Ruska avtomobilska industrija je po odhodu zahodnih partnerjev dobesedno na kolenih. Volkswagen, Mercedes-Benz, BMW in tudi največji avtomobilski vlagatelj v Rusiji so zaradi vojne v Ukrajini zapustili trg. V tovarni Lade v Togliattiju je zato že nekaj časa slišati, da pripravljajo specifične modele, ki bi jih lahko izdelovali brez tujih komponent, ki spadajo pod protiruske sankcije. Novica naj bi bila predstavljena že maja, a je ruska agencija AutoStat šele zdaj posredovala prve informacije o tem, kaj lahko pričakujejo Rusi. Očitno se vračajo v prazgodovinske čase.
Najbolj pričakovana ruska novost je namreč lada granta! Avto, ki ga je ruski avtomobilski koncern AvtoVaz predstavil leta 2011 in temelji na starejši ladi kalini iz leta 2004. Grant se je rodil v sodelovanju z Renaultom, a je trenutno brezupno zastarel model. Še huje, "proti-sankcijska" granta bo še slabša. Tiskovna agencija AvtoStat navaja, da bosta na voljo dve ravni opreme.
Nobena od njih ne vključuje protiblokirnega zavornega sistema ABS, sistema za klic v sili ERA-Glonass, ki je ruska različica evropskega sistema e-Call, in niti ene zračne blazine. Višja stopnja opreme bo bogatejša le za servo volan in električni pomik stekel. To so specifikacije, ki smo jih bili v vozilih vajeni iz začetnih devetdesetih let prejšnjega stoletja. Enako velja za emisije. Iz motorja bodo izginili sistemi, ki zagotavljajo emisijski standard Euro 5. Za zdaj se še ne ve, kateri emisijski standard bo izpolnjeval 4-valjnik s prostornino 1,6 litra. Vseeno so ruske oblasti spremenile predpise, da je mogoče takšne avtomobile odobriti za uporabo v cestnem prometu.
Ko so predstavniki AvtoVaza leta 2011 predstavili lado granta, se je dogodka osebno udeležil Vladimir Putin, da bi preizkusil novost. Predstavitev je bila prava polomija. Najprej so se zataknila vrata prtljažnika, nato pa niso mogli zagnati niti motorja. To je bilo pred prihodom prvega tujega šefa, Šveda Bo Anderssona, ki je postavil red v tovarni v Togliattiju. Zdaj je AvtoVaz spet izključno v ruskih rokah, kar ne obeta nič dobrega.
Še pred tem pa bo moral AvtoVaz dobiti potrebne komponente iz alternativnih virov, kot je Kitajska. Na ta način naj bi postopoma začeli proizvajati tudi druge stare modele, kot je niva, v najboljšem primeru vesta ali xray. Poleg tega namerava AvtoVaz v Togliattiju izdelati nekdanje Renaultove modele - duster in sandero, ki sta se prej prihajala iz linij moskovske tovarne francoskega proizvajalca avtomobilov. Tam naj bi na osnovi kitajskih avtomobilov po več kot dveh desetletjih ponovno začeli proizvodnjo vozil Moskvich.
Odprto ostaja vprašanje, ali bodo Ruse sploh zanimali takšni avtomobili. Gre za pravo vrnitev v preteklost. Ruski kupci so se navadili tudi na sodobnejšo tehnologijo. Zdaj pa bodo dobili avtomobile, ki so jih poznali pred desetletji. Konec koncev pa je bila do zdaj proizvedena najcenješa lada grant opremljena z vsaj eno zračno blazino, ABS in sistemom za klic v sili. Naivno je misliti, da bi takšni »proti-sankcijski« modeli lahko rešili podjetje z več kot 40.000 zaposlenimi.
Armenius,toprej jo vrh SDS-a zagotovo kupil-saj so sami ex komunisti!?
Samo vi zajebavajte ! Imel sem Lado Samaro 10, ki me v 100 t km ni pustila na cesti , čeprav sem enkrat na HR zadel plaz na cesti ! Šlo je po dveh kolesih , na koncu so bile… ...prikaži več pa malo udarjene feltne . Še gume niso spustile . Udarec od spodaj , je bil tako močan , da mi je odpadel senčnik . V Slunju s kladivom zravnal rob feltne in napumpal gume . Vsak drug avto se bi razletel , aktivirali bi se vsi airbagi in pri hitrosti 90km , bi zleteli s ceste . Edina okvara počen ROTOR razd. kape pred hišo
tudi za naše ex komuniste bo to prava poživitev