Avto
78 ogledov

Rio vrača upanje v male limuzine

Kia rio sport sedan
1/11
Gregor Prebil
Malih limuzin, kot je bila Renaultova thalia, pa tudi škoda fabia, volkswagen polo classic, limuzinski aveo in še bi lahko naštevali, je bilo na naših cestah precej, a so v zadnjih letih skoraj izginile. Kia jih z limuzinskim riom vrača na ceste.

V času, ko se avtomobili ne prodajajo več kot sveže žemljice, je priložnost za cenejša vozila, ki so hkrati dovolj velika in uporabna za družine in manj zahtevne kupce, oziroma tiste, ki so prej kupovali rabljena vozila. Med njimi je tudi rio sport sedan, ki mu je kombilimuzina z všečno obliko dobro utrla pot na trg vozil.

Rio je namreč ob predstavitvi različice hatchback pritegnil veliko zanimanja z dinamično obliko, s katero se lahko mirno postavi ob bok konkurenčnim predstavnikom svojega razreda. Slovenci na splošno kažemo zanimanje za kompaktna vozila, zato je limuzinska različica morda na prvi pogled manj zanimiva, a vseeno dovolj skladna, da bo marsikomu všeč.

Nos si deli s kombilimuzino

Male limuzine so sicer popularnejše v vzhodnih državah, pri Kii pa očitno menijo, da utegnejo zanimati tudi Slovence in Slovenke. Linije so modne. Motorna maska je na las podobna kot pri kombilimuzini, na daleč pa bo prepoznavna zaradi LED-svetilnih elementov. Podaljšan zadek zaznamujejo ozka in razpotegnjena kombinirana svetila, ki se zajedajo globoko v bok vozila in se razdvojijo, ko odpremo prtljažnik.

Kia rio sport sedan | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Limuzina bo v primerjavi s kombilimuzino bližje tistim, ki cenijo več udobja za noge, za 110 litrov je več prostora tudi v globokem prtljažniku, ki pa ima zelo ozko nakladalno režo, prtljage pa zaradi vodil ne morete naložiti povsem do vrha. Potovalke boste brez težav spravili v prtljažnik, težje bo z večjimi otroškimi vozički, ki se jih ne da zložiti. Je pa zato preklapljanje sedežev in prevoz daljših predmetov otročje lahko opravilo. Prtljažnika ne moremo odpreti ročno, pač pa le s stikalom na ključu za zagon motorja ali s potegom ročice v notranjosti.

Občutek cenenosti, opremljen zgledno

Na zadnjih sedežih se zaradi manj prostora v višino sedi temu primerno, spredaj pa se voznik ne bo pritoževal nad preglednostjo v vse smeri, k čemur pripomorejo kotne steklene odprtine ob vetrobranskem steklu. Volanski obroč, opremljen s stikali, je nastavljiv po višini in globini, zato ni težko najti dobrega in varnega položaja. So pa senzorji za pomoč pri vzvratni vožnji, ki jih je testnik sicer imel, več kot le priporočljiv dodatek.

V notranjosti se nismo mogli izogniti občutku, da je narejen za vzhodne trge. S tem mislimo na veliko trde in manj privlačne plastike. Za odpiranje prtljažnega prostora in pokrova motorja sta ob voznikovem sedežu neprivlačni ročici, tudi armaturna plošča, čeprav je prevzela modne smernice iz kombilimuzine, ni med najlepšimi, je pa zato boljša z ergonomskega vidika. Monotonost nekoliko popestrijo barvni odtenki, za uporabnost pa številne odlagalne površine. To v takšnih avtomobilih vedno cenimo, kot tudi dejstvo, da avtomobil ni slabo opremljen. Serijsko je vozniku v pomoč sistem ESP, serijska je samodejna klimatska naprava, za doplačilo pa tudi priključki za različne naprave vključno z možnostjo povezave do brezročnega telefoniranja Bluetooth, pametnim ključem, električno ogrevanimi sedeži, ogrevan je lahko tudi volanski obroč, smo se pa že odvadili, da morajo potniki na zadnjih sedežih stekla spuščati z ročico in ne z električnim stikalom.

Preverjeni bencinar za umirjene voznike

Pri limuzinskem riu nismo bili priča eksperimentom z downsizingom in turbobencinskimi agregati. 1,4-litrski bencinski motor z 80 kilovati je preverjen in velja za soliden atmosferski agregat, ki bo pisan na kožo umirjenim voznikom, hkrati pa je ekonomsko sprejemljiv. V mestih je povsem dovolj zmogljiv, a mu kljub 109 konjskim močem na avtocesti hitro poide sapa. Če se pri nizkih in visokih vrtljajih obnaša zadovoljivo, pa smo pogrešali več dogajanja v srednjem območju. Umirjena vožnja pokaže solidne rezultate pri porabi, k temu veliko pripomorejo tudi dolga prestavna razmerja dovolj natančnega šeststopenjskega ročnega menjalnika. Izmerjena povprečna poraba je bila 6,4 litra na sto prevoženih kilometrov.

Kia rio sport sedan | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Nagibanje v ovinkih sicer ni bilo pretirano, a stabilnost v zavojih, kjer nos sili po svoje, ni ravno najmočnejše orožje. Na srečo je serijsko opremljen z elektronskim sistemom stabilnosti, dovolj zmogljive pa so tudi zavore. Če se boste držali predpisanih omejitev, pa tega pravzaprav ne bi smeli zaznati.

Testnik po ceniku stane 12.990 evrov, znesku pa je treba odšteti še 700 evrov popusta, zanemarljiva pa ni niti sedemletna garancija. Že res, da je mala limuzina narejena bolj po vzhodnjaškem okusu, a je oprema, ki vključuje skoraj vse, kar avtomobil potrebuje, predvsem s stališča varnosti in družinske namembnosti v kombinaciji s ceno, adut tega vozila.

Podatki o vozilu: (Kia rio sport sedan EX Plus 1.4 CVVT)
Motor: bencinski, štirivaljni
Prostornina: 1.396 ccm
Najvišja moč: 80 kW (109 KM) pri 6.300
Najvišji navor: 137 Nm pri 4.200 vrt./min
Poraba na testu: 6,4 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 124 g CO2/km
Zmogljivosti: 185 km/h, pospešek 11,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.365 x 1.720 x 1.455 medosna razdalja: 2.570
Prtljažnik: 389 litrov
Cena: 12.290 evrov

Komentarjev 1
  • Genius 00:48 19.april 2012.

    Ne drži, da je motorna maska je na las podobna kombilimuzini, sicer pa, Kia obvlada, so dva koraka pred konkurenco, kar se vidi tudi po prodaji.