih elementov na dotik je v BMW morda vzela nekoliko več časa, prišla pa je tudi z drugimi večjimi izboljšavami: nadzor s kretnjami in govornimi ukazi. Nadzor govora je bil leta 2018 še izboljšan z inteligentnim glasovnim asistentom, ki je postal del informacijsko-razvedrilnega programa. Za spremembo so ga prvič predstavili v BMW serije 3.
Danes smo spet tam, kjer smo bili pred 20 leti. V avtomobilih je spet neskončno veliko funkcij, še več zaslonov in več načinov za nadzor vseh funkcij. Z multimedijo lahko upravljamo z dotikanjem, glasovnimi ukazi ali kretnjami.
Trenutno je iDrive star 23 let. Različico 8.5 ali 9 so dobili najnovejši modeli s klasično postavitvijo, torej vzdolžno nameščenimi motorji, a tudi električni BMW iX ali i4. A kariera tega sistema se počasi končuje. Fizični krmilnik je končno izginil v modelih X1, X2 in 2 Active Tourer. V prihodnosti bo še več modelov brez krmilnika. Nova modela serije 2 in 2 Gran Coupé jih tudi prihodnje leto ne bosta dobila.
Poleg tega je vodja razvoja BMW Frank Weber ta teden v Silicijevi dolini napovedal, da avtomobilski proizvajalec ne računa na rotacijski krmilnik niti za novo generacijo električnih vozil Neue Klasse, ki naj bi prišla na trg leta 2025. Funkcija vrtljivi upravljalnik bo prevzel velik zaslon na dotik, haptične komande na volanu in glasovno upravljanje, ki deluje z umetno inteligenco. Kako bo videti, smo na Žurnal24 že v živo spoznali na konceptu Vision Neue Klasse.
Preveč tehnologije, preden se odpraviš v službo, moraš nastaviti avto v menijih. Včasih si avto samo prižgal, nastavil npr.gretje ali klimo in se odpeljal. Sedaj iščeš v podmenijih radio, drsnike za nastavitev gretja itd nepotrebna šara in seveda ekran mora… ...prikaži več biti polmetrski! Nihče več ne gleda na cesto.
Ja tipkanje po zaslonu je verjetno bolj enostavno in varno. Seveda pod pogojem da tipkate po avtomobilskem zaslonu, ker tipkanje po telefonskem je baje zelo nevarno in kaznivo. Tudi neummosti z mahanjem roke za smerokaze ali odpiranje " sibedaha" je… ...prikaži več neverjetno ucinkovito in ni mi jasno kako sem vsa ta leta lahko zivel z tem da moram za to pritisniti gumb. Glasovna asistenca tudi ni nekaj novega. Ze kaksnih 18 let nazaj sem to imel v avtu pa priznam....redko uporabljal. Tole sedaj je pa ze absur
3Dconnection je naredil podoben vmesnik za upravljanje z 3D CAD programi. Uganite, niti eden ing. v biroju ga ne uporablja! Toliko o več kot 60 let staremu čudežu iz pralnega stroja ;-)