Kakšna je bila zmagovalna taktika?
Luka Gratej: Ohranjanje čim bolj konstantne hitrosti. Vemo, da se upor s kvadratom povečuje in na takšni trasi se je najbolj splačalo držati enakomerno hitrost, kar pomeni, da sem na avtocesti vozil s hitrostjo tovornjakov, kar najbolj sem opazoval promet in predvideval, seveda pa sem upošteval tudi napotke inštruktorja varčne vožnje Tilna Holynskega. Stvar je zelo podobna kot pri kolesu, sam sem inštruktor gorskega kolesarstva in tam je tudi zelo pomembno, da ohranjaš kar najbolj enakomerno hitrost in moment, saj vsako pospeševanje in zaviranje poveča porabo.
Je bil vmes tudi kakšen trik, ki jih na tečajih varčne vožnje ne učijo?
Luka: Nisem bil na tečaju, tako da ne vem. Sem pa vozil bos, saj sem imel tako boljši občutek na stopalkah, pomagala je tudi "švic" majca, da je odvajala znoj, saj sva vozila brez klime.
Polona Kern: Nepogrešljiva je bila tudi gobica za čiščenje stekel
Luka: Izključila sva tudi vse ostale električne porabnike, gorele so zgolj dnevne luči, ki pa so itak LED tehnologije.
Kako sta se pripravljala na finalno tekmo?
Luka: Praktično od polfinalne zmage v Kopru je bila vsaka vožnja mali trening. Raje sem šel nekaj minut prej od doma in nato pazil na porabo. Najbolj pomembna je tehnika v mestu, saj je na avtocesti pomembna predvsem konstantna hitrost. V mestu ali pa na razgibanem terenu pa je mogoče veliko pridobiti.
Kako vama je ugajala začrtana trasa?
Luka: Zelo nama je bila všeč, bila je razgibana in dobro premišljena, saj ni bilo gneče kljub temu, da je bil petek popoldan. Rad bi izpostavil, da smo imeli vsi tekmovalci zelo dobro porabo, saj je bila ta tudi za pol litra manjša od obljubljene tovarniške, ki se simulira zgolj na ravninski trasi, medtem ko smo mi imeli precej vzponov. Če bi bila trasa ravninska, bi bila lahko poraba še toliko manjša, kar je z rezultatom 3,3 dokazal Grega (Muc) v Celju.
Ste pričakovali, da ste v igri za zmago?
Luka: Če sem prav iskren, sva po tihem upala na končni uspeh in da se bodo stvari "poklopile".
Kako pa je bilo na sovozniškem sedežu, je bilo napeto?
Polona Kern: Ja, med vožnjo sem se zelo nagovorila. Na posameznih odsekih, kjer je Luka vozil kar malo prehitro, sem ga skušala tudi s kričanjem nazaj držati.
Luka: Kopilot je pri takšni vožnji zelo pomemben. Voznik ima veliko dela že z avtom, da ga drži na pravih obratih za optimalen navor. Kopilot pa spremlja vse ostale stvari, kam se zavije, kako je s prometom … Poloni sem popolnoma zaupal, zelo se je izkazala.
Tudi zasebno vozita tako varčno?
Luka: Da, čeprav, v takšne ekstreme seveda ne greva. Voziva varčno, a vseeno s tokom prometa, tako da naju ne boste našli v kategoriji, ki so konstantno pod 70 km/h. Na avtocesti pa hitrost prilagodiva času, ki ga imava. Je pa hecno, ko prijateljem omeniš varčno vožnjo, te vsi zafrkavajo, češ da cincaš po cesti. Vendar pa se ti zaradi takšne vožnje smeji, prvič, ko se pelješ mimo bencinske črpalke, danes pa se nama še toliko bolj smeji.
Kako vama je bila všeč akcija Varčen voznik?
Luka: Zelo bi jo pohvalila, ne samo zaradi glavne nagrade temveč tudi, ker je to idealna prilika za širšo javnost, da se informira o varčni vožnji. Tista prava varčna vožnja s predvidevanjem je namreč tudi veliko varnejša, treba je le kakšno minuto prej iti od doma, čeprav po drugi strani varčna vožnja nikakor ne pomeni, da je vmes veliko cincanja in izgubljanja časa.
Že imata načrte, kaj bosta z avtomobilom?
Polona: Verjetno bova šla najprej na izlet.
Luka: Ne dojemava še prav dobro, kaj nama je uspelo.