Če je poročanje Autocarja pravilno, potem se približuje konec modelu kia rio. Britanski avtomobilski medij poroča, da bo Kia prihodnje leto v svoji južnokorejski tovarni prenehala izdelovati zdajšnjo četrto generacijo ria za evropski trg. Neposrednega naslednika naj ne bi bilo, kupce bodo napotili h križancu stonicu. Ta je sicer tehnično soroden in približno enako dolg kot rio, a višji in dražji.
Pri Kii ukinitve ria v Evropi niso želeli potrditi, zagotovili so le, da ostajajo trdno zavezani majhnim avtomobilom iz razredov A in B. Lani je po podatkih družbe Ardi v Sloveniji kupce našlo 137 riov. Za primerjavo, renault cliov je bilo registriranih desetkrat več. Z odhodom ria bi bili ceniki novih avtov osiromašeni za relativno dostopen model, ki se v Sloveniji trenutno začne s ceno 12.800 evrov.
Raje ukinjajo kot da bi dražili
Klasične kombilimuzine B razreda so bile še pred nekaj leti najbolj množično prodajanih avtov. Rio pa bi bil ob ukinitvi zdaj še en v vrsti modelov iz razreda, ki jemljejo slovo. Po odmevni odločitvi Forda, da po desetletjih proizvodnje ukine model fiesto, namreč tudi pri Volkswagnu resno razmišljajo, ali sploh še nadaljevati z modelom polo.
Prodaja klasičnih manjših kombilimuzin je v zadnih letih pod hudim pritiskom, številke upadajo. Razlogov je več. Proizvajalci načrtno spodbujajo nakupe avtov z višjo dodano vrednostjo, torej križance. Po drugi strani naj bi prihodnji okoljevarstveni standard euro 7 precej podražil manjše avte. Pri Volkswagnu trdijo, da bi morali k stroškom izdelave manjšega avta z bencinskim motorjem prišteti kar pet tisoč evrov. Zato je po njihovem mnenju za proizvajalce smotrneje, da takšen model avta raje kar ukinejo.